2026-01-08, 03:16
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bilmek
Såg nyligen Svenska Mords avsnitt om Caroline Stenvall. Långt avsnitt på 1½ timme. Det som slår mig är att vissa saker inte hänger ihop. Dels att mördaren inte kan uppge varför bråket startat och dels varför han körde 5 mil med bil och släpvagn för att slänga skräp när hans skulle sitta på älgpass, speciellt när jakt verkar ha varit hans stora intresse.

De förklaringar som är mest uppenbara är:

1. Att han blev kontaktad av någon att komma och hjälpa till (t.ex. att sonen råkat ha ihjäl en kvinna på en rastplats 5 mil bort). Det kan även förklara varför han inte kan beskriva händelsen då han inte var där. Hade inte hört om denna hypotes innan men är inte orimlig.

2. Han gillar jakt men än mer att kröka när han är borta från frugan. Har kanske krökat hela natten i jaktstugan, har slut på dricka och behöver en återställare. Närmaste systembolag ligger i Gällivare, en mil norr om Stenbron. Åker iväg, skyller på sopor ifall nån skulle märka att han avvikit. Tar inte med sig släpet. Stannar i Stensbron, behöver göra sina behov. Gör kanske detta öppet och ohämmat. Vinglar och förefaller berusad. CS ser detta och konfronterar honom, kräver kanske bilnycklarna eller hotar med att ringa polisen. TA är drucken, har sämre kontroll, slår till CS så hon tuppar av. Blir rädd. Baxar in henne i bagaget. Hade han haft ett släp hade detta varit en naturligare plats. Tror kanske att hon är död i sitt packade tillstånd. Kör tillbaka för att dumpa kroppen. Hon vaknar till liv och börjar skrika, han kör in på nån skogsväg och stannar. Hon lyckas ta sig ur bilen och är på väg att fly. Han tar fran geväret och skjuter henne i ryggen. SKjuter flera skott. Dumpar kroppen. Sargar den för att lättar kunna hantera den (kapar benen?). Häller på brännbar vätska men det vill inte brinna. Gömmer delarna. Efteråt i nykter tillstånd har TA troligen minnesluckor, minns kanske bara fragment av vad som hänt. Kanske hade han även tagit tabletter. Kan även förklara hans konstig beteende. Verkar dessutom tillhöra begåvningsreserven, hans betyg från grundskolan flimmrade förbi i dokumentären, 1r och 2r.

I klippen från efterlyst fick man aldrig någon bra bild av vad som egentligen hänt. Bara en massa snack runt om som de blev osams osv.

Varför skulle en 50-årig, inåtvänd, tystlåten och tidigare helt ostraffad man hamna i dödligt bråk med en vältränad ung kvinna på väg till en anställningsintervju. Han måste ju på något sätt gjort något helt utanför hennes normer och värderingar.

Han brände sönder nedre kroppen & slog med hammare 2 gånger i skallen för att säkerställa att hon verkligen var avliden,
Jag har alltid & tror att sonen eller eventuellt någon annan sitter inne på information om detta. Jag kan inte släppa tanken över det att Tony suttit inne för sin sons skull,
Citera
2026-04-03, 20:51
Medlem
Vilken fruktansvärd fullblodspsykopat denna mördare är.
Citera
2026-04-03, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
Så nu tänker jag göra bokslut i detta fall. Jag har försvarat Toni Alldéns oskuld här sedan 1 januari år 2010 och när han nu äntligen är fri så ser jag ingen anledning att fortsätta längre. Jag är fortfarande övertygad om hans oskuld och att det i själva verket är hans son som mördat Carolin Stenvall.

Mina argument för detta har jag redovisat flera gånger i denna tråd så jag känner ingen anledning att göra det igen här. Vill man så kan man enkelt använda sökfunktionen i denna tråd för att hitta mina argument. Med det sagt så anser jag att man bör hålla uppsikt på sonens förehavanden i framtiden då jag tror han kan göra det igen.

Polisens misstag att hota att dra in sonen i utredningen om Toni inte erkände, borde vara tillräckligt för att ha upprättat en JO-anmälan då det är så oprofessionellt som det kan bli. Erkännanden ska inte tvingas ur människor på sådana grunder. Då får vi ett rättsväsende som Japans och Sydkoreas där många oskyldiga döms. Erkännanden är givetvis bra, men ska isåfall gå till på rätt sätt.

Till syvende och sist så är ju Toni givetvis inte utan skuld. Ingen tvingade honom att täcka för sin son eller hjälpa till med att försöka göra sig av med Carolins kropp. Att Toni skulle straffas råder det inga tvivel om. Naturligtvis var han skyldig till brott emot griftefriden&skyddande av brottsling. Men han var inte skyldig till mord och det var tyvärr det han dömdes för.

När jag började skriva mina inlägg så var det ytterst få som trodde Toni var oskyldig. Men ju längre jag skrivit, ju fler har det blivit och jag är idag fascinerad av hur många på detta forum och annorstädes som delar min teori. Jag ser att jag bidragit till detta men inser också att det är lönlöst så länge Toni och hans son håller inne med sanningen, vilket jag tror de kommer göra till döddagar, speciellt nu då man tyvärr har slopat preskriptionstiden för mord.

Jag vill avsluta detta med att önska Toni Alldén ett väldigt bra liv ute i friheten och hoppas att han slipper trakasseras av diverse lynchmobbar som formar hela sin världsbild efter vad de läst i slaskmedia.

Nu har Toni avtjänat sitt straff enligt vårt rättssystem. Huruvida han var skyldig eller ej, förändrar inte det faktumet i alla fall...

Jag är hursomhelst fortsatt övertygad om hans oskuld som jag nämnt ovan och vill man få vidare kontakt med mig med, har frågor eller tillhör Tonis familj, så får man givetvis höra av sig via PM-funktionen!

Hursomhelst: Lycka till Toni i ditt nya liv!

Med hjärtliga hälsningar

Sverigegrabben

Du försvarar en kallblodig mördare. Varför?
"Jag sköt henne för säkerhets skull."
Varför inte tillkalla ambulans om han "råkade" misshandla henne? Skjuta för "säkerhets skull"?
Och det tycker vår käre L GW Persson är förmildrande, inte mord, utan dråp. Herregud.

"Han säger själv att Carolin ligger ned och att han siktar mot huvudet. Detta går dock inte ihop med kulriktningen, enligt rättsläkarens bedömning. Den talar tvärtemot för att kulan som träffat Carolin i ryggen gått nedifrån och upp.
- Vi utesluter inte ett flyktscenario, säger kammaråklagare Ulrika Schönbeck om detta.
Skottet i huvudet har avfyrats på nära håll med ingång bakom ena örat."

"Jag ville att hon skulle försvinna" https://share.google/LigDs3qIZz1gK4tBz
Senast redigerad av honn 2026-04-03 kl. 21:07.
Citera
2026-04-03, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Ja - Toni Alldén är ett as, alldeles oavsett om han själv är mördaren eller om han skyddar sonen och "bara" är skyldig till att ha försökt att dölja brottet. Den som skriver välgångsönskningar till sådana svin är uppenbart ingen som är värd att lyssna på.

Ja, hur är man funtad när man kan göra så mot en annan människa?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in