2008-10-24, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallon1
Tja jag vet inte hur intresserad jag är av hennes "svar" längre.

Hon borde sluta sitta framför datorn och söka vård för sina röster i huvudet istället.

Jag har tittat på fotona i fuppen igen och funderar på vem det är som har torkat upp blod från blodpölen i köket? Det ligger en rulle hushållspapper bredvid pölen. Där ligger också den avslagna delen av blockljuset. Att någon dragit sina fingar i blodet syns tydligt. Det kan knappast vara någon annan än papadem. Det är i så fall ovanligt redigt gjort av en man som påstår sig ha varit så berusad att han ingenting minns av händelseförloppet.

Det är förvånansvärt vad "duktiga" folk kan bli när dom är stupfull...

Förövrigt, jag tycker Fou på PB med de svartvita bilderna är lite svåra o tolka, men de kanske är för man är bortskämd med högupplöst saker.
Citera
2008-10-24, 23:18
Medlem
hallon1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
Det är förvånansvärt vad "duktiga" folk kan bli när dom är stupfull...

Förövrigt, jag tycker Fou på PB med de svartvita bilderna är lite svåra o tolka, men de kanske är för man är bortskämd med högupplöst saker.

Ja det ser mer ut som ett hastigt försök att städa bort bevis. Likadant med placeringen av ljuset bakom strykbrädan.
Jag tror inte att ljuset har rullat dit...

Ja det är väldigt stor skillnad på färgfoton och de här dåliga maskinkopiorna. Svartvita foton visar inte hur mycket blod det är t ex.
Citera
2008-10-24, 23:51
Medlem
Om man läser FUPen så står det att det finns blodstänk i tre olika höjder (105 cm höjd, 120-150 cms höjd samt 160 cm höjd) i köket på tre olika ställen där man ser "blodstänk som efter kastat föremål!!!!" Det är på kylskåpsdörren, på vänster samt höger dörrfoder! Tre blodiga föremål har alltså flugit omkring där!!

Ny teori:

Sedan har jag nu granskat bilderna ännu mer och vad de båda sagt från början. Jag har sett att på gallergrinden så är det blodigt just lågt i ena hörnet och med tanke på Andreas huvudskada så ser det "läget" (blodfläcken) ut att vara fullt möjligt det hörnet som Andrea skadade sig på. Gallergrinden var helt öppen då innåt, och Andrea kan ha ramlat på så vis att hon slog upp huvudet mot gallergrindens ena hörn. Varför och hur hon ramlade så illa bakåt kan vi ju bara spekulera i, men det ser onekligen ut att vara kanske efter att blockljuset landade i hennes skalle? Jag tror att de hade en fight och kanske just över ljuset som de säger, hon fick det i huvudet och smack tappade balansen osv, och sedan slog hon upp huvudet mot galler grinden, kryper ut från lägenheten och hittas just därute i det skicket. Papa dem har inte riktigt sett vad som skett, men sade redan I FÖRSTA FÖRHÖRET att han trodde att hon slagit i huvudet i gallerdörren! Den historien stämmer med deras första förhör,- hon hade ingen aning om hur det gått till, och han sade att det måste ha varit gallerdörren! Hon fick kanske blockljuset i huvudet, menjag tror det var gallerdörren som utgjorde det stora jacket i huvudet. Blodet på gallret stämmer bra överens med vart på huvudet skadan skulle ha uppkommit om Andrea tappat balansen och fallit bakåt, då skulle hon ha fått ett jack i huvudet just där hon nu har/hade det.
Senast redigerad av Sthms Tjejen 2008-10-25 kl. 00:04.
Citera
2008-10-24, 23:58
Medlem
hallon1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthms Tjejen
Om man läser FUPen så står det att det finns blodstänk i tre olika höjder (105 cm höjd, 120-150 cms höjd samt 160 cm höjd) i köket på tre olika ställen där man ser "blodstänk som efter kastat föremål!!!!" Det är på kylskåpsdörren, på vänster samt höger dörrfoder! Tre blodiga föremål har alltså flugit omkring där!!

Jag såg det också, och tänker att det blodiga föremål som flugit omkring där är väl förmodligen Andrea?
Citera
2008-10-25, 00:08
Medlem
Då stämmer även Papa dems konstiga kommentar " vad är det som hänt älsking!?" Sedan måste man komma ihåg att de hade 2.0 i prommille så deras minne är väl inte vad det kunde ha varit..

Därav deras egna teorier/historioer om vad som ev. skett- men sanningen är den att de inte riktigt minns ALLS hur huviúdskadan uppkommit!
Mer än att båda vet med sig att de inte ville skada varann med flit kanske..
Citera
2008-10-25, 00:18
Medlem
nosferatous avatar
Citat:

Ny teori:

Sedan har jag nu granskat bilderna ännu mer och vad de båda sagt från början. Jag har sett att på gallergrinden så är det blodigt just lågt i ena hörnet och med tanke på Andreas huvudskada så ser det "läget" (blodfläcken) ut att vara fullt möjligt det hörnet som Andrea skadade sig på. Gallergrinden var helt öppen då innåt, och Andrea kan ha ramlat på så vis att hon slog upp huvudet mot gallergrindens ena hörn. Varför och hur hon ramlade så illa bakåt kan vi ju bara spekulera i, men det ser onekligen ut att vara kanske efter att blockljuset landade i hennes skalle? Jag tror att de hade en fight och kanske just över ljuset som de säger, hon fick det i huvudet och smack tappade balansen osv, och sedan slog hon upp huvudet mot galler grinden, kryper ut från lägenheten och hittas just därute i det skicket. Papa dem har inte riktigt sett vad som skett, men sade redan I FÖRSTA FÖRHÖRET att han trodde att hon slagit i huvudet i gallerdörren! Den historien stämmer med deras första förhör,- hon hade ingen aning om hur det gått till, och han sade att det måste ha varit gallerdörren! Hon fick kanske blockljuset i huvudet, menjag tror det var gallerdörren som utgjorde det stora jacket i huvudet. Blodet på gallret stämmer bra överens med vart på huvudet skadan skulle ha uppkommit om Andrea tappat balansen och fallit bakåt, då skulle hon ha fått ett jack i huvudet just där hon nu har/hade det.

Din bästa teori hittills
Keep ém coming

Edit: Jag var inte ironisk, det låter ganska trovärdigt. Mycket bättre än "statyteorin"
Citera
2008-10-25, 00:21
Medlem
Tack
Blodet på dörrfodret och kylskåpet är tydligen från hennes långa hår, tror polisen på och jag tror på den teorin, så de kommer nog inte från några kastade saker.

Ehm..man kan väl ändra sig som han säger i reklamen? haha!
Statyn är av papier maché tydligen..men att huvudet ligger på golvet och resten står kvar är konstigt fortfarande tycker jag!
Citera
2008-10-25, 00:27
Medlem
maddtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiseguy
Vadå skylla på Postombudet?

Var och en som sitter här och skriver en massa skit får väl ta ansvar för sina ord, eller hur?

Dessutom måste jag få kommentera att det är väl oväsentligt om "sweinefeldt" är Papa Dee själv.
"sweinefeldt" har helt rätt i sitt inlägg, och folk här har gått för långt i sitt frosseri att snacka skit.

Man undrar vad medelåldern i denna tråd är egentligen. 13-15år?

Jag är så trött på såna som dig.
När en tråd blir tillräckligt stor så dyker det alltid upp någon bajsnödig typ som är bättre och har större moral än alla andra - och oftast tycker de tvärtom än majoriteten av de som skriver och är aktiva.

Om du och sweinefeldt tycker att vi "gått för långt" så kan ni väl sluta bokmärka och återkomma till tråden? Ni får ju uppenbarligen ingen stöd i era åsikter.

Papa Dem blev dömd för misshandel. Visserligen bara för den första av två anmälningar samma natt, men ändock dömd.
Varför ska vi respektera hans privatliv?

Detta är flashback, och du kan inte räkna med att tonen här ska vara lika som på familjeliv eller lunarstorm.
Citera
2008-10-25, 00:31
Medlem
Fast det stämmer i alla fall inte riktigt för hans händer var FULLA av (ENBART) hennes blod, så han måste ha vetat om skadan eller hur det gick till i alla fall, för annars hade blodet aldrig hamnat där. Så det ÄR fejk detta han säger i trapphuset " Hej vad är det som hänt"..och då inte har en aning om vad som skett!! Något har han ju vetat om, och frågan är då varför han inte ringt ambulansen? Det anser jag vara den enda godtagbara anledningen att lämna henne i det skicket.

Dessutom så är det blod lite överallt i hela lägenheten så att hon slagit i huvudet och direkt gått ut i trappen kan inte stämma. Hon har ju droppat runt det i köket, hallen och även långt nere i källaren först,-- och sedan tagit sig ut.

Men det kan ju vara så att skadan först inte känts så märkbar utan först efter ett tag så har det börja göra ont mm. Det ligger ju ett huvudförband på golvet i vardagsrummet så det känns som att hon eller han har haft en tanke på att sätta det runt huvudet på henne.
Senast redigerad av Sthms Tjejen 2008-10-25 kl. 00:43.
Citera
2008-10-25, 00:41
Medlem
maddtres avatar
Citat:
Då stämmer även Papa dems konstiga kommentar " vad är det som hänt älsking!?" Sedan måste man komma ihåg att de hade 2.0 i prommille så deras minne är väl inte vad det kunde ha varit..

Därav deras egna teorier/historioer om vad som ev. skett- men sanningen är den att de inte riktigt minns ALLS hur huviúdskadan uppkommit!
Mer än att båda vet med sig att de inte ville skada varann med flit kanske..

Men om Andrea skadat sig mot "grinden" och sen gått ut i trapphuset så undrar jag hur blodet kunde hamna i köket?

Jag läste i FUPen att vittnet som följt med in i lägeheten sett Andrea gå in i ett rum som han "antog var vardagsrummet". Sen kom polisen.

På bilderna ser det ut som att hon legat i sängen med tanke på allt blod på kuddarna, en av poliserna på plats först säger dessutom att det var där h*n fann henne.

Har hon innan allt det hände dessutom hunnit in i köket och stänkt ner, utan att Papa sett henne?

Edit:
Tror vi skrev liknande inlägg exakt samtidigt Sthlms Tjejen.
Citera
2008-10-25, 00:49
Medlem
Nej (läs mitt förra inlägg) du har ju rätt! Hon hittades först ute i trapphuset, sedan gick de in till sig igen och hon lade sig i sängen, därav allt blod på kudden. Där hittade polisen sedan henne.

Hur jag än vrider och vänder på det och försöker tro på dem och deras historia eller åtminstonne den enes, så är den/det helt ohållbar, det finns inte en uns sanning i det de säger.

Hans händer var ju fulla av hennes blod, likaså lägenheten, så det är KLART att Papa dem måste ha varit medveten om skadan och att hon blödde kraftigt!
Det kan man ju se även på det faktum att det ligger ett huvudförband på vardagsrums-golvet! Snögg eller vad de kallar det! Fast har folk sådana hemma?? Jag har då ALDRIG haft ett sådant hemma i hela mitt liv!?! Huvudförband?? Till vad liksom? Väntar man sig att slå sig i skallen eller vad??
Citera
2008-10-25, 01:01
Medlem
Wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maddtre
Jag är så trött på såna som dig.
När en tråd blir tillräckligt stor så dyker det alltid upp någon bajsnödig typ som är bättre och har större moral än alla andra - och oftast tycker de tvärtom än majoriteten av de som skriver och är aktiva.

Om du och sweinefeldt tycker att vi "gått för långt" så kan ni väl sluta bokmärka och återkomma till tråden? Ni får ju uppenbarligen ingen stöd i era åsikter.

Papa Dem blev dömd för misshandel. Visserligen bara för den första av två anmälningar samma natt, men ändock dömd.
Varför ska vi respektera hans privatliv?

Detta är flashback, och du kan inte räkna med att tonen här ska vara lika som på familjeliv eller lunarstorm.
Vad trevligt att höra att du är trött på såna som mig! Det visar mer på vad du är för en människa, än vad jag är för någon...
Då du tydligen blir upprörd för att jag inte håller med lynchmobben här så visar det att du inte accepterar andras uppfattningar, eller att man kan se på händelsen med kritiska ögon.
Man ska alltså "dansa efter din pipa" annars kan man dra åt helvetet?

Du förstår nog inte riktigt vad det är du och andra struntpratare håller på med egentligen. Ert skitsnack och falska ryktesspridning står inte i proportion till det brott han dömdes för.
Han är INTE dömd för någon grov misshandel. Han blev frikänd i den delen.

Så länge han inte erkänt eller att Andrea anklagat honom för den grova misshandeln, eller att åtminstone en domstol dömt honom för brottet (grov misshandel) så tycker jag att det måste finnas någon jävla rimlig gräns för när man själv fattar att man gått för långt i allt skitprat!
Tänk på att det någon gång (förhoppningsvis) kan vara DU som blir anklagad.
(nu utgår vi i vad tingsrätten kom fram till, dvs ej skyldig)
Hur skulle du tycka att det då skulle kännas att vara ett hett diskussionsämne på sveriges största diskussionsforum, med namnuppgifter etc uthängt?
Förhoppningsvis får du någon gång uppleva det, och jag lovar dig att du inte kommer att finna det speciellt roande!

Jag har själv hängts ut här på Flashback för ett antal år sedan av en idiot till granne.
Tack vare Flashbacks underbara moderatorer togs mina personuppgifter bort rätt fort. Men kul var det inte, varken för mig, min sambo eller mina barn!
Falskt skitsnack sprids och överdrivs i all oändlighet, och därför tycker jag att det någonstans får finnas en gräns för när man inser att man går för långt.

Beträffande ditt påstående om att jag var skitnödig så kan jag upplysa min herre om att jag inte var det då jag just hade nyskitit!
Vill du spekulera i detta också? Vilken konsistens skiten hade? Hur långa korvarna var?

Ha en bra kväll, maddtre!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in