Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Men snälla du, flickan VILLE ju bli knullad. Hon tyckte säkert om det. Annars skulle hon ju inte ha gått dit från första början. Hon ÄR inget oskyldigt barn som tar skada, utan en kalkylerande liten slampa som försöker tjäna pengar. På vilket sätt bör hon undkomma klander?
Jag anser att du berör en bra poäng här, faktiskt. Jag vet inte hur det är med de andra grabbarna på forumet, men när jag var 12 år, då hade jag absolut inte för en sekund, tvekat att knulla med en het kvinna i 30-års åldern. Så är det nog också för de flesta män (ja, jag var en man redan när jag var 12), töntarna och fjollorna exkluderade. Att tjejer skulle fungera annorlunda när de är 12 år, är bara nonsens. Tjejer har fullt med hormoner i den åldern och de är kåta som bara fan.
Citat:
Jag vet att det inte är politiskt korrekt att tillstå att unga flickor kan vara kåta på äldre män. Det är dock, enligt min erfarenhet, inte helt ovanligt. Föreslår att du tar upp frågan med ett par kvinnor så ska du få höra!
Varför skulle det vara ovanligt? Alla tjejer har affischer på Brad Pitt och liknande typer när de är 12 år. Visst fan hade de knullat med äldre män om de fick chansen. Det personer som Golonka med överdriven moralpanik glömmer, är att tjejer är tio gånger kåtare än oss killar. Och ta det inte som ett personangrepp, Golonka! Jag tycker bara att du spelar över och inte för en sansad och intellektuell diskussion; istället ägnar du dig åt en massa personangrepp och känsloargument riktade mot Babianen; bevisligen har Golonka svårt för att hantera en kontroversiell diskussion av denna magnitud.
Citat:
Precis! Varför har vi bilden av den invandrade mannen som en översexuell vilde? Var kommer den ifrån? Det verkar som att man tolkar invandrares brott på ett annat sätt (som kulturellt betingade) än man tolkar svenskars (orsakade av psykisk sjukdom) motsvarigheter.
Detta handlar, i Babianens mening, om att ni alla slår på pk-trumman för att det är en blatte som begått det sk. brottet. Men här handlar det om en flicka som har fått det som hon ville ha. En normal tolvåring ger sig knappast i lag med vuxna män. Därför får man hitta på en historia om att hon blivit bortrövad under vapenhot och tvingad. Mitt intryck är att männen endast har tackat ja när de blivit erbjudna billig fitta. Det är helt klart omoraliskt. Men det är flickans agerande också!
Ja, det handlar såklart om en etnocentrisk svensk mentalitet. Det är inget unikt för svenskar. Så är det med alla folkslag. Man framställer gärna sitt eget folk i bättre dar än andra folkslag. Det är en psykologisk mekanism, helt enkelt. Det som är bra, tar man åt sig äran av, och det som är dåligt, skyller man ifrån sig på andra.
Sedan bör dessa män som förgrep sig på flickor i 12 års åldern, förutsatt att det stämmer, hängas och dingla tills de dör; alternativt få ballen inklusive pungsäcken sprängd med shotgun (som i Pulp Fiction). Däremot finner jag hela källan som anges i TS ganska suspekt. Det är en blogg, och hela fallet som sådant låter ganska mysko. Men självklart, det hindrar inte forumets "realister" att tro på det dogmatiskt, eftersom det handlar om invandrare.