2008-09-16, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Bland svenskar så är det ju accepterat att barn i den åldern knullar runt. Eller "experimenterar" som vissa kallar det. Inte minst dessa fall visar att det är relativt vanligt förekommande.
Ytterst få föräldrar vill att deras barn har sex innan byxmyndigheten som är 15 och dom flesta vill nog att dom ska vänta ännu längre, vid 12 är man ett barn.
Som sagt det är garanerat mer förekommande bland vissa minoriteter, är det mer moraliskt med att gifta bort en minderårig till en fulgubbe än att två ungdomar gör saker bortom dom vuxnas kontroll när dom är utom synhåll.

När jag själv var i den åldern hade jag tjejkompisar som var väldigt modiga och gjorde både det ena och det andra med sina kroppar.
Senast redigerad av kroppskultur 2008-09-16 kl. 10:18.
2008-09-16, 10:18
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka

Hur gör vi då med det aktuella fallet? Två mer än fullvuxna muskingar med två pre-teens, pizzakartonger, kaffemuggar och en halv paket Marlboro... Vad har hänt här? Hur hade NI reagerat om NI vore farsor till de här tjejerna? Jag förutsätter att en lektion i sunt förnuft kommer att delges, men snubbarna då? Är det OK att käka pizza med er 12-åring? Klämma henne på pattarna? Snacka snusk? Få henne att pilla lite på kuken? Det är ju ingen VÅLDTÄKT, eller?

De bägge grisarna hade något fult i kikaren. Kanske fullbordades ett övergrepp i lagens mening, kanske inte... Men ska de bara få vissla och gå därifrån om bevisbördan vilat tyngre på tjejen?

Visst fan är det så. I det här fallet spelar det ingen som helst roll huruvida de fullbordade en våldtäkt eller inte, deras grisiga uppsåt räcker och blir över för att de ska, i mina ögon, klassas som våldtäktsmän.
2008-09-16, 10:18
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Ytterst få föräldrar vill att deras barn har sex innan byxmyndigheten som är 15 och dom flesta vill ng att dom ska vänta ännu längre, vid 12 är man ett barn.

Spelar det någon roll vad de vill när de egentligen inte bryr sig? Annars skulle inte sådana här fall förekomma. Och som jag visat så är det ganska många också.
2008-09-16, 10:21
Medlem
Citat:
Spelar det någon roll vad de vill när de egentligen inte bryr sig? Annars skulle inte sådana här fall förekomma. Och som jag visat så är det ganska många också.
Dom bryr sig, problemet stavas i en del fall invandrare bland vilka det är okej att förföra 12-åringar och i vissa fall svenska fula gubbar, jo sådan finns.
Jag kan dock hålla med om att utvecklingen är lite på glid vilket vi bl.a kan tacka MTV och Madonna för.

Edit, Men påstår ni att minderåriga tjejer har sex mindre i MÖ så har ni fel.
Senast redigerad av kroppskultur 2008-09-16 kl. 10:25.
2008-09-16, 10:26
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Dom bryr sig, problemet stavas i en del fall invandring där det är okej att förföra 12 åringar och i vissa fall svenska fula gubbar, jo sådan finns, och i jag kan hålla med om att utvecklingen är lite på glid vilket vi bl.a kan tacka MTV och Madonna för.

Klart de inte bryr sig. Jag har aldrig låtit min syster kolla på judepropaganda på MTV, exempelvis. Inte heller låtit henne gå ut på kvällarna utan tillsyn. Svenskar säger att de bryr sig, men lik förbannat ser man deras systrar och döttrar drängfulla i parker och på krogar. Verkligen omtänksamt.
2008-09-16, 10:31
Medlem
Citat:
Klart de inte bryr sig. Jag har aldrig låtit min syster kolla på judepropaganda på MTV, exempelvis. Inte heller låtit henne gå ut på kvällarna utan tillsyn. Svenskar säger att de bryr sig, men lik förbannat ser man deras systrar och döttrar drängfulla i parker och på krogar. Verkligen omtänksamt.
Hur gammal är din syster, 43?

Allvarligt, jag bor i innerstan och antalet invandrartjejer med utmanande klädsel och en alkoläsk i handen ökar hela tiden och många tittar mycket utmanande på en gubbe som mig, tur att man kan skilja på rätt och fel i sådana lägen.

Hårt hållna invandrarungdomar kan få rena tokspelet när Babianen och hans gelikar inte är närvarande, typ Leila K.
Senast redigerad av kroppskultur 2008-09-16 kl. 11:05.
2008-09-16, 10:48
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Av Elias, min kompis och vapendragare Uppenbarligen så vill du se invandrare dömas inte för att de är skyldiga, utan för att de inte är av samma etniska grupp som du själv är. Din syn på rättvisa är lite skev, minst sagt, för att inte tala om ohederlig. Samtidigt är din inställning mycket intressant i sig. Den påminner mig nämligen om American History X, där negern fick 6 års fängelsestraff för att ha snattat en TV och råkat tappa den på en polis' fot, medan den vita nynazisten fick ett kortare straff för att ha mördat en neger. Ja man kan ju fråga sig varför negrerna är överrepresenterade i amerikanska fängelsen när det finns typer som du själv i domstolarna. Personligen menar jag att riktig rättvisa inte gör skillnad på etnisk bakgrund; att alla skall dömas lika hårda straff för samma brott. Hur som helst så är du ju extremt partisk.

Men Elias, vi kan inte jämföra den amerikanska vardagen med den svenska, det är som dag och natt.

Nu tycker jag att folk som inte har svensk bakgrund och vistas här i Riket ska uppföra sig extra exemplariskt för att visa hur duktiga och nyttiga de är som medborgare i deras nya land. Detta är ju något som de gång på gång misslyckas med.

Är vi överens om att invandrare är överrepresenterade i grova våldsbrott samt sexualbrott?

Jag tycker att alla våltäktsmän ska straffas hårt och brutalt, men jag tycker att en utländsk våldtäktsman ska straffas extra hårt just för att han inte uppförde sig väl i Riket. Alltså ett straff för huvudgärningen och sedan extra straff för att han inte kunde sköta sig.
2008-09-16, 10:51
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donco
Men Elias, vi kan inte jämföra den amerikanska vardagen med den svenska, det är som dag och natt.

Nu tycker jag att folk som inte har svensk bakgrund och vistas här i Riket ska uppföra sig extra exemplariskt för att visa hur duktiga och nyttiga de är som medborgare i deras nya land. Detta är ju något som de gång på gång misslyckas med.

Är vi överens om att invandrare är överrepresenterade i grova våldsbrott samt sexualbrott?

Jag tycker att alla våltäktsmän ska straffas hårt och brutalt, men jag tycker att en utländsk våldtäktsman ska straffas extra hårt just för att han inte uppförde sig väl i Riket. Alltså ett straff för huvudgärningen och sedan extra straff för att han inte kunde sköta sig.

Detta strider mot principen om likhet inför lagen. Och är ett tänkande som hör hemma i de mer primitiva delarna av den muslimska världen. Vi vill inte ha sådana som dig i vår moderna rättsstat. ÅK HEM!
2008-09-16, 10:56
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Detta strider mot principen om likhet inför lagen. Och är ett tänkande som hör hemma i de mer primitiva delarna av den muslimska världen. Vi vill inte ha sådana som dig i vår moderna rättsstat. ÅK HEM!

Ja, det kanske strider mot den principen. Men jag är inte en vän av den principen och jag är inte heller helt nöjd med det svenska rättssamhället. Som du skriver är det ganska primitivt och det håller jag med om. Men eftersom de flesta Blattarna är totalt inkompatibla med det moderna Sverige så måste vi ju i det här fallet anpassa vårt rättssystem till deras basala och groteska nivå.

Vi har försökt och försökt på många olika sätt, men de vill helt enkelt inte anpassa sig.

Sensmoral:

Inga Blattar - Färre problem
Senast redigerad av Donco 2008-09-16 kl. 11:05.
2008-09-16, 11:03
Medlem
Golonkas avatar
Jag noterar att herr Babian svammlar på i känd stil. Förhoppningsvis hamnar för hans ställningstagande graverande inlagor långt bak i tråden och glöms bort. Ett par piffiga oneliners, tryfferade med smajlisar och så, självfallet, lite misslyckade härskartekniker för att provocera och så kasta sig på Rp-knappen när någon tänder till....

Min herre kanske skulle överväga att tänka igenom sitt ställningstagande i den här tråden? Vad är det han försvarar? Vuxna gubbars rätt att knulla på påstått kåta flicksnärtor med dåligt omdöme? Eller att deras gärningar är ursäktade? Ursäktade på grund av att svenska föräldrar låter sina barn knulla runt? Min herre är fräck som en slaktarhund! Fullständigt vansinniga påståenden och tagna rätt ut ur tomma luften!

Kan herr Babian möjligen backa upp följande fullständigt huvudlösa påstående med adekvat KÄLLA?
Citat:
Bland svenskar så är det ju accepterat att barn i den åldern knullar runt. Eller "experimenterar" som vissa kallar det. Inte minst dessa fall visar att det är relativt vanligt förekommande.

Jag skulle kalla detta för kvalificerat dyngsnack och avsikten är tydlig! Daran erkenn' ich meine Pappenheimer, som det heter.

Har herr Babianen möjligen missat innehållet i de två nyligen släppta rapporterna (BRÅ och Amnesty) som diskuterats på nyheterna idag (jag nämner dem i min ordväxling med EilasAlucard) eller är det kanske bäst att dra en tystnadens slöja över dem också, för att istället TROLLA PÅ om svenska föräldrars föregivna slapphet och svenska tjejers promiskuitet?

Har herr Babian komplex, månne? Det ÄR nog inte så väldans kul att glida omkring i trådslitna gabadinbyxor, vita spetsiga skor och en alldeles för kort skinnjacka? Man brukar blir BRYSKT avvisad, rent av? Speciellt om man är påflugen....
2008-09-16, 11:07
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
På den här fronten tror jag inte Sverige utmärker sig särsikt mycket i jämförelse med likvärdiga länder i Västvärlden. Faktiskt!
Och det kan aldrig vara västvärlden det är fel på? Tanken har inte slagit dig att det är den degenererade amerikaniseringen med dess osunda konsumtionskultur och skräpkultur, som det är fel på? Göm dig inte bakom "Västvärlden".
Citat:
När det gäller specifikt våldtäkter, så har ju BRÅ nyss konstaterat att de ökat markant de senaste åren. Med okänd man som gärningsman, kan tilläggas... Vi vet ju båda två vad det betyder, eller hur? Denna ökning sammanfaller, som av en händelse, med en stegrad invandring från Mellanöstern och Afrika, där sexuella övergrepp och trakasserier är oerhört vanligt och där synen på kvinnan är förjävla medeltida!
Har du varit i mellanöstern någon gång? Jag snackar inte om Irak under krigsdrabbade perioder, utan jag menar under fredstid. Visst, det finns en del etniska och politiska konflikter, men det är inte så att du ser våldtäkt var femte meter på gatorna.

Gällande våldtäkterna i Sverige: det förekommer, och det måste göras något åt. Men så länge svensken prioriterar ekobrottslighet framför riktig rättvisa, så kommer det se ut som det gör.

Personligen menar jag att våldtäktsmän måste uteslutas ifrån genpoolen i lindrigaste fall (tvångssterilisering), och i bästa fall avlivas (dödsstraff).
Citat:
Det kommer nämligen hit individer som inte kan hantera att en snygg tjej är ute med vänner och festar, kanske är lite på trycket och uppsluppen, kanske dansar lite "vågat" och har lite kroppsnära kläder på sig.... De allra flesta normalt funtade svenska män kan hantera en sådan situation och kan dessutom fixa att bli avspisade. Men en musking flipprar ur totalt, börjar gapa och skrika och kanske till och med löpa linan ut med lite överraskningssex i gruppform.
Det är ju ett möjligt scenario. Sedan finns det ju blattar som får knulla också. Och det går inte bra ihop med din teori om att blattar av ren desperation våldtar för att de inte får fitta.
Citat:
Tjejen är ju, enligt deras normer, en jävla hora!
Kom igen Golonka, nog anser väl även du att tjejer är horor? Har du aldrig tänkt tanken att tjejer är horor? Svarar du nej så ljuger du för dig själv och hycklar med det.

Dock ger jag dig rätt i sak att det inte är okej att våldta en tjej bara för att man anser att hon är hora.
Citat:
Skall vi börja svepa våra kvinnor i tält? Skall de behöva klä ut sig till biodlare och ej lämna hemmet utan eskort för att säkerställa att detta inte händer?
Skulle inte tro att situationen är så grovt allvarlig att det behövs biodlare och dylikt. Jag vet inte hur det är i krigszonen där Golonka bor, men där jag bor finns det invandrare och det är relativt fridfullt faktiskt. Hör sällan om våldtäktsfall.
Citat:
Jag har en bättre idé! Stoppa all invandring från dessa skräpkulturer och kasta ut dem som begår övergrepp. Bums och omedelbart!
Varför bara inte avrätta våldtäktsmännen istället för att skicka tillbaka dem? Det är billigare och effektivare. För du gör ju dig inte av med problemet om du bara skickar vidare dem till andra länder.
Citat:
Wow! Passade du på att dra en skinnhiss, snuskgubbe där? Jag har sett liknande saker i London, på Ios och Ibiza. Shit happens när folk festar och tappar omdömet. Kan dock inte påstå att det är ett specifikt svenskt beteende.... Se dig omkring i världen, grabben...
Mycket lustigt. Jo, på Ibiza och liknande festområden är det väl självklart förväntat att sådant är vanligt. Det är ju reseområden folk åker till mer eller mindre enbart för att knulla. Så det är klart inte något chockerande att sådant förekommer där och är vanligt. Men det är skillnad på Ibiza och centrala Göteborg, om du förstår vad jag menar? Och nej det är inte specifikt svenskt beteende; det hävdade jag inte heller. Men det säger ju ändå en del om degenerationen, tycker du inte? Och dra inte upp New York och liknande storstäder där sådan skit är vanligt. Det är ju trots allt enorma miljonstäder det där.
Citat:
Jag är, och detta kanske kommer som en chock för dig, emot dödsstraffet just av den anledning att det finns en risk att en oskyldig person avrättas.
Nåväl, du är i alla fall inte emot dödsstraffet av mesiga humanitära skäl, vilket gör dig reko i min bok. Det är bra att du har ett sinne för rättvisa.
Citat:
Svår fråga, det där med skadestånd. På ett sätt vill man ju att brottsoofer kompenseras för sitt lidande, men jag förstår vad du menar. Frikostiga skadestånd kan vara ett incitament att ljuga och överdriva... Hmmm. En rejäl skärpning påföljderna för den som ljuger kanske är en smaklig lösning?
Ja, det låter inte helt tokigt. Det var dock bara ett förslag; jag menar att man måste göra det mindre frestande för pseudo-offer att koka ihop en offerhistoria som de kan tjäna snabba pengar på. Sådant är inte okej för rättvisan.
Citat:
Jag gillar tanken på lögndetektorer, men vet för lite om deras tillförlitlighet. DNA-prover tas redan, liksom omfattande undersökningar av skador på brottsoffret. Allt dokumenteras självklart inför rättegången. Men så har vi då dem som blir så jävla kvaddade av en sådan här händelse att de bara vill försvinna och glömma. Man kanske inte pallar med den undersökning som måste föregå en lång och påfrestande utredning där inte sällan den egna nykterheten, kättjan eller omdömet ifrågasätts på ett många gånger ganska kränkande sätt. Offret kränks både vid själva brottet OCH i samband med dess utredning OCH i förhandlingen... Svårt!
Ja, det är mycket svårt.
Citat:
Jag noterar med fasa att du inte lämnat det gamla assyrien helt bakom dig.... Du tangerar den gode Dracon i påföljdsfrågorna. Passar sig inte i ett civiliserat samhälle, men du lär dig väl så småningom!
Tror nog att du har en missuppfattning här om vad en civilisation är för något; grymma straff är definitivt en del av en civilisation. Utan hårda straff för grova brott blir det ingen högstående civilisation av den stora korkade massan. För du tror väl inte att romarna och grekerna byggde deras imponerande riken genom humanism mot brottslingar, eller? Assyrien var ju för sin tid en mycket intressant och fascinerande civilisation, faktiskt (jag må vara lite partisk, men det var ju en del av mellanösterns glansperioder). Jag är lite av en konservativ, och i likhet med Julius Evola, "radikal traditionalist" på så sätt att jag menar att man borde återgå till mer traditionella ideal och lagar, och diverse andra kulturella faktorer som var vanligare förr; på så sätt är jag i många politiska sammanhang, väldigt anti-modern. Rent principiellt är jag t.ex. inte emot stening till döds som dödsstraff, och tycker att det är ett alldeles utmärkt dödsstraff. Problemet är ju det att muslimerna, efterblivna som de är, delar ut dödsstraff till kvinnor som har knullat med fel man. Jag menar att stening som dödsstraff måste tillämpas i mer passande situationer för grövre brott än simpel otrohet.
Citat:
Håller i stora drag med dig här. Det finns ett lagrum som heter Sexuellt Utnyttjande (finns även som Grovt) som används i sådana fall, men det har kritiserats för att inte lämna tillräckligt stöd för brottsoffer som drogats eller utnyttjats när de försatts i vanmakt mot deras vilja. Mot barn är alltid brottsrubriceringen i sådana här fall Våldtäkt numera. För övrig kan jag delge den pikanta detaljen att våldtäktsmän ofta frias i Sverige (något framförallt Babianen direkt motsäger, men även där sekunderad av EliasAlucard). Detta har speciellt påpekats i en ny rapport från alla flyktingkramares favoritorganisation: Amnesty International.....
Är det så att våldtäktsmän frias oftare i Sverige? Nåväl, inte konstigt att statistiken för BRÅ menar att våldtäkterna har ökat. Antingen avrättar man våldtäktsmännen, eller så fortsätter de härja. Du borde tänka om angående de grymma assyro-babyloniska straffen
Citat:
Ursprungligen postat av Donco

Jag är beredd att ge dig rätt i sak, Donco. Precis som du menar jag att invandrare som är här har ett extra stort ansvar att anpassa sig och att ifall de inte gör det, då bör de dömas lite extra hårt. Skillnaden mellan mig och dig är att jag vet att det inte handlar om 99% av alla utom-europeiska invandrare som beter sig slödder (det är en minoritet), och jag anser inte heller att oskyldiga invandrare skall dömas felaktiga straff för brott som de inte är skyldiga till, bara för att de inte är svenskar. Håller du med?

Sedan har Babianen en bra poäng om lika inför lagen. Jag är ingen förespråkare av egalitarism, men jag anser inte att folk med bättre status skall komma undan lättare.
Senast redigerad av EliasAlucard 2008-09-16 kl. 11:17.
2008-09-16, 11:21
Medlem
A-Hs avatar
Ehum, vad var det nu den här tråden handlade om igen? Jag har glömt bort det nämligen, men om jag inte minns fel handlade det om några berikare som berikade några preteen tjejer.

Att ni nu måste överträffa varandra i era retoriktävlingar ser jag som ett stort misslyckande för min tråd som iförsig inte håller någon särdeles kvalité och helt ärligt så kan Zog kasta den. Den har nog gjort sitt, nämligen att brottet i dagens islamiserade och dekadenta Sverige numera är accepterat av vissa individer av tveksam härkomst.

Jag håller med om att Sverige är nerskräpat av amerikansk kultur men det är ändå att föredra framför MÖ-kultur som förespråkar allehanda perversiteter. Jag tycker båda kulturerna är skit förutom vissa delar av den amerikanska.
Senast redigerad av A-H 2008-09-16 kl. 11:32.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in