2008-09-16, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RallyHarry
"Om han blir häktad nu är det bara bra för vår del.
Då blir han friad fortare helt enkelt.
Eftersom en häktad person är frihetsberövad, måste man då lösa fallet så fort som möjligt. Alltså inom två, tre veckor. tack och lov."

En sak är iaf klar, hon har inte gått grundkursen i processrätt. Vadå fortare? Fortare än om vadå? Syftet med häktning är inte att lösa fallet...
Hon har delvis rätt ändå. Det går alltid fortare om man är häktad än om man är på fri fot och väntar på rättegång. Men 2-3 veckor är lite väl optimistiskt.
Citera
2008-09-16, 20:19
Medlem
Knapptryckarns avatar
Ett citat från kommentarerna till hennes blogg:

Citat:
Var stark gumman! Förstår inte hur folk kan vara så ignoranta.

Ja, hur kan folk få uppfattningen att då en kvinna blir skadad nära sitt hem, och har vittnesuppgifter som styrker detta, att det skulle vara mannen i förhållandet som var gärningsmannen? Helt klart troligare att kvinnan vållat skadorna själv, med trubbigt våld mot huvudet.

[/sarkasm]

Citera
2008-09-16, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayenna
Ok, man efterfrågade ngn slags sammanfattning av vittnen osv. Snor lite av Giant Squids tidslinje och fyller ut.

Festen (fram tom ca 0200:
En gäst, enligt AV: – Jag tänkte faktiskt på att han är så himla gullig mot henne. När jag gick vid halv två verkade allt lugnt. Han var absolut inte berusad :
....

Snygg sammanfattning. Denna historia är mkt märklig o sorglig. Om man får tro tidningar o vad som skrivits om vittnen o polis verkar det helt solklart.

Sedan läser jag på hennes blogg...?!

Kan man få panikångest så ofta som hon verkar påskina?
Citera
2008-09-16, 20:22
Medlem
Stäppiss avatar
Vem är skyldig?

Citat:
Ursprungligen postat av podusa
Exakt hur tycker du hon ska skriva OM det är så att hon INTE blivit misshandlad?

Vad hon än skriver tycker alla här att hon är patetisk och uppenbart skyldig
, men handen på hjärtat, ger ni henne en chans?

Det är just det vi inte tror, vi tror att han är skyldig, trots att hon så ivrigt hävdar att hon själv är skyldig på sin blogg. Vad är du för kompis?
Citera
2008-09-16, 20:22
Medlem
toolbands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knapptryckarn
Ett citat från kommentarerna till hennes blogg:

Citat:
Var stark gumman! Förstår inte hur folk kan vara så ignoranta.

Ja, hur kan folk få uppfattningen att då en kvinna blir skadad nära sitt hem, och har vittnesuppgifter som styrker detta, att det skulle vara mannen i förhållandet som var gärningsmannen? Helt klart troligare att kvinnan vållat skadorna själv, med trubbigt våld mot huvudet.

[/sarkasm]

Ja varför skrev hon inte :

Var stark gumman! Förstår inte hur DEM kan vara så ignoranta.
Senast redigerad av toolband 2008-09-16 kl. 20:25.
Citera
2008-09-16, 20:24
Medlem
toolbands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xd67
Snygg sammanfattning. Denna historia är mkt märklig o sorglig. Om man får tro tidningar o vad som skrivits om vittnen o polis verkar det helt solklart.

Sedan läser jag på hennes blogg...?!

Kan man få panikångest så ofta som hon verkar påskina?

Inte på det sätt hon beskriver. Känns som hon rider på emovågen där alla är missförstådda och har panikångest (och inte ens har koll på hur det yttrar sig)
Citera
2008-09-16, 20:26
Medlem
Bengtbävers avatar
Från hennes blogg.

Postat av: His masters voice.
Var stark nu min unga vän.
Låt inte medias hugg och slag tränga igenom ditt sköra skal.
Bit ihop och blunda, så är snart denna onda dröm över.

2008-09-16 @ 19:43:03

Den skrev hon nog inte själv
Citera
2008-09-16, 20:27
Medlem
StefanD13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RallyHarry
"Om han blir häktad nu är det bara bra för vår del.
Då blir han friad fortare helt enkelt.
Eftersom en häktad person är frihetsberövad, måste man då lösa fallet så fort som möjligt. Alltså inom två, tre veckor. tack och lov."

En sak är iaf klar, hon har inte gått grundkursen i processrätt. Vadå fortare? Fortare än om vadå? Syftet med häktning är inte att lösa fallet...

Hon är ju inte direkt skitsmart, tjejen.

Om han inte häktas så blir han frisläppt direkt. Om han häktas får han sitta minst två veckor till, troligen längre, innan det blir rättegång.

Fast hon har nog iofs rätt i att det är bra för hennes del om han blir häktad, för då slipper hon bli misshandlad på en två, tre veckor...tack och lov.
Citera
2008-09-16, 20:29
Medlem
Hon har ingen panikångest, hon har ev. ångest pga av svält, kokain och modellkarriären. Och så är hon ung. Och misshandlad. Det ger ångest. Hade hon haft panikångest hade hon aldrig gått på någon fest än mindre poserat för fotografer.
Citera
2008-09-16, 20:29
Medlem
Hur det än blir så är det synd om henne. Hon verkar vilsen.
Släpp rampljuset o skaffa ett riktigt jobb.

Varför är hon så angelägen om att skriva på en blogg hela tiden om hur oskyldig han är?!
Citera
2008-09-16, 20:31
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toolband
Nu börjar det likna nåt på bloggen:

Postat av: Daniel
Jag tror på dig, jag förstår inte att inte polisen tror på dig. Det vet ju alla, Papa Dee skulle aldrig slå nån, säg det till dem.

Daniel, som i Daniel 5 år?? Låter som han pratar om Spindelmannen eller nån annan liknande actionhero.

Dem är mycket snälla, synd bara att andra svenskar ska va ba lixom så jobbiga å ifrågasätta allt Andrea och dem säger om hur det igentligen var. Jag menar Papa Dee ä svart å framgångs rik, deal with it, dem har det jätte bra ihop om bara alla ville fatta soft mindfulness å släppa Papa nu direkt så han kan köra P3 Rytm, fatta hur besviken.
Citera
2008-09-16, 20:35
Medlem
När tror ni att hon ändrar sig? Tre dar? Tre veckor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in