2008-09-16, 06:35
Medlem
Golonkas avatar
Det där är ju en hopplöst dåligt underbyggd generalisering -vilket vi för övrigt är mästare på i I&I generellt sett, det medges. Jag tror inte MÅNGA svenska föräldrar reagerat positivt om deras tolvåriga döttrar (eller söner) idkat sex.

Ni bägge herrar tycks leva i någonslags låtsasvärld, likt väligt många utlänningar, när det gäller svenskarnas föregivet promiskuösa livsstil. Jag har träffat på mången turistande bekant och vänner utomlands som tror att man i Sverige endast behöver sträcka ut högerarmen och fånga in närmaste blondin för att det skall vara fixat med inkukningen, vilket är en ren och skär myt! Man drömmer om "Den Svenska Synden" men det är en av tjugonde århundradets största överdrifter. Istället blir man bitter och förbannad när blattecharmen inte biter och då slutar det tyvärr med någon kränkande kommentar och/eller med rena handgripligheterna.

Jag förnekar absolut inte förekomsten av SVENSKA svin! Det finns allt för många sådana i livet den dag som idag är. Jag skulle vilja ha det sop-rent på sådant slödder. Problemet är, och här kommer vi in på en av mina käpphästar, att man får räkna med en viss förekomst av knäppisar, sexdårar, tjyvar, banditer, latmaskar och knarkare i en population på 9 miljoner. Att de finns är trist, men ganska normalt. Vad jag vänder mig mot, och det delar jag nog med de flesta här inne, är att vi IMPORTERAR sådant slödder. En armenisk våldtäktsman är en för mycket. En heroinsmugglande kosovoalban är också en för mycket. En ultrakriminell gangster som den där Acar (eller vad han heter( är MER än en för mycket! Förstår ni?

I övrigt så är det självklart beklagligt att folk hamnar i finkan som oskyldigt dömda, men det är ett problem vi tyvärr tvingas leva med. Inget rättssamhälle är perfekt! Jag kan till viss del hålla med om att det numera inte skall mycket till för att dömas för sexuella övergrepp mot sitt nekande, men det är nu i brottets natur att det är oerhört svårt att bevisa SAMT förenat med en hel del svårigheter för brottsoffret. Att underkasta sig undersökningar, förhör som kan vara både påfrestande och smärtsamma OCH att slutligen konfronteras med aset som kränkt en så djävulskt i en rättsal. Har ni bägge ett bra och fungerande förslag på hur man skall gå till väga i frågan, så fram med den -och då med hänsyn taget till de av mig ovan angivna problemen!

Hur gör vi då med det aktuella fallet? Två mer än fullvuxna muskingar med två pre-teens, pizzakartonger, kaffemuggar och en halv paket Marlboro... Vad har hänt här? Hur hade NI reagerat om NI vore farsor till de här tjejerna? Jag förutsätter att en lektion i sunt förnuft kommer att delges, men snubbarna då? Är det OK att käka pizza med er 12-åring? Klämma henne på pattarna? Snacka snusk? Få henne att pilla lite på kuken? Det är ju ingen VÅLDTÄKT, eller?

De bägge grisarna hade något fult i kikaren. Kanske fullbordades ett övergrepp i lagens mening, kanske inte... Men ska de bara få vissla och gå därifrån om bevisbördan vilat tyngre på tjejen?
2008-09-16, 07:52
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Det där är ju en hopplöst dåligt underbyggd generalisering -vilket vi för övrigt är mästare på i I&I generellt sett, det medges. Jag tror inte MÅNGA svenska föräldrar reagerat positivt om deras tolvåriga döttrar (eller söner) idkat sex.
Det handlar inte bara om tolvåriga döttrar. Ni har en alltför liberal syn på sex rent allmänt. Det är ju självklart upp till er att ha det så om ni finner det tillfredsställande, men då får ni även räkna med konsekvenserna av det hela också: könssjukdomar, våldtäkter, oönskade graviditeter, abortfall, tonårsmammor, etc. etc.

Dock är det inte riktigt topic. Men jag tror du förstår vad jag försöker säga: you play with fire, you get burned.
Citat:
Ni bägge herrar tycks leva i någonslags låtsasvärld, likt väligt många utlänningar, när det gäller svenskarnas föregivet promiskuösa livsstil. Jag har träffat på mången turistande bekant och vänner utomlands som tror att man i Sverige endast behöver sträcka ut högerarmen och fånga in närmaste blondin för att det skall vara fixat med inkukningen, vilket är en ren och skär myt! Man drömmer om "Den Svenska Synden" men det är en av tjugonde århundradets största överdrifter. Istället blir man bitter och förbannad när blattecharmen inte biter och då slutar det tyvärr med någon kränkande kommentar och/eller med rena handgripligheterna.
Det är ingen låtsasvärld. För att ta ett exempel: för några år sedan var jag på göteborgskalaset med ENBART svenska polare (ja, jag har en hel del sådana, till skillnad från vad du verkar tro om mig ("rå-blatte" och allt det där tramset), och någonstans runt 1 på natten så ser vi en tonårstjej (svensk såklart) suga av någon kille mitt på öppna gatan. Jag kunde bara inte tro mina ögon. Det var inte så att de försökte gömma sig i något hörn eller så, utan de stod där helt obekymrade mitt på gatan och idkade oralsex.

Hade det varit sub-Sahara Afrika så hade jag haft lite mer överseende, men man förväntar sig lite mer av centrala Göteborg, om du förstår vad jag menar? Hur som helst skrattade jag mycket högt (som han där Nelson i the Simpsons) så att de upptäckte att de blev påkomna och stack därifrån.
Citat:
Jag förnekar absolut inte förekomsten av SVENSKA svin! Det finns allt för många sådana i livet den dag som idag är. Jag skulle vilja ha det sop-rent på sådant slödder. Problemet är, och här kommer vi in på en av mina käpphästar, att man får räkna med en viss förekomst av knäppisar, sexdårar, tjyvar, banditer, latmaskar och knarkare i en population på 9 miljoner. Att de finns är trist, men ganska normalt. Vad jag vänder mig mot, och det delar jag nog med de flesta här inne, är att vi IMPORTERAR sådant slödder. En armenisk våldtäktsman är en för mycket. En heroinsmugglande kosovoalban är också en för mycket. En ultrakriminell gangster som den där Acar (eller vad han heter( är MER än en för mycket! Förstår ni?
Självklart är det beklagligt med kriminella slödder, oavsett ursprung. Personligen menar jag att sådana måste straffas extra hårt just för att de är invandrare, så att deras vidriga beteende inte går ut över oss andra skötsamma invandrare. Men Svea Rikes lagar är ju som de är (inget dödsstraff, humanitära, osv), och då kommer ju kriminaliteten givetvis att frodas såvida inte Sverige börjar ta hårda tag.
Citat:
I övrigt så är det självklart beklagligt att folk hamnar i finkan som oskyldigt dömda, men det är ett problem vi tyvärr tvingas leva med. Inget rättssamhälle är perfekt! Jag kan till viss del hålla med om att det numera inte skall mycket till för att dömas för sexuella övergrepp mot sitt nekande, men det är nu i brottets natur att det är oerhört svårt att bevisa SAMT förenat med en hel del svårigheter för brottsoffret. Att underkasta sig undersökningar, förhör som kan vara både påfrestande och smärtsamma OCH att slutligen konfronteras med aset som kränkt en så djävulskt i en rättsal. Har ni bägge ett bra och fungerande förslag på hur man skall gå till väga i frågan, så fram med den -och då med hänsyn taget till de av mig ovan angivna problemen!
Ja, det finns olika sätt att handskas med sådana lögnare som missbrukar rättsförtroendet. Ett bra sätt, menar jag, är att inte dela ut skadestånd till offret (såvida det inte rör sig om grova brott som har lett till men för livet, till exempel att offret fick syra i ansiktet, ballen avskuren eller något liknande). Anledningen till att man inte ska dela ut skadestånd till offret är för att strypa incitamenten för fusk och lögner i rättegången. Finns det pengar inblandade i hela situationen så kan man räkna med att det kommer att ljugas friskt i syfte att bli rikare. Sedan är ett bra sätt att frysa ut kvinnor som ljuger om våldtäkter, ifrån samhället, ifall det visar sig att de inte blev våldtagna (så att de inte tror att de ska kunna komma undan med lögner); bedragare ska få leva med skammen helt enkelt. Detta borde minska antalet pseudo-våldtäktsfall i rättegångsprocesserna.

Men annars borde väl lögndetekterorer ändå fungera bra, eller? Det, i kombination med DNA-tester (sperma i fittan, etc.) och liknande metoder som kan avslöja att den misstänka gärningsmannen verkligen är skyldig till våldtäkt. Visar det sig att han är skyldig, då skall det delas ut mycket grymma straff (och ja, även offret bör få ekonomisk kompensation som stöd i tvärsäkra brottsfall).
Citat:
Hur gör vi då med det aktuella fallet? Två mer än fullvuxna muskingar med två pre-teens, pizzakartonger, kaffemuggar och en halv paket Marlboro... Vad har hänt här? Hur hade NI reagerat om NI vore farsor till de här tjejerna? Jag förutsätter att en lektion i sunt förnuft kommer att delges, men snubbarna då? Är det OK att käka pizza med er 12-åring? Klämma henne på pattarna? Snacka snusk? Få henne att pilla lite på kuken? Det är ju ingen VÅLDTÄKT, eller?

De bägge grisarna hade något fult i kikaren. Kanske fullbordades ett övergrepp i lagens mening, kanske inte... Men ska de bara få vissla och gå därifrån om bevisbördan vilat tyngre på tjejen?
Jag har personligen inte läst igenom det aktuella fallet, så jag vet inte riktigt vad som har hänt, men jag utgår ifrån att det du la fram här ovan är en kort summering av situationen, så jag arbetar utifrån det: tjejerna skall självklart få en rejäl utskällning ifrån deras föräldrar. Om man vill vara extra sträng så kan man sätta dem på en katolsk flickskola eller något liknande så att de lär sig lite kyskhet och får annat på tankarna än att knulla runt med sliskiga vuxna män.

Grisarna, å andra sidan, måste man få ur sanningen om vad som egentligen hände. Visar det sig att de har våldtagit tjejerna som är tolv år, då måste man dela ut något mycket grymt forntida straff, till exempel korsfästa grisarna, eller varför inte hugga ut deras ögon, alternativt skära av deras tungor? Så gjorde man med brottslingar i Assyrien.

Och med våldtäkt så menar jag att en man förgriper sig på en kvinna, med våld, i syfte att få ut sexuella samlag av det hela. Att, till exempel, supa ner en kvinna och knulla henne utan hennes tillstånd men inte skada henne i övrigt, är mycket fult och vidrigt utnyttjande av kvinnor. Det bör självklart även straffas (dock inte nödvändigtvis lika hårt som riktigt allvarliga våldtäkter) men jag är tveksam till om man överhuvudtaget, per definition, kan kalla sådana fall för 'våldtäkt'.

Och givetvis, måste våldtäktssmän tvångssteriliseras så att de inte sprider deras degenererade gener vidare(!), förutsatt att de inte avlivas på direkten alltså.
Senast redigerad av EliasAlucard 2008-09-16 kl. 08:03.
2008-09-16, 09:09
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Det handlar inte bara om tolvåriga döttrar. Ni har en alltför liberal syn på sex rent allmänt. Det är ju självklart upp till er att ha det så om ni finner det tillfredsställande, men då får ni även räkna med konsekvenserna av det hela också: könssjukdomar, våldtäkter, oönskade graviditeter, abortfall, tonårsmammor, etc. etc.

På den här fronten tror jag inte Sverige utmärker sig särsikt mycket i jämförelse med likvärdiga länder i Västvärlden. Faktiskt! När det gäller specifikt våldtäkter, så har ju BRÅ nyss konstaterat att de ökat markant de senaste åren. Med okänd man som gärningsman, kan tilläggas... Vi vet ju båda två vad det betyder, eller hur? Denna ökning sammanfaller, som av en händelse, med en stegrad invandring från Mellanöstern och Afrika, där sexuella övergrepp och trakasserier är oerhört vanligt och där synen på kvinnan är förjävla medeltida!

Det kommer nämligen hit individer som inte kan hantera att en snygg tjej är ute med vänner och festar, kanske är lite på trycket och uppsluppen, kanske dansar lite "vågat" och har lite kroppsnära kläder på sig.... De allra flesta normalt funtade svenska män kan hantera en sådan situation och kan dessutom fixa att bli avspisade. Men en musking flipprar ur totalt, börjar gapa och skrika och kanske till och med löpa linan ut med lite överraskningssex i gruppform. Tjejen är ju, enligt deras normer, en jävla hora! Skall vi börja svepa våra kvinnor i tält? Skall de behöva klä ut sig till biodlare och ej lämna hemmet utan eskort för att säkerställa att detta inte händer? Jag har en bättre idé! Stoppa all invandring från dessa skräpkulturer och kasta ut dem som begår övergrepp. Bums och omedelbart!

Citat:
...för några år sedan var jag på göteborgskalaset med ENBART svenska polare (ja, jag har en hel del sådana, till skillnad från vad du verkar tro om mig ("rå-blatte" och allt det där tramset), och någonstans runt 1 på natten så ser vi en tonårstjej (svensk såklart) suga av någon kille mitt på öppna gatan. Jag kunde bara inte tro mina ögon. Det var inte så att de försökte gömma sig i något hörn eller så, utan de stod där helt obekymrade mitt på gatan och idkade oralsex.

Wow! Passade du på att dra en skinnhiss, snuskgubbe där? Jag har sett liknande saker i London, på Ios och Ibiza. Shit happens när folk festar och tappar omdömet. Kan dock inte påstå att det är ett specifikt svenskt beteende.... Se dig omkring i världen, grabben...

Citat:
Självklart är det beklagligt med kriminella slödder, oavsett ursprung. Personligen menar jag att sådana måste straffas extra hårt just för att de är invandrare, så att deras vidriga beteende inte går ut över oss andra skötsamma invandrare. Men Svea Rikes lagar är ju som de är (inget dödsstraff, humanitära, osv), och då kommer ju kriminaliteten givetvis att frodas såvida inte Sverige börjar ta hårda tag.

Jag är, och detta kanske kommer som en chock för dig, emot dödsstraffet just av den anledning att det finns en risk att en oskyldig person avrättas. Jag tycker dessutom att hela apparaten kring avrättningar är ovärdigt. Långa och väääääldigt tråkiga fängelsestraff i ytterst torftig miljö ligger mer för mig av princip. Men jag håller med om att en generell straffskärpning bör ske i Sverige och jag tycker OCKSÅ att det är synd att skötsamma invandrare dras med i den skit deras "kollegor" ställer till. Bättre social kontroll inom invandrargrupperna kanske? Man har ju föreningsverksamhet med frikostiga bidrag... Kan man tänka sig en motprestation, vilket dessutom skulle gynna gruppen som helhet? Tänk om exempelvis Landskronas alla kosovoalbaner hade bestämt sig för att ta tag i sina slynglar till barn... Eller på Rosengård, Hammarkullen och i Al-Suydërhtellieh!

Citat:
Ja, det finns olika sätt att handskas med sådana lögnare som missbrukar rättsförtroendet. Ett bra sätt, menar jag, är att inte dela ut skadestånd till offret (såvida det inte rör sig om grova brott som har lett till men för livet, till exempel att offret fick syra i ansiktet, ballen avskuren eller något liknande). Anledningen till att man inte ska dela ut skadestånd till offret är för att strypa incitamenten för fusk och lögner i rättegången. Finns det pengar inblandade i hela situationen så kan man räkna med att det kommer att ljugas friskt i syfte att bli rikare. Sedan är ett bra sätt att frysa ut kvinnor som ljuger om våldtäkter, ifrån samhället, ifall det visar sig att de inte blev våldtagna (så att de inte tror att de ska kunna komma undan med lögner); bedragare ska få leva med skammen helt enkelt. Detta borde minska antalet pseudo-våldtäktsfall i rättegångsprocesserna.

Svår fråga, det där med skadestånd. På ett sätt vill man ju att brottsoofer kompenseras för sitt lidande, men jag förstår vad du menar. Frikostiga skadestånd kan vara ett incitament att ljuga och överdriva... Hmmm. En rejäl skärpning påföljderna för den som ljuger kanske är en smaklig lösning?

Citat:
Men annars borde väl lögndetekterorer ändå fungera bra, eller? Det, i kombination med DNA-tester (sperma i fittan, etc.) och liknande metoder som kan avslöja att den misstänka gärningsmannen verkligen är skyldig till våldtäkt. Visar det sig att han är skyldig, då skall det delas ut mycket grymma straff (och ja, även offret bör få ekonomisk kompensation som stöd i tvärsäkra brottsfall).Jag har personligen inte läst igenom det aktuella fallet, så jag vet inte riktigt vad som har hänt, men jag utgår ifrån att det du la fram här ovan är en kort summering av situationen, så jag arbetar utifrån det: tjejerna skall självklart få en rejäl utskällning ifrån deras föräldrar. Om man vill vara extra sträng så kan man sätta dem på en katolsk flickskola eller något liknande så att de lär sig lite kyskhet och får annat på tankarna än att knulla runt med sliskiga vuxna män.

Grisarna, å andra sidan, måste man få ur sanningen om vad som egentligen hände. Visar det sig att de har våldtagit tjejerna som är tolv år, då måste man dela ut något mycket grymt forntida straff, till exempel korsfästa grisarna, eller varför inte hugga ut deras ögon, alternativt skära av deras tungor? Så gjorde man med brottslingar i Assyrien.

Jag gillar tanken på lögndetektorer, men vet för lite om deras tillförlitlighet. DNA-prover tas redan, liksom omfattande undersökningar av skador på brottsoffret. Allt dokumenteras självklart inför rättegången. Men så har vi då dem som blir så jävla kvaddade av en sådan här händelse att de bara vill försvinna och glömma. Man kanske inte pallar med den undersökning som måste föregå en lång och påfrestande utredning där inte sällan den egna nykterheten, kättjan eller omdömet ifrågasätts på ett många gånger ganska kränkande sätt. Offret kränks både vid själva brottet OCH i samband med dess utredning OCH i förhandlingen... Svårt! Jag noterar med fasa att du inte lämnat det gamla assyrien helt bakom dig.... Du tangerar den gode Dracon i påföljdsfrågorna. Passar sig inte i ett civiliserat samhälle, men du lär dig väl så småningom!

Citat:
Och med våldtäkt så menar jag att en man förgriper sig på en kvinna, med våld, i syfte att få ut sexuella samlag av det hela. Att, till exempel, supa ner en kvinna och knulla henne utan hennes tillstånd men inte skada henne i övrigt, är mycket fult och vidrigt utnyttjande av kvinnor. Det bör självklart även straffas (dock inte nödvändigtvis lika hårt som riktigt allvarliga våldtäkter) men jag är tveksam till om man överhuvudtaget, per definition, kan kalla sådana fall för 'våldtäkt'.

Och givetvis, måste våldtäktssmän tvångssteriliseras så att de inte sprider deras degenererade gener vidare(!), förutsatt att de inte avlivas på direkten alltså.
Håller i stora drag med dig här. Det finns ett lagrum som heter Sexuellt Utnyttjande (finns även som Grovt) som används i sådana fall, men det har kritiserats för att inte lämna tillräckligt stöd för brottsoffer som drogats eller utnyttjats när de försatts i vanmakt mot deras vilja. Mot barn är alltid brottsrubriceringen i sådana här fall Våldtäkt numera. För övrig kan jag delge den pikanta detaljen att våldtäktsmän ofta frias i Sverige (något framförallt Babianen direkt motsäger, men även där sekunderad av EliasAlucard). Detta har speciellt påpekats i en ny rapport från alla flyktingkramares favoritorganisation: Amnesty International.....
2008-09-16, 09:54
Medlem
Babianens avatar
Citat:

Jag blir beklämd när jag läser detta. Särskilt som det kommer, vad jag har förstått, från en av våra så högt ansedda statstjänstemän. Har ni ingen fortbildning numera?

Vårt rättstänkande utgår bla. från principen in dubio pro reo. Man kan även formulera det som att det är värre att döma en (1) oskyldig än att låta etthundra (100) skyldiga gå fria. Och det är denna synnerligen viktiga princip som man håller på att frångå när man talar om att öka antalet fällande domar och att sänka beviskraven. Vi rör oss mot ett tänkande där det är viktigare att sätta dit de skyldiga, även om någon oskyldig skulle råka slinka med på köpet. Och då är det ju inte konstigt om människor tappar respekten för lagen och de rättsvårdande myndigheterna.

Vill man få någon dömd så menar Babianen därför att man gott får underkasta sig de prövningar som detta innebär, även om målsäganden skulle råka känna sig kränkt av behandlingen. Vi vill ju inte riskera att döma någon oskyldig, eller hur?

När det gäller det aktuella fallet, så är det som tidigare påpekats inte brottsligt att vara ett svin eller en ful gubbe. Är det inte ställt bortom allt rimligt tvivel att de verkligen gjort sig skyldiga till brottet så ska de också friges, med tillhörande skadestånd från samhällets sida. Klart som korvspad!

När det gäller mig personligen skulle jag självfallet uppfostra mina anhörigaa så pass väl att de inte kom på tanken att umgås med främmande fulgubbar på trettio år. Huvudansvaret för detta ligger faktiskt på föräldrarna.

Tyckte att följande fall illustrerar saken ovanligt väl:

Citat:
En 41-årig man hade sexuellt umgänge med en flicka när hon var 14 år gammal. Mannen var bostadslös och vistades tidvis i ett källarförråd. Mannen köpte ut alkohol som han bjöd flickan på. Efter någon månads bekantskap hade mannen samlag med henne. Vid tillfället hade flickan bjudits på alkohol i sådan mängd att hon var påverkad. Den sexuella relationen fortsatte över sommaren och in på hösten. Mannen och flickan hade samlag vid minst 50 tillfällen. Flera av dessa genomfördes då hon var påverkad av alkohol som mannen hade bjudit henne på. Samlagen ägde rum i källarförrådet och utomhus. Mannen använde inte något skydd vid samlagen. När flickan försökte avsluta relationen hotade mannen att ta livet av sig. Hon stannade kvar i relationen ytterligare ett tag men gjorde slut på den en kortare tid innan sin femtonårsdag. Tingsrätten dömde mannen för våldtäkt mot barn och förpliktade honom att utge skadestånd till flickan för bl a kränkning. Brottsoffermyndigheten tillerkände flickan brottsskadeersättning för kränkning med 125 000 kr med följande motivering. I förevarande fall har antalet sexuella handlingar varit mycket stort och många av samlagen har genomförts då flickan varit påverkad av alkohol som mannen bjudit henne på. Vidare har åldersskillnaden mellan mannen och flickan varit avsevärd. Mot bakgrund av dessa omständigheter finner Brottsoffermyndigheten att en högre ersättning än schablonbeloppet bör utgå i detta fall. Dnr 8617/2006.

Hon knullade alltså en luffare. Varför ställs inte flickans anhöriga till svars? Hade folk sett efter sina barn så hade vi sluppit den här typen av fall helt och hållet. Så märkligt att ni aldrig tar upp det.

EDIT: Vad gäller Amnesty sedan, så är ju det en av alla organisationer som lever på moralpanik och utsatta människor, så jag kan inte säga att jag är förvånad.
Senast redigerad av Babianen 2008-09-16 kl. 10:08.
2008-09-16, 09:57
Medlem
Citat:
Då har vi kommeit till ett läge då vi måste anpassa vårat land till invandringen och det skulle onekligen vara en förlust för våra framsteg i utvecklingen av vårat fria samhälle, tyvärr så har batikhäxorna och andra diverse idioter trott på flummeriet att alla är likadana.

Nej ett land med svenskar alena är det enda som vore bra men det är nog tyvärr långt bort.
2008-09-16, 10:00
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Jag ställde många frågor, vilken tänker du på, specifikt?

SYftade på följande som jag tyckte var mycket träffande:

Citat:
Frågesställning: om ni svenskar på forumet tycker att det här var ett allvarligt brott (vilket det faktiskt är), varför har ni då överseende med att det är vanligt för svenska tjejer att förlora oskulden redan så tidigt som 12 år? Varför har ni själva en sådan liberal syn på sex om ni inser att tjejer i den åldern inte ska bli påsatta av äldre män? Varför är det okej för en tjej på 12 år att knulla med killar i hennes ålder? Jag vill personligen inte se mina döttrar knulla med pojkar i hennes ålder när hon är 12 år. Detta, inte på grund av någon taskig kvinnosyn (som ni kommer försöka få det till), utan för att flickor i den åldern inte ska knulla överhuvudtaget eftersom de är barn som kan bli gravida eller bli smittade av könssjukdomar.

2008-09-16, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen

När det gäller det aktuella fallet, så är det som tidigare påpekats inte brottsligt att vara ett svin eller en ful gubbe. Är det inte ställt bortom allt rimligt tvivel att de verkligen gjort sig skyldiga till brottet så ska de också friges, med tillhörande skadestånd från samhällets sida. Klart som korvspad!

När det gäller mig personligen skulle jag självfallet uppfostra mina anhörigaa så pass väl att de inte kom på tanken att umgås med främmande fulgubbar på trettio år. Huvudansvaret för detta ligger faktiskt på föräldrarna.

Tyckte att följande fall illustrerar saken ovanligt väl:

Hon knullade alltså en luffare. Varför ställs inte flickans anhöriga till svars? Hade folk sett efter sina barn så hade vi sluppit den här typen av fall helt och hållet. Så märkligt att ni aldrig tar upp det.
Dina anhöriga kommer förmodligen att gifta sig med fulgubbar som kan göra vad dom vill med dom utan att straffas precis som det är i många mindre utvecklade länder.

Skulle man göra en undersökning på hur folk mådde i olika länder skulle man nog komma fram till att folk i länder som Sverige mådde bättre än folk i ett Babianland där endast självgoda gubbar trodde att allt var frid och fröjd för det är vad det handlar om, du tror att allt är bra men mörkertalen för våld inom hemmet är enormt i t.e.x Turkiet.
2008-09-16, 10:06
Medlem
Citat:
SYftade på följande som jag tyckte var mycket träffande:

Din verklighetsanknytning är högaktuell som vanligt, tolv år är ovanligt och det är inte accepterat och det är förmodligen mer förekommande bland bortgifta MÖ-barn inte svenska barn.

Edit, det är olagligt att ha sex med 12 åringar i Sverige, vilka länder i MÖ är det så?
Senast redigerad av kroppskultur 2008-09-16 kl. 10:09.
2008-09-16, 10:11
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Dina anhöriga kommer förmodligen att gifta sig med fulgubbar som kan göra vad dom vill med dom utan att straffas precis som det är i många mindre utvecklade länder.

Skulle man göra en undersökning på hur folk mådde i olika länder skulle man nog komma fram till att folk i länder som Sverige mådde bättre än folk i ett Babianland där endast självgoda gubbar trodde att allt var frid och fröjd för det är vad det handlar om, du tror att allt är bra men mörkertalen för våld inom hemmet är enormt i t.e.x Turkiet.

Jag skulle aldrig tillåta någon anhörig att gifta sig med en fulgubbe. Vad snackar du om?

Sedan är jag övertygad om att svenskar mår bättre än de flesta andra. Ignorance is bliss, brukar man ju säga.
2008-09-16, 10:12
Medlem
Citat:
Jag skulle aldrig tillåta någon anhörig att gifta sig med en fulgubbe. Vad snackar du om?

Sedan är jag övertygad om att svenskar mår bättre än de flesta andra. Ignorance is bliss, brukar man ju säga.
Det är en fråga hur man definierar en fulgubbe, en människa med din åsikt är ju onekligen en fulgubbe så att du skulle känna igen en dylik är högst osannolikt.
2008-09-16, 10:12
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Din verklighetsanknytning är högaktuell som vanligt, tolv år är ovanligt och det är inte accepterat och det är förmodligen mer förekommande bland bortgifta MÖ-barn inte svenska barn.

Edit, det är olagligt att ha sex med 12 åringar i Sverige, vilka länder i MÖ är det så?

Bland svenskar så är det ju accepterat att barn i den åldern knullar runt. Eller "experimenterar" som vissa kallar det. Inte minst dessa fall visar att det är relativt vanligt förekommande.
2008-09-16, 10:14
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Det är en fråga hur man definierar en fulgubbe, en människa med din åsikt är ju onekligen en fulgubbe så att du skulle känna igen en dylik är högst osannolikt.

Ja. Till skillnad från svenskar med "liberala" åsikter då.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in