2009-07-14, 19:44
Medlem
Har inte läst hela denna tråd men jag har länge varit övertygad om att gärningsmannen var alkoholist men dolde detta för sin familj. Han var berusad när han först knuffade till Carolin så hon slog i huvudet och sedan upptäckte han att hon levde. Det var viktigare för honom att dölja sitt missbruk än att hjälpa Carolin. Sedan fortsätte den negativa spiralen för honom. Han skjuter Carolin och när polisen tar in honom så fortsätter han att dölja sitt missbruk så länge han kan. Det är som om det är värre än att begå mord.
Citera
2009-07-14, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Jaså, du skrattar?

Värdigt en verklighetsfrämmande loser. Antar att det är en omöjlighet, men du skulle lika gärna kunna vara TA själv, med uppkoppling från häktet. Inser du inte själv hur korkade dina "argument" låter? Det gör du naturligtvis inte, eftersom du verkar ha maximala skyddslappar påsatta.

Lägg ner skitsnacket, dina fantasier och fabulerade nödrop, ger ingen verkan. Att skriva ihop till en kombination av korkskalle-rättshaverist-anhörigpajas på Fb är ingen plattform för förtroende på forumet.
Tror du att jag jagar FBs förtroende? Nä, kläm finnen du har på hakan och dra nåt gammalt över dig!

Ja, och att jag skrattar är för att jag tycker att vissa är jävligt kul i sin högfärd.
Förutom det skriver jag precis vad jag vill var jag vill, ni kan ju svara.

Hehe, måste lägga till, har du inte fattat att det inte är klart ännu? Och att det kommer att fortsätta även om låt oss säga HD inte tar upp fallet nu!
Senast redigerad av Grammatica 2009-07-14 kl. 19:51. Anledning: HD
Citera
2009-07-14, 19:53
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grammatica
Hehe, måste lägga till, har du inte fattat att det inte är klart ännu? Och att det kommer att fortsätta även om låt oss säga HD inte tar upp fallet nu!
Det är självklart att HD inte tar upp fallet. Vänta och se.
Citera
2009-07-14, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är självklart att HD inte tar upp fallet. Vänta och se.
Det kan du ha rätt i. Men så småningom tror jag att något måste hända, för detta fall är styrt av mobben, och jag anser att internet är inte rätt ställe att driva fram rättegång och domar på, även om åklagarna möjligen anser att det är rätt forum.

"Ja, och att jag skrattar är för att jag tycker att vissa är jävligt kul i sin högfärd." Med detta menar jag inte Leifemil utan vissa av er andra.

Förutom dessa skratt, så är jag en glad person.
Senast redigerad av Grammatica 2009-07-14 kl. 20:51. Anledning: Att vara glad
Citera
2009-07-14, 20:58
Medlem
Citat:
Det kan du ha rätt i. Men så småningom tror jag att något måste hända, för detta fall är styrt av mobben, och jag anser att internet är inte rätt ställe att driva fram rättegång och domar på, även om åklagarna möjligen anser att det är rätt forum.

"Ja, och att jag skrattar är för att jag tycker att vissa är jävligt kul i sin högfärd." Med detta menar jag inte Leifemil utan vissa av er andra.

Hej!
Men snälla Grammatica, inte tror du väl på allvar att vi som finns här på internet kan driva fram domar och rättegångar.

Det som har fällt TA är ju bevis för att CS levde när han sköt henne.
Vem om någon som borde veta är väl iallafall rättsläkaren.

Jag tror inte åklagarna ha något personligt agg till TA varken före eller efter rättegången. De gör sitt jobb.
Men TA har sannerligen inte gjort det lätt för dem.
Visst har jag också tvivlat om det är TA själv som gjort detta eller om det finns fler inblandade.
Men så länge TA själv säger att han varit ensam så är det ju han som också får stå för det som hänt.
Senast redigerad av bolinda 2009-07-14 kl. 21:04.
Citera
2009-07-14, 21:13
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Jag kan ju bara svara för mig själv, och det gör jag för jag är både snäll och artig.
Jag har aldrig dolt att jag är släkt med Toni, att vi har en gemensam gammelfammo och att min pappa varit god vän med Toni.
Varför jag skrivit är enbart för att jag ALDRIG i hela livet skulle kunna se på Toni som ni andra tycks göra. För mig är han en mycket snäll människa, jättekär i sin (numera)fd fru, och en bra pappa.
Jag tror faktiskt på hans berättelse. Jag tror att det var en serie olyckliga omständigheter, som urartade i fullkomlig galenskap. Och att det kanske aldrig hänt om Toni inte varit så i obalans innan.
Dessutom så tror jag (även om man inte får det) att Carolin också var i obalans när de träffades på Stenbron.

Sedan bör du nog också observera att det är fler på denna tråd som reggade sig samtidigt som jag, som skrev här i precis motsatt avsikt till vad jag gjorde.

Jag ifrågasätter inte på minsta vis vilken go far Toni kunde vara men det hör liksom inte hit. Vårt samhälle har en lagstiftning som anger gränserna för det tillåtna och dessa har Toni med råge passerat i och med mordet.

Han har inte kunnat ge någon trovärdig alternativ förklaring överensstämmande med den tekniska bevisningen. Det är som att försöka styra en båt utan roderverkan.

Jag tvivlar starkt på det du säger om Carolins obalans. Hon tycks ha varit mycket glad och optimistisk inför intervjun på kort sikt samt de gemensamma framtidsplanerna med pojkvännen på längre sikt.

Internet kan vara ett mycket otacksamt medium om man enträget vill försvara en mycket svår ståndpunkt.
Citera
2009-07-14, 21:40
Medlem
No-n-sences avatar
Citat:

Förutom dessa skratt, så är jag en glad person.

Tack för dina svar.

Det finns inget som hindrar TA från att ha goda sidor trots det han har gjort. Det är det som gör oss människor så komplicerade. Ingen människa är bättre än den han gör när han tror att ingen ser.

Kan nämna att de flesta i Hitlers närhet fann honom charmerande?

Jag tror att problemet är att du inte kan acceptera vad han har gjort för att du har en annan bild av honom. All din argumentation här bevisar bara en blind tillit, en förnekelse och vägran att ta till sig fakta. Detta kombinerat med brist på insikt och distans.

Utan att på något sätt vilja häckla dig eller håna dig hoppas jag att du har någon du kan prata med om det här? Gärna en yrkesman, för jag tror detta annars kommer att bli en besatthet för dig som inte för något gott med sig.
Citera
2009-07-14, 21:44
Medlem
No-n-sences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leifemil
Jag får väl svara för mig. Jag har ingen som helst relation till TA. Jag tyckte mig se en förklaring till varför det gick som det gick, som ingen annan verkade ha sett och testade den idén. De flesta andra tycks placera mig bland korkade och/eller okunniga och ser inte det jag ser.

Min ursprungliga teori var att det var mord vid 58an och egentligen tycker jag att det ligger närmast till hands även nu. Jag har svårt att se att TA skulle skjuta två skott i en kropp, om han var helt säker på att CS var död.

Men jag kan samtidigt inte förkasta tanken att han gjorde det i alla fall. Efter det kristrauma, katastrofchock, som TA upplevde när han oavsiktligt dödat en ung kvinna på grund av sin vårdslösa knuff, gjorde han en räcka av vettlösa handlingar i ett försök att bli av med kroppen.

Det som många upplever som provocerande när han har svårt att svara under förhören och ljuger och ångrar att han ljuger om vartannat, ser inte jag som ett kräk som försöker smita från ett mord utan en stackare som försöker förklara det oförklarliga.

Jag ser inte vad samhället har vunnit på att döma honom till livstids fängelse, speciellt inte när jag tänker på HH i en annan tråd, som jag följer utan lägga mig i(än).

Tackar även för ditt svar.

Men vad finns kvar att dölja för TA, varför fortsätter han att ljuga?
Jag kan inte se några andra svar än just att han inte vill bli en sexbrottsling eller att han skyddar en medhjälpare?
Citera
2009-07-14, 21:50
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No-n-sence
Är det bara jag som funderar på att de två användare som hyser mest tvivel mot utredning, dom, bevis, TA´s skuld och motiv är relativt nya och har med bara enstaka undantag postat bara i detta ämne? Därtill spekulerar de vilt angående andra förlopp och har svårt att acceptera fakta som talar emot dem?

Värt att notera är att deras första inlägg gjordes i denna tråd i samband med att de reggade sig på FB? Ingen reggade sig heller före tråden om mordet startades?

Leifemil: Mar2009 - 120 inlägg, alla utom ett i denna tråden.
Grammatica: Nov2008 - 396 inlägg, varav fem i två andra ämnen.

Själv tror jag inte på sammanträffanden.
Nej du är inte ensam om den noteringen. Det är flera som observerat det.
Citera
2009-07-14, 21:57
Medlem
Batmannens avatar
Citat:
Jag måste skratta! Den här sortens argumentering är verkligen botten.
Jag beundrade Leifemils svar till Hamilkar häromsistens när Hamilkar bara vräkte ur sig något i stil med vad du nu gör. Men jag är inte lika smart. Men jag fick mig ett gott skratt.

Joo, jag tror att hon var i obalans, därför att jag tänkte på vad hon ätit på vägen. Hon var dessutom tjock (hon hade säkert cyklat på kolhydrater, och fortsatt den dieten) och hon hade ett skadat knä. Hon var arbetslös och var på väg till Ishotellet för en arbetsintervju. Nervöst kantänka.Hennes far berättade om vad hon var för typ av människa och det gjorde också hennes lärare i Finland (bägge i Piteåtidningen, vid olika tillfällen).

Men skuldfrågan kan har det inget med att göra, för ingen ska bli dödad för en elak kommentar. Och ingen får vara i sådan obalans så att detta sker.

Men det intressanta är dock att det varit väldigt viktigt vid bägge rättegångarna att systern fått tala om vilken bra människa OFFRET var, och vad hennes önskningar varit. Varför det, det hade väl ingen betydelse hurdan hon var, det var ju hon som mötte döden? Hon hade mött döden i detta sammanhang vilketsom hon varit, god eller ond!

Däremot borde man väl hellre tala om hurdan den åtalade var, att HAN var en god far, aldrig tidigare straffad, att han levt under ordnade förhållanden, hade bra relationer till en hel del släktingar etc. Talat om hans psykiska status, eftersom han mådde djävligt dåligt av vad han gjort. Och hur det varit innan, det som kanske kunnat förklara vad som hänt.
"Gripa efter halmstrån", nää, jag har nog samma åsikter som från början och jag tror att jag har samma frågor också.

Vad är detta för svammel G? Obalans, ätit, tjock??, knä? Försöker du koka soppa på en spik? Bevis på att elaka kommenatrer har fällts tack! Kom bara inte med TA:s utsaga, här behövs "starkare bevis"!

Du ger inte upp dina försök att få det till att CS själv är ansvarig för sitt öde!

Vill du även vara snäll och utveckla samt förtydliga på vilket sätt såväl TR som HR har låtit sig påverkas, ja tom styras av "mobben"!

Du skriver dessutom att TA är offer för en serie olyckliga omständigheter. Vad är det mer än den sk knuffen som passar in under epitetet olyckliga omständigheter enligt ditt synsätt?
Citera
2009-07-14, 22:05
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Jag kan ju bara svara för mig själv, och det gör jag för jag är både snäll och artig.
Jag har aldrig dolt att 1. jag är släkt med Toni, att vi har en gemensam gammelfammo och att min pappa varit god vän med Toni.
Varför jag skrivit är enbart för att jag ALDRIG i hela livet skulle kunna se på Toni som ni andra tycks göra. För mig är han en mycket snäll människa, 2. jättekär i sin (numera)fd fru, och en bra pappa.
Jag tror faktiskt på hans berättelse. Jag tror att det var en serie olyckliga omständigheter, som urartade i fullkomlig galenskap. Och att det kanske aldrig hänt om Toni inte varit så i obalans innan.
Dessutom så tror jag (även om man inte får det) 3. att Carolin också var i obalans när de träffades på Stenbron.

Sedan bör du nog också observera att det är fler på denna tråd som reggade sig samtidigt som jag, som skrev här i precis motsatt avsikt till vad jag gjorde.
Ang. fetmarkerat.

1. Hur är ni släkt?

2. Du inte har läst FUP, men jag råder dig att göra det om du ska fortsätta diskutera fallet. I FUP kan du läsa hur en granne (?) i Mäntyvaara tog hand om en berusad och gråtmild Toni när Toni var på fiskeutflykt med de yngsta sönerna. Toni grinade och berättade att han fortfarande älskade sin första fru.

3. Ditt påstående har flera redan bemött. Men du borde skämmas när du påstår något du inte har en aning om. Min teori är att Carolin förmodligen var i god balans ända till hon hade oturen att möta Toni någonstans efter E 10an. Därefter var hon förmodligen dödsrädd. Den teorin bygger jag på att läst FUP.
Citera
2009-07-14, 22:08
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Det var de onämnbara (trosorna) som kallades något kvinnligt. Något kvinnligt uppfattades då som mensskydd och vipps så fanns det ett missförstånd på grund av otydlighet.
Tack för det klargörandet. Någonstans i tråden dök det upp något som hade med kvinnor att göra. Sedan rullade det på!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in