Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2008-11-08, 13:38
  #25
Medlem
HAHA.


Jag har aldrig haft någon nytta av kåren om jag bortser från mina tre kårhus-besök, dock insåg jag ganska snart att vrålsuparsuget kan stimuleras på annat sätt.

Själv anser jag att kårfolket är riktiga glidare som bara och endast är engagerade i syltsamelsuriet för att få en liten post i sitt cv.

HATA KÅRFOLKET!
Citera
2008-11-08, 13:58
  #26
Medlem
Kalasjnikovs avatar
Hur många hat-trådar om studentkårerna finns det nu egen egentligen? 15?

Jag personligen tycker min kår (LinTek) gör en del bra saker, framförallt företagträffar. Men men... Jag vet inte mycket om vad de pysslar med och att det skulle kosta så mycket som det betals in till dem kan man ju undra. Tycker det är rätt sunkigt att det är obligatoriskt.
Citera
2008-11-08, 15:05
  #27
Medlem
När jag gick på kth så glömde jag bort att betala kåravgiften. Ingen sa någonting, fick ingen påminnelse, fick skriva tentor, blev inte avskriven, fick med mig högskolepoäng...så ja...
Vet inte om någon gjorde något slags administrativt fel eller om det tickar på någon fet ränta på skulden, men det får vi väl se

edit: måste bara kommentera http://www.losnummer.net/article.php?a=489&s=nyheter också. Vad är det där för jävla svar? Ingen skam överhuvudtaget.
En tårta blir väl de flesta glada av? Det är väl för fan inte frågan, frågan är om det är rimligt att studentkårspengar ska gå till en 200kr+ tårta för varenda människa som pallrar sig iväg till ett möte lite då och då. Visst de kanske lägger ner massor med tid och får ingen ersättning men det kan ju knappast kommit som en överaskning? Attityden att det skulle ge dem någon slags gudagiven oinskränkt rätt att fika gratis äcklar mig.
__________________
Senast redigerad av Kärringjäveln 2008-11-08 kl. 15:17.
Citera
2008-11-08, 17:21
  #28
Medlem
jhon bickles avatar
Kan säga att jag upptäckt att det går att komma undan beroende på hur kontrollerna utförs. Campustentorna är det ju tentavakterna som kollar ID. När det gäller distans så kan kontrollerna vara bristfälliga.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback