Citat:
Ursprungligen postat av obsolas
Har också denna känsla. Att läsa hennes blogg var riktigt ruggigt. En sak jag fann väldigt märklig, var i en intevju med Papa Dee där han blev frågad om att skaffa barn. Han svarade att han ville att Andrea skulle få chansen till en modellkarriär först. I hennes blogg kunde man läsa hur hon verkligen avskydde sitt liv som modell samt hur mycket mer kritisk till sig själv och destruktiv hon var när hon var i Paris för att försöka sig på att bli modell.
Oavsett vad som hänt är deras förhållande antagligen allt annat än sunt.
Fast vet vi med säkerhet när intervjun är gjord och när hon är i Paris? För man kan ju utgå från att hon velat bli modell ett tag och om intervjun är gjord innan eller precis i början av Paris-vistelsen så kan vi ju inte veta vad hon sagt till Papa. Hon kanske trivdes i början, det kanske tog ett tag för henne att inse att hon mådde dåligt där. Att papa vill att hans fru ska få uppfylla sin dröm om att vara modell, innan de skaffar barn tycker jag tyder på att han tänkt på henne. Han ville att hon skulle göra det hon drömde om och det är ju en fin tanke. Sen att det inte var ett dugg bra för henne i slutändan är en annan femma.
Sen vet vi inte hur papa är mot A i vanliga fall. Han kanske gör sitt bästa för att hon ska må bra, men det är inte så enkelt att leva med en människa som mår så dåligt som A verkar göra. En djupt deprimerad människa med panikångest-problematik är svår att hjälpa då denne måste komma till den insikten själv. Alltså att h*n behöver hjälp. Så han kan ju ha försökt få henne att söka hjälp men hon har nekat.
Med jag håller med. Något har gått fel den där kvällen och det verkar finnas en hel del bevis som pekar på att papa är skyldig. Och att han sitter häktad tycker jag också tyder på att media inte vet hela historien, där finns bevis som inte har läckt ut ännu. Men A:s blogg visar bara att tjejen mår dåligt, inte att det är Papas fel. Och det kan man göra trots att alla anhöriga håller på att stånga sig blodiga för att hjälpa dig.
Jag tror att där ligger mer än en hund begraven här, min känsla säger att Papa slagit A. Men A:s ord i hennes blogg är för mig inget bevis vare sig för att hon blivit slagen eller motsatsen. Min blogg när jag var som djupast deprimerad hade antagligen låtit något liknande (minus alla problem med ätstörningar) och min man har aldrig lyft en hand (eller blockljus eller ngt annat tillhygge) mot mig!