2008-09-16, 11:24
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Håller du med?

Vi börjar närma oss varandra... Jag har egentligen bara ett par synpunkter och den ena gäller din inledning: Vi är i Sverige och här gäller våra (svenska) normer. Tyck vad du vill, men så är det. Jag kan hantera de flesta sociala situationer här och har inga problem med någon speciellt "dekandent" omgivning. Kommer man, däremot, från skam-kulturer med hucklekärringar och hedersmord, så förstår jag att man får problem. Det är dock enkelt att lösa: Skicka hem dem!

Vad beträffar våldtäkter och sexuella övergrepp i Mellanöstern, så är dessa MYCKET vanliga. Så vanliga att exempelvis Egypten nyligen uppmärksammats i detta föga smickrande sammanhang. Mörkertalet är tyvärr stort, till följd av just skam och hederskultur. Rättvisa blir aldrig skipad. Förövare går fria. Kanske de till och med söker sig hit för att dölja sig undan rättvisan...? Fan tro't, så som de bär sig åt!

Sedan måste jag bemöta dig på ytterligare en punkt, men den är viktig i sammanhanget: Jag har aldrig kallat en kvinna eller tjej för "hora". Det är ett främmande begrepp om någon som uttryckligen INTE tar betalt för sexuella tjänster i en affärsuppgörelse. Hora är ett begrepp som härstammar från skam-kulturella kontext och det hade variot SÅ jävla skönt om vi sluppit få det epitetet inkorporerat i svenska språket. Det är precis som "respekt", vilket i Sverige egentligen är ett positivt laddat ord med betydelse vördnad. Något man förtjänar genom goda gärningar, vishet och hederlig vandel. I smutskulturer är "respekt" kopplat till underkastelse och hot. Ordet har numera blivit berikat så till den grad att det helt tappat sin positiva laddning. Tyvärr.

En fråga till: Är inte Göteborgskalaset med dess uppsluppna fyllefestande på gator och torg egentligen ganska likt röjjet på Ios och Ibiza, om än lite mer Lidl-betonat?

Jag håller för övrigt med om att invandrare inte skall straffas hårdare än svenskar. Däremot skall utvisning bli en betydligt frekventare påföljd och medborgarskapet skall kunna upphävas vid särskilt svåra fall.
2008-09-16, 11:39
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Vi börjar närma oss varandra...
Intrigen tätnar
Citat:
Jag har egentligen bara ett par synpunkter och den ena gäller din inledning: Vi är i Sverige och här gäller våra (svenska) normer. Tyck vad du vill, men så är det. Jag kan hantera de flesta sociala situationer här och har inga problem med någon speciellt "dekandent" omgivning.
Nej, här gäller absolut inte era värderingar och normer. Här gäller judisk moral. Du kanske borde kolla upp varifrån den västerländska moralen kommer ifrån, och hur mycket inflytande judarna har haft i västerländska samhällen? Dina förfäders pre-judiska värderingar var helt annorlunda.

Men jag förstår vad du menar, och jag har personligen ingen avsikt att förändra de nuvarande svenska värderingarna (trivs ni med dem så är det väl upp till er). Så jag vet inte varför du överhuvudtaget försöker "läxa upp" mig på den punkten.
Citat:
Sedan måste jag bemöta dig på ytterligare en punkt, men den är viktig i sammanhanget: Jag har aldrig kallat en kvinna eller tjej för "hora".
Har du inte ens tänkt tanken?
Citat:
Det är ett främmande begrepp om någon som uttryckligen INTE tar betalt för sexuella tjänster i en affärsuppgörelse. Hora är ett begrepp som härstammar från skam-kulturella kontext och det hade variot SÅ jävla skönt om vi sluppit få det epitetet inkorporerat i svenska språket. Det är precis som "respekt", vilket i Sverige egentligen är ett positivt laddat ord med betydelse vördnad. Något man förtjänar genom goda gärningar, vishet och hederlig vandel. I smutskulturer är "respekt" kopplat till underkastelse och hot. Ordet har numera blivit berikat så till den grad att det helt tappat sin positiva laddning. Tyvärr.
...Come again?
Citat:
The English word whore derives from the Old English word hōra (from the Indo-European root kā meaning "desire"). Use of the word whore is widely considered pejorative
http://en.wikipedia.org/wiki/Whore#Terminology

Det kanske vore bra om du kunde lägga ner förskönandet och utöva lite självkritik? Att skylla allt på mellanöstern är lamt och kontraproduktivt.
Citat:
En fråga till: Är inte Göteborgskalaset med dess uppsluppna fyllefestande på gator och torg egentligen ganska likt röjjet på Ios och Ibiza, om än lite mer Lidl-betonat?
Kanske det...
Citat:
Jag håller för övrigt med om att invandrare inte skall straffas hårdare än svenskar. Däremot skall utvisning bli en betydligt frekventare påföljd och medborgarskapet skall kunna upphävas vid särskilt svåra fall.
Då är vi överens.
Senast redigerad av EliasAlucard 2008-09-16 kl. 11:52.
2008-09-16, 11:44
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Jag noterar att herr Babian svammlar på i känd stil. Förhoppningsvis hamnar för hans ställningstagande graverande inlagor långt bak i tråden och glöms bort. Ett par piffiga oneliners, tryfferade med smajlisar och så, självfallet, lite misslyckade härskartekniker för att provocera och så kasta sig på Rp-knappen när någon tänder till....

Min herre kanske skulle överväga att tänka igenom sitt ställningstagande i den här tråden? Vad är det han försvarar? Vuxna gubbars rätt att knulla på påstått kåta flicksnärtor med dåligt omdöme? Eller att deras gärningar är ursäktade? Ursäktade på grund av att svenska föräldrar låter sina barn knulla runt? Min herre är fräck som en slaktarhund! Fullständigt vansinniga påståenden och tagna rätt ut ur tomma luften!

Kan herr Babian möjligen backa upp följande fullständigt huvudlösa påstående med adekvat KÄLLA?

Jag skulle kalla detta för kvalificerat dyngsnack och avsikten är tydlig! Daran erkenn' ich meine Pappenheimer, som det heter.

Har herr Babianen möjligen missat innehållet i de två nyligen släppta rapporterna (BRÅ och Amnesty) som diskuterats på nyheterna idag (jag nämner dem i min ordväxling med EilasAlucard) eller är det kanske bäst att dra en tystnadens slöja över dem också, för att istället TROLLA PÅ om svenska föräldrars föregivna slapphet och svenska tjejers promiskuitet?

Har herr Babian komplex, månne? Det ÄR nog inte så väldans kul att glida omkring i trådslitna gabadinbyxor, vita spetsiga skor och en alldeles för kort skinnjacka? Man brukar blir BRYSKT avvisad, rent av? Speciellt om man är påflugen....

Babianen kommenterar:

1. Diskussionen om svenskars avvikande inställning till barns sexualitet finns redan i en tråd i "Socialantropologi".

2. Jag har nu bläddrat igenom Amnestys rapport och jag känner spontant att stegling är en aktivitet jag gärna skulle utöva såhär på förmiddagen.

Först vill jag dock hänvisa Golonka till dessa mina inlägg i frågan:

https://www.flashback.org/showpost.php?p=12880114&postcount=160

https://www.flashback.org/showpost.php?p=12881168&postcount=167

https://www.flashback.org/showpost.php?p=12881352&postcount=169

Sedan vill Babianen hänvisa till följande debattartiklar skrivna av företrädare för det svenska åklageriet.

Extra svårt att bevisa sexbrott

Citat:
Tvärt emot vad som ofta påstås tillhör sexualbrotten de brott som utreds bäst. Det är närmast omöjligt att driva en undersökning med en målsägande som bara har en *
känsla av att ha våldtagits därför att hon vaknat i fel säng
, skriver kammaråklagarna Anders Halfwordson, Rolf Hillegren, Anna Pettersson och Anders Sundholm.
Citat:
Trots det har man från ledande åklagarhåll länge förmedlat ett annat budskap i avsikt att blidka en okunnig och okritisk opinion. I stället för att bemöta kritiken och hyfsa debatten har man mot bättre vetande förespeglat allmänheten att förbättrade utredningsåtgärder skulle kunna höja åtalsfrekvensen.
Citat:
Det är närmast omöjligt att på ett meningsfullt sätt driva en undersökning med en mål*
sägande som inte har mer att bidra med än att hon har en känsla av att hon våldtagits därför att hon vaknat i fel säng. Men så ser faktiskt många anmälningar ut.
Citat:
Tvärt emot vad som ofta påstås tillhör sexualbrotten de brott som utreds bäst.
Det vore därför förnämligt om de som förfasar sig över hur dessa utredningar sköts som omväxling började intressera sig för någon annan brottstyp – förslagsvis bedrägerier.

En sådan granskning lär dock utebli då utrymmet för hysteriska reaktioner torde vara minimalt.

"Räkna inte med ökning av dömda våldtäktsmän"

Citat:
Riksåklagaren är pessimistisk om att fler sexualbrottslingar ska fällas: Knappast realistiskt att räkna med att väsentligt fler våldtäktsmän åtalas och döms för sina brott.
Citat:
Somliga kräver ytterligare ändrad sexualbrottslagstiftning, exempelvis att brist på samtycke ska räcka för att bli dömd för våldtäkt. Vi tror inte på den vägen. Bevisproblemen skulle vara de samma.
Citat:
Ändå är det knappast realistiskt att räkna med att väsentligt fler misstänkta våldtäktsmän åtalas, skriver riksåklagare Fredrik Wersäll och överåklagare Lisbeth Johansson.
Citat:
Åklagaren måste fullt ut kunna bevisa vad som läggs den åtalade till last. Detta är ett självklart rättssäkerhetskrav för att garantera att ingen oskyldig blir dömd.
Citat:
Det finns de som hävdar att mycket av de problem vi i dag ser, bland annat med bevisningen, skulle kunna lösas med ytterligare ändrad lagstiftning. Många efterlyser exempelvis att brist på samtycke ska räcka för att bli dömd för våldtäkt, och att åklagaren alltså inte ska behöva bevisa att det förekommit något våld, hot eller tvång.
Citat:
Förväntningarna på att åklagare ska kunna väcka åtal i väsentligt högre utsträckning måste motsvara den verklighet som finns. Krav på rättssäkerhet måste gälla på samma sätt i mål om sexualbrott som alla andra brottmål. Här finns inte utrymme för kompromisser.

Låt oss nu kika på ett litet stycke ur Amnestys rapport. Vad tror Golonka att mitt öga där skådar?

Citat:
Amnesty välkomnar en uppföljning och översyn av våldtäktsbestämmelsen i sexualbrottslagen.
Organisationen välkomnar en lagstiftning som ytterligare understryker alla individers
rätt till sexuellt självbestämmande och integritet, vilket tydligt bör återspeglas i den juridiska
definitionen av våldtäkt. Förekomsten av tvång kränker individens rätt till sexuellt självbestämmande.
Definitionen av de omständigheter under vilka penetration och andra sexuella
handlingar äger rum, bör därför återspegla det faktum att våldtäkt och andra jämförbara
sexuella handlingar genomförs med hjälp av många olika former av tvång, där våld är ett
av flera sätt att utöva tvång. Att koppla skuldfrågan vid våldtäkt till avsaknaden av genuint
och frivilligt samtycke, snarare än till förekomsten av våld ligger också helt i linje med den
internationella utvecklingen
.
Källa

Jo, minsann. Du ser rätt! Det är samma skit som marknadsfördes för ett par år sedan som nu körs i ny förpackning: Samtyckeskrav. Självfallet vet både amnesty och vissa andra djupt ohederliga tomtar som stödjer detta att ett krav på samtycke, som saken framställs, inte skulle förändra något i sak mot dagens situation. Vad våra vänner egentligen är ute efter är en (ytterligare) omvänd bevisbörda och ingenting annat. Babianens ödmjuka åsikt är att något slags antikt assyriskt straff skulle lämpa sig för dessa typer.

3. Babianen menar i korther att flickor som uppträder utmanande och tar initiativ till sexuell samvaro med äldre män bör få skylla sig själva.

(Nu har jag ett ärende ner till socialkontoret. Så jag får be om att få återkomma senare i eftermiddag.)
Senast redigerad av Babianen 2008-09-16 kl. 11:56.
2008-09-16, 17:53
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Babianen kommenterar:

1. Diskussionen om svenskars avvikande inställning till barns sexualitet finns redan i en tråd i "Socialantropologi".

2. Jag har nu bläddrat igenom Amnestys rapport och jag känner spontant att stegling är en aktivitet jag gärna skulle utöva såhär på förmiddagen.

Först vill jag dock hänvisa Golonka till dessa mina inlägg i frågan:

https://www.flashback.org/showpost.php?p=12880114&postcount=160

https://www.flashback.org/showpost.php?p=12881168&postcount=167

https://www.flashback.org/showpost.php?p=12881352&postcount=169

Sedan vill Babianen hänvisa till följande debattartiklar skrivna av företrädare för det svenska åklageriet.

Extra svårt att bevisa sexbrott

"Räkna inte med ökning av dömda våldtäktsmän"

Låt oss nu kika på ett litet stycke ur Amnestys rapport. Vad tror Golonka att mitt öga där skådar?

Källa

Jo, minsann. Du ser rätt! Det är samma skit som marknadsfördes för ett par år sedan som nu körs i ny förpackning: Samtyckeskrav. Självfallet vet både amnesty och vissa andra djupt ohederliga tomtar som stödjer detta att ett krav på samtycke, som saken framställs, inte skulle förändra något i sak mot dagens situation. Vad våra vänner egentligen är ute efter är en (ytterligare) omvänd bevisbörda och ingenting annat. Babianens ödmjuka åsikt är att något slags antikt assyriskt straff skulle lämpa sig för dessa typer.

3. Babianen menar i korther att flickor som uppträder utmanande och tar initiativ till sexuell samvaro med äldre män bör få skylla sig själva.

(Nu har jag ett ärende ner till socialkontoret. Så jag får be om att få återkomma senare i eftermiddag.)

I och för sig intressanta påpekanden. Jag håller helt med om att det sannolikt finns ett mörkertal när det gäller våldtäkter så till vida attdet kan förekomma att kvinnor påstår sig ha blivit våldtagna, när de egentligen blivit förförda i klassisk mening. En glad kväll på krogen och en trevlig karl som erbjuder ett äventyr och sedan får man bonnångest när man vaknar med sperma utefter låren och man skall hem till lilla gubben. Det är problematiskt! Och heller inget jag förnekat!

Men du, herr Babian, förefaller argumentera utefter att det knappast förekommer våldtäkter och sedan har du fräckheten att påstå att svenska kvinnor på något bisarrt sett skulle ha satt förfarandet ovan i system. Det är, självfallet, rent nonsens! Att gå till polisen och anmäla en våldtäkt är ingen barnlek. Konsekvenserna om det uppdagas att man ljugit kan bli både omfattande och dyra. Det finns fängelse på straffskalan, vettu!

Men vi skall samtidigt vara medvetna om att det finns ett mörkertal åt andra hållet också! Kvinnor som blir våldtagna men aldrig anmäler därför att de är osäkra och rädda inför processen. Det finns gott om kvinnor från heders och skamkulturer som inte ens VET att det finns något som heter våldtäkt inom äktenskapet. Vilka befolkar idag, i stor omfattning, kvinnojourernas boenden? Just det: Invandrarkvinnor!

Att det finns en "tråd i socialantropologi" om svenskars inställning till barns sexualitet, säger inte ett skit. Jag förutsätter att du själv är där inne och frustar ur dig den ena sjuka uppfattningen efter den andra. Jag har inte gjort några undersökningar i sig, men i de kretsar jag umgås är detta inget man ser speciellt positivt på. Vad många faktiskt är lite rädda för är hur man skall hantera det där med barn och ungdomar som onanerar och blir påkomna.... För sådana som dig är detta ju inga problem, eller hur? Runkar man så ruttnar ryggraden och Gud straffar dig med den eviga elden...

Sedan kommer din tredje punkt.... Håhåjaja. Du är en fet gås man häller vatten på, herr Babian. Det händer ingenting förutom att du för alla oss andra manifesterar att du inte hör hemma här. Du och dina "blattekollegor".

Men du lyckas i ditt uppsåt i den här tråden i alla fall... Vi glider hela tiden OT och de inlägg som ligger ett par sidor bak är nu glömda!

PS: Hur mycket fick du loss från soss? Bara så jag vet hur mycket övertid jag skall jobba nästa månad....
2008-09-16, 21:59
Medlem
Babianens avatar
Citat:
I och för sig intressanta påpekanden. Jag håller helt med om att det sannolikt finns ett mörkertal när det gäller våldtäkter så till vida attdet kan förekomma att kvinnor påstår sig ha blivit våldtagna, när de egentligen blivit förförda i klassisk mening. En glad kväll på krogen och en trevlig karl som erbjuder ett äventyr och sedan får man bonnångest när man vaknar med sperma utefter låren och man skall hem till lilla gubben. Det är problematiskt! Och heller inget jag förnekat!

Men du, herr Babian, förefaller argumentera utefter att det knappast förekommer våldtäkter och sedan har du fräckheten att påstå att svenska kvinnor på något bisarrt sett skulle ha satt förfarandet ovan i system. Det är, självfallet, rent nonsens! Att gå till polisen och anmäla en våldtäkt är ingen barnlek. Konsekvenserna om det uppdagas att man ljugit kan bli både omfattande och dyra. Det finns fängelse på straffskalan, vettu!

Men vi skall samtidigt vara medvetna om att det finns ett mörkertal åt andra hållet också! Kvinnor som blir våldtagna men aldrig anmäler därför att de är osäkra och rädda inför processen. Det finns gott om kvinnor från heders och skamkulturer som inte ens VET att det finns något som heter våldtäkt inom äktenskapet. Vilka befolkar idag, i stor omfattning, kvinnojourernas boenden? Just det: Invandrarkvinnor!

Att det finns en "tråd i socialantropologi" om svenskars inställning till barns sexualitet, säger inte ett skit. Jag förutsätter att du själv är där inne och frustar ur dig den ena sjuka uppfattningen efter den andra. Jag har inte gjort några undersökningar i sig, men i de kretsar jag umgås är detta inget man ser speciellt positivt på. Vad många faktiskt är lite rädda för är hur man skall hantera det där med barn och ungdomar som onanerar och blir påkomna.... För sådana som dig är detta ju inga problem, eller hur? Runkar man så ruttnar ryggraden och Gud straffar dig med den eviga elden...

Sedan kommer din tredje punkt.... Håhåjaja. Du är en fet gås man häller vatten på, herr Babian. Det händer ingenting förutom att du för alla oss andra manifesterar att du inte hör hemma här. Du och dina "blattekollegor".

Men du lyckas i ditt uppsåt i den här tråden i alla fall... Vi glider hela tiden OT och de inlägg som ligger ett par sidor bak är nu glömda!

PS: Hur mycket fick du loss från soss? Bara så jag vet hur mycket övertid jag skall jobba nästa månad....

Jag orkar inte skriva några längre inlägg ikväll. Så jag tar det kort.

1. Babianen uppmuntrar Herr Golonka att först och främst taga del utav följande material:

Falska våldtäktsanmälningar

Fakta om falska våldtäktsanmälningar

Citat:
Fakta
Sanningen är att de falska våldtäktsanmälningarna har blivit ett stort problem för de som utreder de
anmälda våldtäkterna.
Poliser från bl.a. Göteborg17, Norrköping18, Oskarshamn19 och Örebro20 berättar öppet i media om det
ökade problemet med falska våldtäktsanmälningar. Anmälningar som tar både tid och resurser från
polisen. Även i Östergötland21 och Västmanland22 rapporteras om problemet

Av detta att döma är falska våldtäktsanmälningar ett synnerligen vanligt förekommande fenomen. Kan vi få en kommentar på det?

2. Tråden jag syftade på var denna: Har svenskar en internationellt avvikande syn på barns sexualitet och homosexualitet?

Och er avvikelse i synen på barnsex belägg i följande inlägg: https://www.flashback.org/showpost.php?p=9500153&postcount=8

Jag citerar även mig själv:

Citat:
Att tycka att sexlekar är normalt, är väl lite "annorlunda", tycker du inte det?

I studien var det endast en minoritet, 15% som tyckte att sexlekar bland barn var onormalt och avvikande. Dessutom hade 82% av de tillfrågade gymnasisterna ägnat sig åt sexuella lekar i barndomen. Detta får alltså anses vara en del av den svenska kulturen och etablerade sociala praktiken.

Babianen menar att det i den svenska kulturen finns en institutionaliserad syn på barns sexualitet; som är tillåtande, uppmuntrande och stundtals på gränsen till det rent pedofila. Jag kan bidra med fler exempel om du så önskar.

3. Fick ut tretton papp för den här månaden. Ni har blivit berikade av äkta rumänsk şmecherie.
2008-09-16, 23:17
Medlem
Citat:
Fick ut tretton papp för den här månaden. Ni har blivit berikade av äkta rumänsk şmecherie.
Grattis, hur mycket drar din syster?
2008-09-16, 23:23
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Grattis, hur mycket drar din syster?

Que?
2008-09-16, 23:27
Medlem
Citat:
Que?
Eftersom du bestämmer vem hon ska gifta sig med så är det väl du som står för försörjningen.
2008-09-16, 23:32
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Eftersom du bestämmer vem hon ska gifta sig med så är det väl du som står för försörjningen.

Ah, nu fattar jag. Min syster jobbar och studerar. Hon bor inte med mig. Vi är integrerade blattar, vettu. Men jag brukar ge henne någon tusing i månaden till godis och liknande.
2008-09-16, 23:37
Medlem
TröttSvensks avatar
Eftersom du får lönen kontant så förutsätter jag att du jobbar svart och samtidigt uppbär olika former av bidrag herr Babian ?

2008-09-16, 23:46
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Eftersom du får lönen kontant så förutsätter jag att du jobbar svart och samtidigt uppbär olika former av bidrag herr Babian ?

Det där var mina bidrag.

De ytterst få gånger jag gör något så tar jag betalt i euro. Det är finare pengar. Och dessutom kan man, som många berikare gör, enkelt sätta in det på en bank i hemlandet. Så slipper man frågor från svenska myndigheter. Det är så man spelar spelet, serru!
2008-09-17, 00:01
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Jag orkar inte skriva några längre inlägg ikväll. Så jag tar det kort.

1. Babianen uppmuntrar Herr Golonka att först och främst taga del utav följande material:

Falska våldtäktsanmälningar

Fakta om falska våldtäktsanmälningar

Av detta att döma är falska våldtäktsanmälningar ett synnerligen vanligt förekommande fenomen. Kan vi få en kommentar på det?

2. Tråden jag syftade på var denna: Har svenskar en internationellt avvikande syn på barns sexualitet och homosexualitet?

Och er avvikelse i synen på barnsex belägg i följande inlägg: https://www.flashback.org/showpost.php?p=9500153&postcount=8

Jag citerar även mig själv:

3. Fick ut tretton papp för den här månaden. Ni har blivit berikade av äkta rumänsk şmecherie.

Men Herr Babianen gör mig besviken... Att hänvisa till din egna trådstart där du får rejält med mothugg för övrigt... Patetiskt, men inte förvånande! Jag noterar för övrigt att du även där går ingång med ditt dravlande om svenskar och homosex. Jag ber ödmjukast att hänvisa till min signatur, som ju består av dina egna ord! Lille smygbög där!

Barns eventuella sexlekar är inte på samma bollplan som det vi egentligen skulle dikutera i den här tråden. Det är fan inte ens samma idrott! Sådant håller ALLA barn på med ÖVERALLT i hela världen. Det kommer du själv att upptäcka den dag du, mot förmodan, lyckas avla fram en egen liten berikare. Lycka till med att "stävja" det, du!

Sedan vet jag inte om jag vill hålla med dig om din slutsats av avhandlingen, som för övrigt inte är kommen från någon etablerad institution utan från en jävla BLOGG! Där står att man uppskattar att c.a 12% av anmälda våldtäkter misstänks för att vara falska. Nog för att detta ställer till med problem för poliserna som skall utreda skiten, men att insinuera att detta är ett jätteproblem... Kvalificerat skitprat!

Nejdu, Herr Babian! Brallorna nere igen....

Grattis till att lyckats snika till dig tretton papp av soc. Jag vill att du tänker på gamla mor Agda på hemmet i nerpissad blöja när du sitter och fikar ute på stan. En värmande vänlig tanke på en utsliten folkhemsbyggare är väl det minsta man kan begära även av en parasit!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in