2008-09-27, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dennix
Papa Dee kommer säkert gå ut ifrån det här utan en fälld dom.

Svenskar är så jävla kändiskåta, med detta menar jag att det blir lite grann av en cirkus
och folk kommer att ha svårt att göra sitt jobb då de har med en kändis att göra med.

Tyvärr. Jag hoppas att jag har fel om nu han har "gjort" något straffbart.
Vad jag tror du vill mena här är att Sverige skulle han sorts korrumperad syn på misstänkta - eller nåt bakvänt ?!

Jag läste en grej om svenska mordutredningar, där Anna Lindh KANSKE var ett extremt undantag i insats, att man tar sig an det hela sakligt, vare sig det är en hemlös eller nån annan mer etablerad. Man går på en massa (tråkiga) fakta om relationer etc.

Såna här utredningar har jag m a o fullt förtroende för.
Citera
2008-09-27, 18:27
Medlem
Thomas_LAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg Baleout
Vad jag tror du vill mena här är att Sverige skulle han sorts korrumperad syn på misstänkta - eller nåt bakvänt ?!

Jag läste en grej om svenska mordutredningar, där Anna Lindh KANSKE var ett extremt undantag i insats, att man tar sig an det hela sakligt, vare sig det är en hemlös eller nån annan mer etablerad. Man går på en massa (tråkiga) fakta om relationer etc.

Såna här utredningar har jag m a o fullt förtroende för.

Har du? Det har inte jag. Jag är fullkomligt övertygad om att alla inblandade i rättsväsendet lägger på ett kol extra och skall visa framfötterna när de har trycket och granskningen från massmedia på sig. Inte fan behandlar de folk och fä likadant.

När det är ett prestigefyllt mål vill ju alla få beröm från chefen i slutändan, det tror jag bara är mänskligt.
Citera
2008-09-27, 18:34
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas_LA
Har du? Det har inte jag. Jag är fullkomligt övertygad om att alla inblandade i rättsväsendet lägger på ett kol extra och skall visa framfötterna när de har trycket och granskningen från massmedia på sig. Inte fan behandlar de folk och fä likadant.

Vilket tryck och vilken granskning? När stod det senast något om detta i någon tidning?
Citera
2008-09-27, 18:54
Medlem
hallon1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obsolas
Har också denna känsla. Att läsa hennes blogg var riktigt ruggigt. En sak jag fann väldigt märklig, var i en intevju med Papa Dee där han blev frågad om att skaffa barn. Han svarade att han ville att Andrea skulle få chansen till en modellkarriär först. I hennes blogg kunde man läsa hur hon verkligen avskydde sitt liv som modell samt hur mycket mer kritisk till sig själv och destruktiv hon var när hon var i Paris för att försöka sig på att bli modell.
Oavsett vad som hänt är deras förhållande antagligen allt annat än sunt.
Hon verkar extremt ensam också, så ensam att hon letar efter vänner genom sin blogg på ett sätt som för mig verkar helt desperat. "Är du min vän?", och liknande skriver hon. Å andra sidan kallar hon sin make för sin "själsfrände". Och visst behöver man fler vänner än sin partner, men en människa som verkligen har hittat sin själsfrände, har väl inget behov av att annonsera efter vänner på nätet på det sättet, eller? Jag tror därför inte alls att han är hennes själsfrände. Hon intalar sig att han är hennes bästa vän, så att hon ska slippa känna sig ännu mer ensam om hon måste inse att de inte är bra för varandra. De gifte sig plötsligt i New York när de var där på resa, eftersom "vi kom på att vi kunde göra det", sa papadee i en intervju efteråt. Inga vänner eller anhöriga närvarade vad jag förstår. Så kan man visst göra utan att det är något konstigt med det. Om det handlar om två mogna människor. I detta fall undrar jag om det inte bara var ett dåligt infall av två vilsna själar.
Citera
2008-09-27, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallon1
De gifte sig plötsligt i New York när de var där på resa, eftersom "vi kom på att vi kunde göra det", sa papadee i en intervju efteråt. Inga vänner eller anhöriga närvarade vad jag förstår..

Bröllopet var planerat och det var vänner där, inga anhöriga pga att Papa o Mama kunde inte betala resa och boende åt alla och en del anhöriga hade inte råd själv, så för rättvisans skull så var inga anhöriga där! Förmodligen valde de platsen för att de inte ville ha anhöriga där.(eller Papa kanske inte ville) De "tyckte" att bröllopet var deras grej! Inte för andra!
Kan jag till viss del förstå! Men vad som händer nu verkar skumt värre, förnekelser, stryptag, misshandlade ex och blodiga trappuppgångar!
Senast redigerad av klan 2008-09-27 kl. 22:19.
Citera
2008-09-27, 22:23
Medlem
BettyBoop80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obsolas
Har också denna känsla. Att läsa hennes blogg var riktigt ruggigt. En sak jag fann väldigt märklig, var i en intevju med Papa Dee där han blev frågad om att skaffa barn. Han svarade att han ville att Andrea skulle få chansen till en modellkarriär först. I hennes blogg kunde man läsa hur hon verkligen avskydde sitt liv som modell samt hur mycket mer kritisk till sig själv och destruktiv hon var när hon var i Paris för att försöka sig på att bli modell.
Oavsett vad som hänt är deras förhållande antagligen allt annat än sunt.

Fast vet vi med säkerhet när intervjun är gjord och när hon är i Paris? För man kan ju utgå från att hon velat bli modell ett tag och om intervjun är gjord innan eller precis i början av Paris-vistelsen så kan vi ju inte veta vad hon sagt till Papa. Hon kanske trivdes i början, det kanske tog ett tag för henne att inse att hon mådde dåligt där. Att papa vill att hans fru ska få uppfylla sin dröm om att vara modell, innan de skaffar barn tycker jag tyder på att han tänkt på henne. Han ville att hon skulle göra det hon drömde om och det är ju en fin tanke. Sen att det inte var ett dugg bra för henne i slutändan är en annan femma.

Sen vet vi inte hur papa är mot A i vanliga fall. Han kanske gör sitt bästa för att hon ska må bra, men det är inte så enkelt att leva med en människa som mår så dåligt som A verkar göra. En djupt deprimerad människa med panikångest-problematik är svår att hjälpa då denne måste komma till den insikten själv. Alltså att h*n behöver hjälp. Så han kan ju ha försökt få henne att söka hjälp men hon har nekat.

Med jag håller med. Något har gått fel den där kvällen och det verkar finnas en hel del bevis som pekar på att papa är skyldig. Och att han sitter häktad tycker jag också tyder på att media inte vet hela historien, där finns bevis som inte har läckt ut ännu. Men A:s blogg visar bara att tjejen mår dåligt, inte att det är Papas fel. Och det kan man göra trots att alla anhöriga håller på att stånga sig blodiga för att hjälpa dig.

Jag tror att där ligger mer än en hund begraven här, min känsla säger att Papa slagit A. Men A:s ord i hennes blogg är för mig inget bevis vare sig för att hon blivit slagen eller motsatsen. Min blogg när jag var som djupast deprimerad hade antagligen låtit något liknande (minus alla problem med ätstörningar) och min man har aldrig lyft en hand (eller blockljus eller ngt annat tillhygge) mot mig!
Citera
2008-09-28, 00:12
Medlem
Thomas_LAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParvixII
Vilket tryck och vilken granskning? När stod det senast något om detta i någon tidning?

Skämtar du?
Citera
2008-09-28, 00:58
Medlem
säkerts avatar
enligt denna blogg (http://blogg.aftonbladet.se/150/perma/961233/) har papa begärt silbersky som advokat men blivit rekommenderad att välja någon annan då anlitandet av silbersky skulle antyda att han vore skyldig..
Citera
2008-09-28, 01:10
Medlem
monti garbis avatar
Tack...bra jobbat! Och yeees...ibland säger ord mer än pengar, och tvärtom
Citera
2008-09-28, 01:30
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas_LA
Skämtar du?

Nej, jag skämtar inte. Var är mediatrycket du pratar om? Skulle snarare säga att media backade undan ovanligt snabbt. Fast du kanske läser andra tidningar än Parvix?
Citera
2008-09-28, 01:43
Medlem
Citat:
Nej, jag skämtar inte. Var är mediatrycket du pratar om? Skulle snarare säga att media backade undan ovanligt snabbt. Fast du kanske läser andra tidningar än Parvix?

Håller med. Media har hållt sig lugna kring det här. Än så länge ska jag tillägga, för cirkusen har väl inte satt igång än. Blir kanske ett större intresse när rättegången börjar.
Citera
2008-09-28, 01:44
Medlem
asdfasdfs avatar
Citat:

Nämdes väl i denna tråd igår att det i fredags stått i en kvällsblaskas papperstidning att en fd flickvän skulle ha blivit misshandlad och funderat på att polisanmäla men aldrig gjort det?

Kanske inte ett enormt tryck men nog verkar det skrivas saker...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in