2008-10-17, 22:38
Medlem
Han kommer ju få fängelse för detta, hon har fått ett 7 cm långt jack djupt som fan,-- och läkaren säger att man inte kan tillfoga sig det själv då det var så djupt. Jaha, då var Papa Dees karriär slut då.
Han hade 2.o i promille då han togs in, så det är ju möjligt att han inte kommer ihåg allting.
Hans ex säger saker i rätten som måste vara sanna ty annars är det ju mened, och vad har hon att vinna på det? Tyvärr så tror jag det är sant allting, vi vill bara inte tro på det då han alltid verkat så trevlig. Jag gissar på att han får ca 8 månaders fängelse och kanske mer. Det blir ingen fotboja och inget villkorligt, inte heller samhällstjänst.
Citera
2008-10-17, 22:44
Medlem
Vet att flera redan påpekat detta men jag häpnar tillräckligt för att flå den här katten igen.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1336652/papa-dee-jag-ar-oskyldig
Citat:
- Jag vill få ett stopp på alla spekulationer, men framförallt vill jag att sanningen ska fram. Jag vill ge min version som ingen tidigare har lyssnat på.
Karljäveln hade över 2,0 promille men ska nu berätta sanningen för världen. Något som världen hittills varit döv för. Han visste inte ens om han åkte taxi hem från festen, men kan redogöra i detalj hur han försöker hindra AW att demolera sig själv, deras stearindepåer.
Citat:
Här hävdar bland annat ett vittne att Papa Dee slänger in Andrea i en stenvägg.
- Det är lögn. Jag ifrågasätter hur ett vittne, som har berättat att han var berusad, kan vara så säker på vad han har sett.
Vittnet är berusat och därför inte trovärdigt enligt PD. PD hade över 2,0 promille. Och enligt parets vittnesmål dricker de nästan aldrig. 2,0 promille är då inte "berusad", det är drängfull. Black out-packad. Och misshandeln i lägenheten sker sannolikt en bra stund innan polisen testar honom. PD hade förmodligen nyktrat ned till nivån "berusad" runt lunch följande dag.
Citat:
Åklagaren hävdade i tingsrättsförhandlingarna att Papa Dee ska ha tagit ett blockljus och slagit hustrun i huvudet.
- Varför skulle jag skada min hustru? Det är helt bisarrt! Hon är verkligen den sista personen på den här jorden som jag skulle skada.
Då måste frugan vara den sista personen på jorden, för PD har redan erkänt att han kastade ("puttade" enl. honom själv) henne i väggen på väg hem från festen...
Och ja du PD, det är helt "bisarrt". Det är lite av grejen med folk som misshandlar sin partner: bisarr svartsjuka, bisarrt agg, bisarrt kontrollbehov, bisarr konflikthantering, osv.

Edit: Stort tack, TobbeTupp. Jävligt dålig stil att varga i sig hamburgare istället för att jobba i FB-tjänst, men du fick ju upp den till slut så...
Senast redigerad av Götterdämmerung 2008-10-17 kl. 22:54. Anledning: TobbeTuppTack
Citera
2008-10-17, 22:45
Medlem
säkerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Jag förstår inte riktigt hur du menar. Anmäls kvinnan och åklagare väcker åtal så blir ju hon boven.

hm.. vet inte hur jag ska uttrycka mig för att det ska förstås..
menar nog mest fall papa skulle erkänna att han, för att värja sig mot mamas raseri och utfall, hade ruskat om henne rejält för att få henne tillbaka till verkligheten, skulle han då bli dömd för misshandel eller kan sådant våld(?) vara befogat?
Citera
2008-10-17, 22:48
Medlem
Sigrids avatar
Stort tack till dig Tobbe Tupp för ditt jobb med att skanna.

Med vänl. hälsn.
Sigrid
Citera
2008-10-17, 22:49
Medlem
säkerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Götterdämmerung
Vet att flera redan påpekat detta men jag häpnar tillräckligt för att flå den här katten igen.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1336652/papa-dee-jag-ar-oskyldig
Karljäveln hade över 2,0 promille men ska nu berätta sanningen för världen. Något som världen hittills varit döv för. Han visste inte ens om han åkte taxi hem från festen, men kan redogöra i detalj hur han försöker hindra AW att demolera sig själv, lägenheten, deras stearindepåer.
Vittnet är berusat och därför inte trovärdigt enligt PD. PD hade över 2,0 promille. Och enligt parets vittnesmål dricker de nästan aldrig. 2,0 promille är då inte "berusad", det är drängfull. Black out-packad. Och misshandeln i lägenheten sker sannolikt en bra stund innan polisen testar honom. PD hade förmodligen nyktrat ned till nivån "berusad" runt lunch följande dag.
Då måste frugan vara den sista personen på jorden, för PD har redan erkänt att han kastade ("puttade" enl. honom själv) henne i väggen på väg hem från festen...

ja det är verkligen märkligt att de bägge gått från att knappt haft något minne alls av händelserna till att nu klockrent kunna redovisa för hur det gått till...
Citera
2008-10-17, 22:52
Medlem
Pow pows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av säkert
menar nog mest fall papa skulle erkänna att han, för att värja sig mot mamas raseri och utfall, hade ruskat om henne rejält för att få henne tillbaka till verkligheten, skulle han då bli dömd för misshandel eller kan sådant våld(?) vara befogat?

Om rätten skulle anse att han handlat i nödvärn och inte brukat mer våld än nöden kräver så skulle han frias. Det skulle annars kunna ses som en förmildrande omständighet om hon har slagit honom och han har slagit tillbaka. Då skulle han ändå kunna dömmas för misshandel men få ett lägre straff. Sen skulle ju även hon kunna åtalas för misshandel om hon hade slagit honom.
Citera
2008-10-17, 22:53
Medlem
nej man kan aldrig bli fri från ansvar för att man tror att man kan örfila folk "till sans" igen eller "skaka fram vettet" i dem.,.
Den enda gången man blir fri från ansvar är vid nödvärn, dvs man skyddade sig själv från en attack.
Och så var det ju inte, det handlar inte om något nödvärn från någons sida.
Citera
2008-10-17, 22:57
Medlem
Det som är avgörande i detta fallet är det stora jack som hon fick i huvudet, samt vittnenas utsagor om vad de sett och hört. Det banar bara väg för en fällande dom och det finns inget vittne som har något att säga till hans fördel eller som kan säga att det han säger är sant, eller ens liiite sant i alla fall.
Alltså ljuger han sig blå nu för att slippa straffet. Jag gissar på att han förnekar att han är som han är då han blir full, att han inte kan kontrollera sig. Tydligen sade hans ex det med, det är då han dricker som det sker.
Citera
2008-10-17, 22:59
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:

Du menar om han hävdar självförsvar? Då är det upp till domstolen att bedöma rimligheten i hans berättelse, och jämföra den med övrigt som framkommer under rättegången. Kvinnan blir inte bov för det, om han inte har polisanmält henne (för vad?) och åklagaren anser att det finns ett case att gå vidare med.

Det funkar ju inte så att t ex misshandelsåtalade föräldrar kan gå fria om de hävdar "barnet skrek". Våld är enbart tillåtet i rent självförsvar. Och vissa sporter...
Citera
2008-10-17, 22:59
Medlem
Per-Martins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobbeTupp
Så! Nu är allt klart och PDF-filen av FUP:en finns på http://thepiratebay.org/torrent/4451540.

Jag citerar mig själv från filens "description":

Om ni ser att något saknas, vilket jag inte tror att det ska göra, kontakta mig via IM och INTE här i tråden.

Enjoy.

Ödmjukast,

TobbeTupp

Edit: Läste inte idén om vattenstämpel förrän det var "för sent", har haft ett litet helvete med att scanna så jag hann inte läsa i tråden samtidigt... Men idén var verkligen kanon. Ska se om man kan lösa det i efterhand
Stor tack till dig TobbeTupp, grymt bra jobbat
Citera
2008-10-17, 23:01
Medlem
Pow pows avatar
Citat:
ja det är verkligen märkligt att de bägge gått från att knappt haft något minne alls av händelserna till att nu klockrent kunna redovisa för hur det gått till...

En annan sak som jag tycker är lite märkligt är att en av rättsläkarna hävdar att det inte skulle vara omöjligt att orsaka sig själv den skadan som A fick av blockljuset även om läkaren tillstår att det rör sig om kraftigt våld...

Även om detta stämmer. Hur troligt är det att en anorektisk tjej som knappast väger över 50 kg, inte har ätit på hela kvällen och dessutom har 1,8 promille alkohol i kroppen skulle kunna uppbringa den kraften?
Citera
2008-10-17, 23:06
Medlem
nosferatous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthms Tjejen
Han kommer ju få fängelse för detta, hon har fått ett 7 cm långt jack djupt som fan,-- och läkaren säger att man inte kan tillfoga sig det själv då det var så djupt. Jaha, då var Papa Dees karriär slut då.
Han hade 2.o i promille då han togs in, så det är ju möjligt att han inte kommer ihåg allting.
Hans ex säger saker i rätten som måste vara sanna ty annars är det ju mened, och vad har hon att vinna på det? Tyvärr så tror jag det är sant allting, vi vill bara inte tro på det då han alltid verkat så trevlig. Jag gissar på att han får ca 8 månaders fängelse och kanske mer. Det blir ingen fotboja och inget villkorligt, inte heller samhällstjänst.

Oj! Så mycket enklare den här tråden hade vart om folk hade orkat läsa ett par sidor baköver.
Nej, det är inte mened, eftersom hon inte var edsvuren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in