2008-10-23, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt Baron
Teori:

Han slänger henne först lite "hipp som happ", i skogen i ett stressat tillstånd, av rent praktiska skäl, för att snabbt göra sig av med kroppen.
Allt efter tiden går, och om jag minns rätt, svalnade såväl medierapportering som skriverier här på flashback under några dagars tid, när han känner att det lugnat ner sig lite, tar han sig mer tid, och visar omsorg för kroppen, omlokaliserar den, och kanske (ren spekulation) lägger den tillrätta, som ett (om dock bisarrt) uttryck för omtanke? Någon slags vriden värdighet, mitt i all röra.

Som han påstår: han "tyckte synd om henne".

Hade kunnat stämma om platsen inte var så illa vald. Varför i helvete flytta den så den ligger precis brevid en större väg? VILLE han att kropen skulle upptäckas? Han kanske gömde den FÖR väl först och ångrade det sedan?
Citera
2008-10-23, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Nu spånar jag hejvilt, men kan han inte vara nekrofil då? Fast då borde det varit spår av det på kroppen förstås....

Polisen vill ju inte uttala sig om kroppen ännu. Lär nog inte bli så många svar förrän undersökningen av kroppen är färdig.
Citera
2008-10-23, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pitseleh
Han står tydligen fast vid sin version (att det hände vid rastplatsen/Stenbron), så ja. Om han nu ser honom som pålitlig...
Well... att något har hänt där är ju uppenbart, vad som hände och hur är en annan femma.

Det har inte framkommit något som helst i utredningen som visar att de kände varandra. Det är heller inte möjligt att han 'spanat' på henne på något sätt under dagen eftersom han var ute på jaktpass (åtminstone till en början) och hon var på väg till en intervju i Kiruna. Hon har kört raka spåret från Piteå mot Kiruna med början vid lunchtid. Om man kör en sådan sträcka från A till B finns inte vare sig tid eller anledning att lalla runt särskilt mycket utanför vägen, det mesta man gör är väl i så fall att stanna och handla (vilket hon gjorde i Töre, låååååååångt från Alldéns trakter) eller stanna vid en rastplats. Jag kan inte se så många andra ställen där de överhuvudtaget kunde ha sprungit ihop än just vid en rastplats. Och det finns inga tecken på att han skulle ha flyttat på hennes bil. Så var skulle de ha mötts och var skulle det ha hänt någonting, om inte vid Stenbron?
Citera
2008-10-23, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Han tyckte synd om henne och klarade inte av tankarna på hur hon låg i skogen, så han hämtade henne och lade henne... i skogen?

Var det något särskilt fel på den första skogen... dålig utsikt? Vad är det för skillnad i "värdighetsfaktor" mellan en tallskog i Gällivaretrakten och en annan tallskog i Gällivaretrakten?

Men vet vi att hon, vid första placeringen lades i... skogen?
Hade inte hundarna markerat vid vattnet?
Kan han ha sänkt kroppen i ett första skede, vadat ut och hämtat upp den och sedan lagt den i... skogen.
Citera
2008-10-23, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Well... att något har hänt där är ju uppenbart, vad som hände och hur är en annan femma.

Det har inte framkommit något som helst i utredningen som visar att de kände varandra. Det är heller inte möjligt att han 'spanat' på henne på något sätt under dagen eftersom han var ute på jaktpass (åtminstone till en början) och hon var på väg till en intervju i Kiruna. Hon har kört raka spåret från Piteå mot Kiruna med början vid lunchtid. Om man kör en sådan sträcka från A till B finns inte vare sig tid eller anledning att lalla runt särskilt mycket utanför vägen, det mesta man gör är väl i så fall att stanna och handla (vilket hon gjorde i Töre, låååååååångt från Alldéns trakter) eller stanna vid en rastplats. Jag kan inte se så många andra ställen där de överhuvudtaget kunde ha sprungit ihop än just vid en rastplats. Och det finns inga tecken på att han skulle ha flyttat på hennes bil. Så var skulle de ha mötts och var skulle det ha hänt någonting, om inte vid Stenbron?

De möttes säkert där, frågan är om hon dog på platsen eller ens den dagen.

EDIT: Snabblänk till presskonferensen: http://www.sr.se/webbradio/?type=db&Id=1415966&BroadcastDate=&IsBlock=0
Senast redigerad av pitseleh 2008-10-23 kl. 15:53.
Citera
2008-10-23, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av December
Vad visade det sig handla om då? Som vanligt, en galen jävla svenne som styckar, våldtar, mördar och ljuger. ...jaddajaddajadda... Helt ointressant att läsa.

Min fetmarkering.
Du vet tydligen mer än vi andra.
Citera
2008-10-23, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Efter flera veckor sa de väl?

Näe, det handlade om en vecka om jag minns rätt.

Edit: Expressen skriver 'ett par veckor' och Aftonblaskan 'en vecka'.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekallund
Kan han ha sänkt kroppen i ett första skede, vadat ut och hämtat upp den och sedan lagt den i... skogen.

Eller lagt henne på stenar. OMFGBBQ MEDIET HADE RÄTT!!!11
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
Ett scenario är att det börjat som han säger. Hon blev medvetslös efter att ha slagit i huvudet när han knuffade henne.
Han trodde hon var död och greps av panik och lyfte in henne i bilen.'

Fast, hon kanske inte dog, utan vaknade i bilen när han skulle dumpa henne, och då dödade han henne på något sätt. Därav den stora blodmängden i bilen och på den upphittade mattan.

Ja....usch. Men då är han ju verkligen en psykopat som inte ringde 112 istället för att döda/dumpa henne. Jag lutar ändå år att han kanske dumpade henne när hon var halvdöd, att han trodde hon var död...men att hon kanske låg och led i skogen och frös ihjäl

Något säger mg att den här mannen måste vara psykopat eller haft en rejäl chock. Frågan är varför han uppenbart undanhåller och ljuger om det här. Vad fan ville han undanhålla kroppen för och tramsade om att han inte kom ihåg gömstället? Varför dröjde utsagan om det olyckliga slaget så länge?

OM det nu är så att han råkade slå så olyckligt att hon föll kommer folk att tycka illa om att han slog, men de flesta lär ändå ha viss förståelse för att det var en olycka att hon dog och att det är förfärligt. Däremot tycker JAG han framstår som jäkla osympatisk när han tramsar och det gör mig misstänksam.
Citera
2008-10-23, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekallund

En död kropp i vatten sväller upp på ett otrevligt sätt.
Citera
2008-10-23, 15:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Jag tycker det är intressant att han flyttade kroppen efter några veckor.
Hur fan gick det till?

Undrar i vilket tillstånd kroppen kan ha varit då? Hur mycket hann den börja ruttna? Kroppen måste ha luktat och hur kunde han förmå sig att hantera den?
Kan han ha haft liket på släpet? Men de sade ju på presskonferensen att de inte hittat några spår efter c på släpet.

Jag tycker att det här med att flytta och köra runt med ett tre veckor gammalt lik är så ohyggligt att den här karln måste vara heltokig.

Det kan ju vara så att han först slängde henne i sjön...fick dåligt samvete och hämtade kroppen med hjälp av släp och blå presenning och flyttade henne till skogen? Sen försökte han gömma pressen som de hittade gömd på tomten?
Citera
2008-10-23, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
En död kropp i vatten sväller upp på ett otrevligt sätt.

Jo tack, jag vet.
Men vi vet inget om hur Cs kropp ser ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in