2008-10-27, 16:45
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven35
Att vara advokat måste vara jävligt otacksamt! Det är väl en jävla tur att både TA och Anders Eklund får advokater! Hur föreslår du att rättsäkerheten i landet bibehålls? Eller tycker du bara att man ska köra med dödstraff rakt av direkt någon misstänks för brott? Du skriver " visst, i teorin har alla rätt till ett försvar" vadå i teorin? Tror du verkligen att advokatarbetet går ut på att rädda monster? Att försvara brott? Ja, du får ursäkta du låter väldigt naiv.

Du får ursäkta om jag låter smått rabiat, men detta är en fråga jag verkligen brinner för. Har erfarenheter av hur oerhört viktigt det är att ha en bra advokat. Hur lätt människor dömmer dig i sin egen lilla hjärndomstol, för att sen rycka på axlarna den dan det visar sig att de hade fel. Men tro mej, den som dom dömde rycker inte på axlarna. ALLA är oskyldiga till motsatsen har bevisats, detta gäller TA såväl som Anders Eklund. Som en känd advokat sa rätt nyligen i radion, "jag försvarar aldrig brott, jag försvarar människor."

Håller med, och även som skyldig har man faktiskt rättigheter som någon kunnig ska bevaka åt en.
Citera
2008-10-27, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nageln
Tycker ändå det känns märkligt. Själv reagerar jag bara av en smällare. Ett skott lägger man ju definitivt märke till. Eller inte om man bor där det jagas..

jag hörde ett gevärsskott för ett tag sen i mitt bostadsområde men inte var jag hundra på att det var ett skott innan jag tittade ut. kunde varit vilken annan smäll som helst. kändes rätt klent och då var ändå jag hundra meter ifrån rådjuret dom sköt. skulle kunnat tro det va nått avgasrör som small eller att nån kastade ner en plywoodskiva platt ner i asfalten.
Citera
2008-10-27, 16:48
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pratbubblan
Citat:
Ursprungligen postat av ghjkiuyt
jag är säker och jag vet att jag reagerade på detta i den här tråden att folk drog förhastade slutsatser om dna-träffen på carolin, men det var endast från bakluckan det handlade om. jag är 100%
Men de åsikterna har inte bara framförts här. Även tidningarna har påstått att det är Carolins blod. Och då tar man för givet att det är bekräftat via dna.
Äh. ghjkiut är bara tvärsäker utan att ha koll. I sitt första inlägg förnekade h*n ju till och med att det överhuvudtaget hade funnits någon uppgift i pressen om att blodet på vägen vid 58:an skulle komma från Carolin:
https://www.flashback.org/showpost.php?p=13457373&postcount=6052

I själva verket har ju polisen talat om att biologiskt material identifierats som tillhörande Carolin på en presskonferens, som Parvix II postade i https://www.flashback.org/showpost.php?p=13457678&postcount=6060

Uppgifterna om att blodpölen på 58:an inte är identifierad som Carolins ska alltså betraktas som desinformation och avfärdas.
Citera
2008-10-27, 16:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Äh. ghjkiut är bara tvärsäker utan att ha koll. I sitt första inlägg förnekade h*n ju till och med att det överhuvudtaget hade funnits någon uppgift i pressen om att blodet på vägen vid 58:an skulle komma från Carolin:
https://www.flashback.org/showpost.php?p=13457373&postcount=6052

I själva verket har ju polisen talat om att biologiskt material identifierats som tillhörande Carolin på en presskonferens, som Parvix II postade i https://www.flashback.org/showpost.php?p=13457678&postcount=6060

Uppgifterna om att blodpölen på 58:an inte är identifierad som Carolins ska alltså betraktas som desinformation och avfärdas.

om du läst vidare innan du svarade samma sak som andra redan gjort hade du inte behövt anstränga dej.
inte för att jag benhårt håller fast vid det jag sa mej vara 100% säker på ha ha, men visa mej ändå några citat från polisen rörande carolins DNA på andra platser än bakluckan tack. den där länken låter som att det finns, men det är ändå jornalistens egna ord
Citera
2008-10-27, 16:59
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
kanske var han kåt för att frugan var bortrest och han ville passa på att ha lite kul under tiden?

Ännu en som försöker se det ur gm:s perspektiv.
Citera
Medlem
johnny-62s avatar
Nu finns det på nätet både om kulan och alkoholprobelemen..
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3629018.ab
Citat:
Har haft alkoholproblem
Gruvarbetaren hade den senaste tiden också haft problem med alkohol. Det ledde till att han omplacerades till ett förråd i gruvan. Enligt uppgifter hade mannen erbjudits hjälp med rehabilitering från LKAB men tackat nej.

Citat:
En gevärskula kan bli polisens bästa bevis mot mannen som dödade Carolin.

Bara någon meter från en blodpöl hittades i veckan en avfyrad kula i marken, enligt uppgifter till Aftonbladet.
Citera
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
om du läst vidare innan du svarade samma sak som andra redan gjort hade du inte behövt anstränga dej.
inte för att jag benhårt håller fast vid det jag sa mej vara 100% säker på ha ha, men visa mej ändå några citat från polisen rörande carolins DNA på andra platser än bakluckan tack. den där länken låter som att det finns, men det är ändå jornalistens egna ord

Citatet nedan är hämtat ifrån Aftonbladet och ger nog svar på din fråga;

”Det var ruggigt”
Enligt tidningen NSD var det Kurt Väyrynens tips som ledde polisen till den man som nu har erkänt att han dödat Carolin.

Blodpölen de hittade kommer, enligt tidningen, från Carolin. Enligt kammaråklagare Ulrika Schönbeck är det just bevisen i form av blod och andra fragment som gör att de misstänker mord.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3583658.ab
Citera
2008-10-27, 17:01
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:

Citat från en tredje tidning. Det är från en presskonferens. Siffrorna innan är klockslag:

Citat:
14.00 Det ska inte ha hittats några blodspår eller andra spår på släpvagn eller bil som stärker mannens version av vad som hänt. Trots att han ändrat sin historia håller han fast vid berättelsen om att Carolin ska ha dödats vid Stenbron.

Angående blodfläcken på rastplatsen vid 58:an, där också bilmattan hittades, säger åklagaren att mannen säger att han ska ha kört dit för att dumpa kroppen men ångrat sig och sedan kört vidare.

Citat:
14.17 Sammanfattningsvis har blodspår tillhörande Carolin hittats i bilen, vid rastplatsen vid 58:an och där kroppen hittades.

Det ska dessutom finnas indikationer på blod från en människa vid mannens stuga.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1932139.svd

Måste vi leta fram en ljudinspelning?
Citera
2008-10-27, 17:08
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nageln
Om han nu skjutit ihjäl henne, är det inte väldigt ovanligt isåfall, för att säga nästan omöjligt att det skulle hända? Att en man skjuter ihjäl en tjej han inte känner som han möter slumpmässigt? Har det överhuvudtaget hänt någon gång? Jag tror inte det..
Ska bli intressant vad Leif GW med sin statistik säger om det scenariot på Efterlyst på onsdag.. En på miljarden?

Fan vad jag hatar den senaste tidens slumpmässiga eller otroliga mord!
(missförstå mej rätt, ALLA mord är naturligtvis vidriga!)
Det känns som det varit liiite för mycket av den varan ett tag nu!
Citera
2008-10-27, 17:10
Medlem
En sak som får mig att undra om han hade planerat att mörda någon (vilken som helst) är ett annat underligt beteende när han ska flytta utedasset den 9 sept
http://www.kuriren.nu/lokala/boden_artikel.aspx?ArticleId=4271465&place=Boden
Hade han planerat att senare gräva latringropen, begrava en kropp där och placera dasset ovanpå?
Hans vänner tyckte ju det var konstigt att han inte grävde gropen innan dasset flyttades.
Sedan tog kanske demonerna över och han gav sig iväg för att skjuta någon redan på fredag, innan gropen var grävd. Tar hem kroppen och tänker börja gräva men ångrar sig (orkar inte) och kör iväg till Gyljen
Bara en tanke nu när han har betett sig underligt på skjutbanan också
Citera
2008-10-27, 17:14
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Fan vad jag hatar den senaste tidens slumpmässiga eller otroliga mord!
(missförstå mej rätt, ALLA mord är naturligtvis vidriga!)
Det känns som det varit liiite för mycket av den varan ett tag nu!

Så många slumpmässiga mord har det väl inte varit i år? Alltså mord där mördaren och offret inte känner varandra. Engla kommer jag på. Den unga tjejen i Dalarna kände ju ändå sin mördare liksom hon i Alingsås. Och om TA och CS kände varandra vet vi ju ännu inte. Vilka fler mord tänker du på?

Visst - 1 mord är ett för mycket. Men på dig låter det som att det varit många.
Citera
2008-10-27, 17:15
Medlem
ParvixIIs avatar
Oklart när intervjun är gjord, men det ser ut som om åklagaren och kvällstidningarnas källor har olika uppfattning om vilka fynd som egentligen gjorts:

Citat:
TT: Kan kvinnan ha skjutits?

- Det är en möjlighet, det är allt jag kan säga. Det finns ingenting i nuläget som utifrån de fynd som gjorts tyder på det. Men vi har inte ens fått ett preliminärt utlåtande från rättsmedicin så jag vill inte gå ut och spekulera om dödsorsak.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=844980
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in