Vet att flera redan påpekat detta men jag häpnar tillräckligt för att flå den här katten igen.
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1336652/papa-dee-jag-ar-oskyldig
Citat:
- Jag vill få ett stopp på alla spekulationer, men framförallt vill jag att sanningen ska fram. Jag vill ge min version som ingen tidigare har lyssnat på.
Karljäveln hade över 2,0 promille men ska nu berätta sanningen för världen. Något som världen hittills varit döv för. Han visste inte ens om han
åkte taxi hem från festen, men kan redogöra i detalj hur han försöker hindra AW att demolera sig själv, deras stearindepåer.
Citat:
Här hävdar bland annat ett vittne att Papa Dee slänger in Andrea i en stenvägg.
- Det är lögn. Jag ifrågasätter hur ett vittne, som har berättat att han var berusad, kan vara så säker på vad han har sett.
Vittnet är berusat och därför inte trovärdigt enligt PD. PD hade över 2,0 promille. Och enligt parets vittnesmål dricker de nästan aldrig. 2,0 promille är då inte "berusad", det är
drängfull. Black out-packad. Och misshandeln i lägenheten sker sannolikt en bra stund innan polisen testar honom. PD hade förmodligen nyktrat ned till nivån "berusad" runt lunch följande dag.
Citat:
Åklagaren hävdade i tingsrättsförhandlingarna att Papa Dee ska ha tagit ett blockljus och slagit hustrun i huvudet.
- Varför skulle jag skada min hustru? Det är helt bisarrt! Hon är verkligen den sista personen på den här jorden som jag skulle skada.
Då måste frugan vara den sista personen på jorden, för PD har redan erkänt att han kastade ("puttade" enl. honom själv) henne i väggen på väg hem från festen...
Och ja du PD, det är helt "bisarrt". Det är lite av grejen med folk som misshandlar sin partner: bisarr svartsjuka, bisarrt agg, bisarrt kontrollbehov, bisarr konflikthantering, osv.
Edit: Stort tack, TobbeTupp. Jävligt dålig stil

att varga i sig hamburgare istället för att jobba i FB-tjänst, men du fick ju upp den till slut så...