2008-09-28, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dudez
För han kör en hel del. Jag tror det kan vara bekräftat återstå att se under rättegången. Kan mycket möjligt vara åklagarens ess. Inget dom skriver om nu såklart.

In med Paaaapaaa... In med Paaapppaa

Att det ska vara så svårt att begripa - om Papa Dee hade varit narkotikapåverkad hade det stått som brottsmisstanke i häktningsframställan, och det gjorde det inte.

För övrigt är ju hela utgångspunkten - att narkotikapåverkade personer skulle vara våldsammare än alkoholpåverkade - helt ogrundad.
Visst, det finns droger av alla de slag så det är svårt att generalisera, men ändå. Vem har sett en påtänd heroinist slåss?
Ställ dig i en krogkö eller gå på en större midsommarfest om du vill se våld.
Citera
2008-09-28, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indiscreet
För övrigt är ju hela utgångspunkten - att narkotikapåverkade personer skulle vara våldsammare än alkoholpåverkade - helt ogrundad.
Visst, det finns droger av alla de slag så det är svårt att generalisera, men ändå. Vem har sett en påtänd heroinist slåss?
Ställ dig i en krogkö eller gå på en större midsommarfest om du vill se våld.
Men att på öppen gata dra någon efter sig i håret och skratta rått när hon kastas in i en stenvägg och nästan tuppar av — det låter inte som normalt beteende.
Citera
2008-09-28, 23:00
Medlem
Beermania-cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParvixII
Vilket tryck och vilken granskning? När stod det senast något om detta i någon tidning?

Trycket på FB såklart! Kolla antalet inlägg...
Ca 2600 svar på ca 2 veckor. Över en miljon visningar...
Citera
2008-09-28, 23:16
Medlem
Beermania-cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syskon
Men att på öppen gata dra någon efter sig i håret och skratta rått när hon kastas in i en stenvägg och nästan tuppar av — det låter inte som normalt beteende.

Mycket har man hört. Men vilket är sant? Är något sant av allt negativt som sagts om honom här i tråden? Då är han ju värre än värst.

In i det längsta hoppas jag att en gammal tant gjorde en felmanöver på joysticken till hennes elektriska rullstol och råkade stöta till en piedestal med blockjus på som välte och hamnade i ekrarna och sprätte iväg rakt i pallet på flickan.

Allvarligt talat... Jag som alla andra hoppas att sanningen kommer fram, vilken den än må vara. Personligen så hoppas jag på oskuld men det ser onekligen mörkt ut, i alla fall om man följer utvecklingen här på FB.

Citat:
Ursprungligen postat av ParvixII
... Skulle snarare säga att media backade undan ovanligt snabbt...

Dom kanske vet något vi utanför inte vet? Kanske dom insåg att dom gick för hårt fram? Att han verkligen kan vara oskyldig?

Ja jösses... Om man först var säker på sin sak när man går in och läser ett ämne på FB så blir man snabbt kluven. Eller t.o.m. omvänd.
Citera
2008-09-29, 14:12
Medlem
Dudezs avatar
Börjar hetta till nu. Bara ett fåtal dar kvar tills rättegången det ska bli spännande att se resultatet!

Angående hans oskuld kan man väl inte tvivla på att han fått en flipp och misshandlat henne. Flera oberoende vittnen.
Citera
2008-09-29, 14:16
Medlem
nosferatous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dudez
Börjar hetta till nu. Bara ett fåtal dar kvar tills rättegången det ska bli spännande att se resultatet!

Angående hans oskuld kan man väl inte tvivla på att han fått en flipp och misshandlat henne. Flera oberoende vittnen.

Var har du fått det från att rättegången snart ska börja?
Citera
2008-09-29, 18:42
Medlem
obsolass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BettyBoop80
Fast vet vi med säkerhet när intervjun är gjord och när hon är i Paris? För man kan ju utgå från att hon velat bli modell ett tag och om intervjun är gjord innan eller precis i början av Paris-vistelsen så kan vi ju inte veta vad hon sagt till Papa. Hon kanske trivdes i början, det kanske tog ett tag för henne att inse att hon mådde dåligt där. Att papa vill att hans fru ska få uppfylla sin dröm om att vara modell, innan de skaffar barn tycker jag tyder på att han tänkt på henne. Han ville att hon skulle göra det hon drömde om och det är ju en fin tanke. Sen att det inte var ett dugg bra för henne i slutändan är en annan femma.

Sen vet vi inte hur papa är mot A i vanliga fall. Han kanske gör sitt bästa för att hon ska må bra, men det är inte så enkelt att leva med en människa som mår så dåligt som A verkar göra. En djupt deprimerad människa med panikångest-problematik är svår att hjälpa då denne måste komma till den insikten själv. Alltså att h*n behöver hjälp. Så han kan ju ha försökt få henne att söka hjälp men hon har nekat.

Med jag håller med. Något har gått fel den där kvällen och det verkar finnas en hel del bevis som pekar på att papa är skyldig. Och att han sitter häktad tycker jag också tyder på att media inte vet hela historien, där finns bevis som inte har läckt ut ännu. Men A:s blogg visar bara att tjejen mår dåligt, inte att det är Papas fel. Och det kan man göra trots att alla anhöriga håller på att stånga sig blodiga för att hjälpa dig.

Jag tror att där ligger mer än en hund begraven här, min känsla säger att Papa slagit A. Men A:s ord i hennes blogg är för mig inget bevis vare sig för att hon blivit slagen eller motsatsen. Min blogg när jag var som djupast deprimerad hade antagligen låtit något liknande (minus alla problem med ätstörningar) och min man har aldrig lyft en hand (eller blockljus eller ngt annat tillhygge) mot mig!

Självklart är inte herrn skyldig pga denna intervju jag läst. Herregud, det behöver inte betyda någonting vad han sa, kanske något han bara slängde ur sig. Sen kanske det verkligen var en dröm hon ville uppfylla och han ville stötta henne i detta. Vem vet? Men, återigen återkommer jag till hennes blogg. Den gav mig ren gåshud. Trasigare människa får man leta efter och i allt hon skrev kunde man känna hur undergiven hon verkade samt väldigt naiv.
Har nämnt detta tidigare i tråden; att destruktiva människor ofta dras till destruktiva beteenden/förhållanden. Att läsa flickans blogg gjorde på något sätt det hela VÄLDIGT tydligt, nästan ALLTFÖR tydligt. Det var nog det som gjorde det så obehagligt.
Nu vet vi ju inte vad som egentligen har hänt, vi får vänta och se. Men jag har en känsla av att killen har rätt mycket emot sig just nu...
Citera
2008-09-29, 19:30
Medlem
säkerts avatar
nån som vet tiden för kommande häktesförhandling den första?andra? oktober.
den första hölls ju klockan 13, vilket det skrevs om här flera dagar innan.
Citera
2008-09-29, 23:20
Medlem
TobbeTupps avatar
Med tanke på uppmärksamheten för tråden: kan man då säga att PD har gått från att vara en offentlig person till en ofantlig person?
Citera
2008-09-29, 23:54
Medlem
obsolass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobbeTupp
Med tanke på uppmärksamheten för tråden: kan man då säga att PD har gått från att vara en offentlig person till en ofantlig person?

Jag tycker PD har klarat av en hel del inifrån sin lilla vrå där han sitter inspärrad. Papa Dem har klamrat upp som ett nytt artistnamn. Han har gett blockljus en helt ny marknad samt innebörd. Kanske Mr "Mys På" borde ha en liten eloge för att ha utvecklats till Mr "Spö På" på mindre än ett dygn.
Citera
2008-09-30, 01:23
Medlem
BettyBoop80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obsolas
Jag tycker PD har klarat av en hel del inifrån sin lilla vrå där han sitter inspärrad. Papa Dem har klamrat upp som ett nytt artistnamn. Han har gett blockljus en helt ny marknad samt innebörd. Kanske Mr "Mys På" borde ha en liten eloge för att ha utvecklats till Mr "Spö På" på mindre än ett dygn.

Ja, får jag blockljus av någon i julklapp kom jag hädanefter vara mycket skeptisk till vad den personen egentligen tycker om mig

Men helt klart har Papa fått mer reklam och uppmärksamhet, men jag undrar om det bara är positivt? Fast vem minns det om några år, blir han frikänd kommer man inte minnas detta om 5 år...så brukar det ju gå i Sverige.
Citera
2008-09-30, 19:52
Medlem
TobbeTupps avatar
Jag vet inte om det dykt upp innan (mitt minne är ungefär som min externa hårddisk - det slutar fungera när man minst vill det), men hur kan kombinationen av alkohol, ev. droger och eventuella mediciner mot ångest, självskadebeteende osv. påverkat A:s minnesbild av vad som egentligen hände? Jag vet t.ex. att benzo-preparat som t.ex. Sobril och Stesolid kan vara luriga i kombination med alkohol.

Vill hon minnas, men kan inte? Har hon helt enkelt förträngt alltihop på grund av chock? Eller är det som de flesta tycks tro; att hon blivit mer eller mindre vettskrämd/hjärntvättad av en misshandlande pojkvän?

Bara mina tankar kring det hela.

Ödmjukast,

TobbeTupp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in