Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-09-13, 17:29
  #1
Medlem
jhon bickles avatar
Undrar om det är någon som delar mina känslor angående kåren. De tar mina pengar vet jag, men vad får jag tillbaka? Min bild av kåren är att de ordnar tråkiga aktiviteter, ger ut värdelösa broschyrer och leker företagsledning med varandra. Det enda de gagnar är deras CV. Seriöst jag måste betala 200 kr för att jag läser en kurs på distans, utöver den jag redan betalar till kåren på mitt campus för heltidsstudier som är på 350 kr. De har inskrivningsavgift på 50 kr utöver detta. Det är ju fan värre än Teila. Notera att avgifterna är /termin.
__________________
Senast redigerad av jhon bickle 2008-09-13 kl. 17:38.
Citera
2008-09-13, 17:31
  #2
Medlem
kultingens avatar
Du har väll sett att det bara är vänstermänniskor sysselsatta inom kåren? De bryr sig inte om att de tar pengar från andra så länge det gynnar dom själva och deras åsikter. Avskaffa skräpet...
Citera
2008-09-13, 17:37
  #3
Medlem
Confunduss avatar
Kåravgiften är en riktig jävla kommunistskatt. Hur de lyckats göra den obligatoriskt är bortom mig. Man kan bara spekulera i vad pengarna går till. Förmodligen något ondskefullt.
Citera
2008-09-13, 17:39
  #4
Avstängd
inkubes avatar
För det är ju så dyrt att utbilda sig i Sverige. Svenskar är för bortskämda med att allt ska vara gratis, skola, kollektivtrafik, ja allt.
Citera
2008-09-13, 17:41
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inkube
För det är ju så dyrt att utbilda sig i Sverige. Svenskar är för bortskämda med att allt ska vara gratis, skola, kollektivtrafik, ja allt.


Ingenting är "gratis". Skillnaden är bara att alla får vara med att betala...
Citera
2008-09-13, 17:42
  #6
Medlem
Confunduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inkube
För det är ju så dyrt att utbilda sig i Sverige. Svenskar är för bortskämda med att allt ska vara gratis, skola, kollektivtrafik, ja allt.

Så därför inför vi en skatt som förmodligen bara gynnar djävulsdyrkarna som jobbar med kåren?
Citera
2008-09-13, 17:43
  #7
Medlem
jhon bickles avatar
Hade hellre betalt för min utbildning för då skulle jag iaf kunna se ett samband mellan vad jag ger och vad jag får tillbaks. Just nu ser jag bara rött.
Citera
2008-09-13, 17:44
  #8
Avstängd
inkubes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limone
Ingenting är "gratis". Skillnaden är bara att alla får vara med att betala...

Nu vet jag inte varför du drog upp det här gamla påståendet nu. Med gratis menade jag att man inte behöver betala för det oavsätt hur mycket man nytjar något. Självklart finansieras det oftast via skatt och annat.

Edit:
Ifall jag ska vara ärlig så är jag också emot att kåtavgiften är obligatorisk.
Citera
2008-09-13, 17:52
  #9
Medlem
vad händer om man inte betalar den då?
Citera
2008-09-13, 17:54
  #10
Medlem
Goatscrotums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abschaum
vad händer om man inte betalar den då?
Du får inte skriva tentor.
Citera
2008-09-13, 18:00
  #11
Medlem
Khaliths avatar
på SU blir man avskriven efter 3 veckor om man inte har betalat avgiften. Det enda de verkar göra med våra pengar ar att anordna fester åt sig själva. Och det ar inte bara vänster- människor som ar med i karen. Känner väldigt många rikemansbarn a la HUMM som var med för ett år sen
Citera
2008-09-13, 18:09
  #12
Medlem
Confunduss avatar
På universitetens hemsidor framgår det inte riktigt vad kåravgiften går till, men de nämner diskrimineringsskydd, administration och banktjänstemän som ser till att kåravgiften ska kunna betalas över internet.

Som jag har uppfattat det betalar man alltså kåravgiften så att kåren ska kunna betala folk för att tvinga oss att betala kåravgiften. De kåranställda gnider sig om händerna.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback