2008-10-17, 22:10
Medlem
säkerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Det är bara han som är åtalad för brott här.

för visso, men jag bara tänkte rent fiktionellt.
om en kvinna dängt ett blockljus i sitt eget huvud, och varit agressiv mot sin partner som varit agressiv tillbaka. är det alltid mannen som ses som boven i dramat iaf?
Citera
2008-10-17, 22:11
Medlem
TobbeTupps avatar
Förundersökningen färdigscannad

Så! Nu är allt klart och PDF-filen av FUP:en finns på http://thepiratebay.org/torrent/4451540.

Jag citerar mig själv från filens "description":
Citat:
Ingenting är struket eller borttaget av mig och jag tar inget moraliskt eller juridiskt ansvar för hur informationen används. Jag ber er ändå att tänka på att det handlar om vanliga människor i en ovanlig situation. Använd ert omdöme.

Om ni ser att något saknas, vilket jag inte tror att det ska göra, kontakta mig via IM och INTE här i tråden.

Enjoy.

Ödmjukast,

TobbeTupp

Edit: Läste inte idén om vattenstämpel förrän det var "för sent", har haft ett litet helvete med att scanna så jag hann inte läsa i tråden samtidigt... Men idén var verkligen kanon. Ska se om man kan lösa det i efterhand
Senast redigerad av TobbeTupp 2008-10-17 kl. 22:13.
Citera
2008-10-17, 22:15
Medlem
flipsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobbeTupp
Så! Nu är allt klart och PDF-filen av FUP:en finns på http://thepiratebay.org/torrent/4451540.

Om ni ser att något saknas, vilket jag inte tror att det ska göra, kontakta mig via IM och INTE här i tråden.

Enjoy.

Ödmjukast,

TobbeTupp

Edit: Läste inte idén om vattenstämpel förrän det var "för sent", har haft ett litet helvete med att scanna så jag hann inte läsa i tråden samtidigt... Men idén var verkligen kanon. Ska se om man kan lösa det i efterhand

Tackar TobbeTupp!
Laddar ner nu.
Citera
2008-10-17, 22:15
Medlem
Bobbo Vikings avatar
Citat:

Enjoy.

Ödmjukast,

TobbeTupp

Tack tack! Vad har du för lina upp?
Citera
2008-10-17, 22:16
Medlem
BettyBoop80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av säkert
jag fattar inte hur mama och papa kan sitta och förneka att papa alls gjort minsta fel.
klart som faen är att han varit hårdhänt!
att försöka få honom att framstå som nåt slags oskyldigt lamm gör ju bara att han verkar ännu mer skyldig...?

men hur skulle rätten ställa sig till om vi låtsas att andrea verkligen dängt sig i skallen med blockljuset, och papa och mama brukat våld mot varandra, i samma utsträckning.. är det fortfarande papa dem som blir boven i dramat?

Det jag kan tycka är märkligt i deras story (iaf en av sakerna) är att OM de nu gått till som de säger och Andrea slagit ljus i skallen osv, så borde ju han också ha skador. För om de har slagits om ljuset så det föll i hennes skalle borde hon ju klippt till honom oxå. Som du säger våld i samma utsträckning. Men har han några skador synliga? Fick han något minsta sår? För det har inte framkommit. Och om man bråkar om ett ljus eller han försöker stoppa henne från att skada sig så borde han rimligtvis iaf haft något litet blåmärke...eller?? Särskilt om hon nu är så stark att hon har haft kraft att skada sig själv så illa. Då borde hon inte ha gräns nog att inte slå till honom också eller knuffa honom, riva, bita ja ni förstår, göra något för att bli av med honom.
Citera
2008-10-17, 22:18
Medlem
TobbeTupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbo Viking
Tack tack! Vad har du för lina upp?
24 ned, 1 upp om jag inte minns fel.
Citera
2008-10-17, 22:22
Medlem
säkerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BettyBoop80
Det jag kan tycka är märkligt i deras story (iaf en av sakerna) är att OM de nu gått till som de säger och Andrea slagit ljus i skallen osv, så borde ju han också ha skador. För om de har slagits om ljuset så det föll i hennes skalle borde hon ju klippt till honom oxå. Som du säger våld i samma utsträckning. Men har han några skador synliga? Fick han något minsta sår? För det har inte framkommit. Och om man bråkar om ett ljus eller han försöker stoppa henne från att skada sig så borde han rimligtvis iaf haft något litet blåmärke...eller?? Särskilt om hon nu är så stark att hon har haft kraft att skada sig själv så illa. Då borde hon inte ha gräns nog att inte slå till honom också eller knuffa honom, riva, bita ja ni förstår, göra något för att bli av med honom.

exakt!
varför har inget sådant framgått?!
för även om hon är tunn och späd skulle hon nog kunna få in ett par rejäla rivsår, nypas eller whatever..
samtidigt så kan ju sådana skador både betyda att hon gett sig på papa för att skada varpå han värjt sig, eller att hon försökt försvara sig... men sådant borde väl läkarna kunna se skillnad på..?
ska läsa tuppens fil nu när den laddats ned och hoppas det finns utförligare förklaringar där..
Citera
2008-10-17, 22:26
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:

Grymt jobbat! Thanks man!
Citera
2008-10-17, 22:28
Medlem
nosferatous avatar
Citat:

Enjoy.

Ödmjukast,

TobbeTupp

Nej, tänk inte på det. Du är dagens hjälte oavsett.
Tänkte bara för din skull att det hade vart coolt om hon hade tvingats erkänna att hennes material kommer härifrån. Men det kan ju enkelt lösas genom att alla som skrivit minst en gång i den här tråden skriver en kommentar på hennes blog och undrar varför hon stjäl material från Flashback utan att visa till källan.
Tusen tack i alla fall. Den här mappen ska jag seeda tills datorn blir grön
Citera
2008-10-17, 22:30
Medlem
obsolass avatar
Citat:

Enjoy.

Ödmjukast,

TobbeTupp

Du är en ängel! Verkligen!!
Tackar dig till tusen för att ha räddat min tristess denna kväll.
Bjussar på en bira eller två om du har vägarna förbi Västkusten.
Citera
2008-10-17, 22:31
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av säkert
för visso, men jag bara tänkte rent fiktionellt.
om en kvinna dängt ett blockljus i sitt eget huvud, och varit agressiv mot sin partner som varit agressiv tillbaka. är det alltid mannen som ses som boven i dramat iaf?

Jag förstår inte riktigt hur du menar. Anmäls kvinnan och åklagare väcker åtal så blir ju hon boven.
Citera
2008-10-17, 22:35
Medlem
TobbeTupps avatar
Tack för positiv respons! Kan bara säga ang. hans ev. skador att han också är fotad i FUP:en, armar, händer m.m. Vet dock inte vad de kom fram till då jag inte hunnit läsa den av nån anledning...

Ödmjukast,

TobbeTupp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in