2008-09-14, 22:03
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fröken sverige
Jag är kvinna, du har så fel.
1) En tolvåring är inte kvinna
2) En tolvåring i allmänhet kan inte ta välavvägda beslut
3) En tolvåring som har sex med äldre män gör det sällan för ren och skär kättja, utan för att få tillgång till beroendeframkallande substanser.
4) Det är ovanligt.

1. En tolvåring är oftast könsmogen.

2. Det har inget med saken att göra. Även många vuxna klarar inte av att ta välavvägda beslut. Det säger inget om dessa tjejers förmåga att göra det.

3. Så kan det säkert vara många gånger. Men det säger inget om just det här fallet.

4. Ja. Om man läser vissa debattörers inlägg kan man få intrycket att vilken tolvåring som helst kan drabbas av våldtäkt. Så är det naturligtvis inte. De som drabbas är personer som redan från början har ett riskfyllt eller normbrytande beteende. Och därmed kan de, enligt Babianens mening, inte heller gå fria från klander i någon form.
2008-09-14, 22:06
Medlem
Intressant med en annan version, bor du i Motala eller?

Rättegången borde vara avklarad vid det här fallet, nyheten på bloggen är ju för tusan från januari i år.
Har det inte stått nåt i den lokala pressen?
Tycker ni tjötar lite väl mycket fram och tillbaka, jag tror faktiskt det kan ligga en del i det där med att det är falska anklagelser från några riktiga white trash-tjejer.
Nån kunde ju försöka kolla upp rättegången istället för att bara sitta här och kasta paj fram och tillbaka.
Senast redigerad av RisingSun 2008-09-14 kl. 22:11.
2008-09-14, 22:25
Medlem
fröken sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1. En tolvåring är oftast könsmogen.

2. Det har inget med saken att göra. Även många vuxna klarar inte av att ta välavvägda beslut. Det säger inget om dessa tjejers förmåga att göra det.

3. Så kan det säkert vara många gånger. Men det säger inget om just det här fallet.

4. Ja. Om man läser vissa debattörers inlägg kan man få intrycket att vilken tolvåring som helst kan drabbas av våldtäkt. Så är det naturligtvis inte. De som drabbas är personer som redan från början har ett riskfyllt eller normbrytande beteende. Och därmed kan de, enligt Babianens mening, inte heller gå fria från klander i någon form.

1) Att vara könsmogen innebär inte att man vill ha ett aktivt sexualliv.
2) En tolvårings hjärna är långtifrån färdigutvecklad, därav kan den inte ta relevanta beslut. När vuxna individer tar mindre kloka beslut beror det på andra komponenter än hjärnans utveckling. Senaste forskningen visar att hjärnan först vid ungefär 25 år är färdigutvecklad.

(Detta är väl OT om man ser på trådstart, hör väl hemma i pedofili)
2008-09-14, 22:41
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fröken sverige
1) Att vara könsmogen innebär inte att man vill ha ett aktivt sexualliv.
2) En tolvårings hjärna är långtifrån färdigutvecklad, därav kan den inte ta relevanta beslut. När vuxna individer tar mindre kloka beslut beror det på andra komponenter än hjärnans utveckling. Senaste forskningen visar att hjärnan först vid ungefär 25 år är färdigutvecklad.

(Detta är väl OT om man ser på trådstart, hör väl hemma i pedofili)

1. Det betyder att man kan ha ett sexualliv.

2. Så är det säkert. Men det innebär inte att flickan inte visste vad sex innebar och att hon kunde låta bli att ha det. Om hon nu ens har haft det med männen, med tanker på det informativa inlägget av signaturen "Anabella".
2008-09-14, 23:08
Medlem
fröken sveriges avatar
Citat:
1. Det betyder att man kan ha ett sexualliv.

2. Så är det säkert. Men det innebär inte att flickan inte visste vad sex innebar och att hon kunde låta bli att ha det. Om hon nu ens har haft det med männen, med tanker på det informativa inlägget av signaturen "Anabella".

Tänker inte svara eftersom
denna diskussion hör hemma i pedofili, den hör inte hemma här på I&I.
2008-09-15, 08:29
Medlem
Golonkas avatar
Inte ens Caine-77 driver pedofilfrågan med lika stort patos som Babianen...

Jag tycker du bör tänka igenom vad du diskuterar och försvarar, Herr Babian. I din iver att jävlas med rasisterna, har du nu målat in dig i ett av mänsklighetens djupaste och snuskigaste träck-träsk: Människor som försvarar och ursäktar sex med BARN!

Du har lyckats dra fokus från kärnfrågan i tråden, men till priset av ditt namn och heder. Du har PM.
2008-09-15, 10:13
Bannlyst
Citat:
Många unga flickor är kåta och slampiga. Detta förvånar mig således inte.

Är det vanligt att pappor och brorsor knullar sina barn/syrror för att dom ser kåta och slampiga ut? Inte undra på att muslimerna vill ha slöjtvång då...sjuka människa som sitter och försvarar detta beteende.
2008-09-15, 14:29
Medlem
Golonkas avatar
Herr Babians förhållningssätt är på intet sätt unikt. Han delar synen på BARNS sexualitet och lämplighet som partner med stora delar av andra efterblivna dårar. Varför tror ni araberna sveper sina döttrar i tygsjok när de går på lågstadiet? Lär här och förfäras: http://www.religiousintelligence.co.uk/news/?NewsID=2767

Tack till Malmöbo för tipset!
2008-09-15, 16:20
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Inte ens Caine-77 driver pedofilfrågan med lika stort patos som Babianen...

Jag tycker du bör tänka igenom vad du diskuterar och försvarar, Herr Babian. I din iver att jävlas med rasisterna, har du nu målat in dig i ett av mänsklighetens djupaste och snuskigaste träck-träsk: Människor som försvarar och ursäktar sex med BARN!

Du har lyckats dra fokus från kärnfrågan i tråden, men till priset av ditt namn och heder. Du har PM.

Jag är knappast pedofil, bäste Golonka. Jag har överlag ett mycket litet intresse för kvinnor. Helt ärligt! Däremot är jag inte heller intresserad av att förneka verkligheten. Och i den verkliga verkligheten så vill många flickor ha sex med vuxna män. Ta Alexandramannen som exempel. Menar du att flickorna blev "lurade" till att åka och ha sex med Al Suhairy?

Citat:
Minst 58 flickor har utsatts för övergrepp från slutet av 90-talet fram till januari 2005 och samtliga vittnade mot Alexandramannen i rätten. Det var bland annat via ungdomssajten Lunarstorm som han kontaktade flickorna, Den yngsta 12 år, och träffade dem sedan runt om i landet. Flickorna berättade i rätten om förlorade oskulder, oskyddade samlag och självmordstankar. Flera av dem fick betalt för att ha sex med Atheer Al Suhairy, andra våldtog han. En 13-åring blev också gravid efter övergreppen.
Källa

2008-09-15, 16:44
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Jag är knappast pedofil, bäste Golonka. Jag har överlag ett mycket litet intresse för kvinnor. Helt ärligt! Däremot är jag inte heller intresserad av att förneka verkligheten. Och i den verkliga verkligheten så vill många flickor ha sex med vuxna män. Ta Alexandramannen som exempel. Menar du att flickorna blev "lurade" till att åka och ha sex med Al Suhairy?

Källa

Det är fel av många orsaker, dels för att de är barn, dels för att vuxna människor har ekonomisk och psykologisk makt över barnen. En femtiolapp kan verka mycket för ett barn och den vuxne kan säga att det är bådas ansvar och att det måste det hållas hemligt från barnet föräldrar som naturligtvis aldrig skulle accepterat det.

Det är bland annat därför föräldrar fortfarande har beslutanderätt över barnen, för att skydda dem från vuxenvärlden som de omöjligt kan förstå eller förhandla med på lika villkor. Därför spelar det inte så stor roll om barnen vill ha sex med vuxna, för deras vilja är felaktigt grundad pga av oerfarenhet och att de är totalt maktlösa individer i samhället.

Just det faktum att det handlar om maktlösa individer är den främsta anledningen till att pedofiler ger sig på barn och det är den största anledningen till att barnen växer upp med emotionella störningar och i vuxen ålder upplever sig som kränkta och utnyttjade. Finns ingen anledning att försvara ett sådant skadligt beteende.
2008-09-15, 16:54
Medlem
Håller till viss det med Babianen. Ofta handlar det om unga tjejer som är nyfikna, men sen går det längre än va de trott. Tror inte dessa obehagliga herrar är pedofiler då jag utgår från att könsmognad var uppnådd. De här tjejerna har helt enkelt var på äventyr, antagligen föregående av nätkontakt.
Männen har tagit vara på situationen för att få lite ungkött och kommer antagligen bli straffade för det, med all rätt.

Det här handlar inte om en femårig flicka som sugit kuk för en påse godis utan att veta att det är sexuellt. Håller dock inte med om att det på något sätt är en tolvårings ansvar att männen utnyttjat situationen, hur slampig hon än må vara.
2008-09-15, 16:59
Medlem
oppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donco
Du A-H, du är en begåvad kille men du har allt för höga tankar om andra människor, själv blir jag aldrig förvånad över 'människors' dumhet nu förtiden...

nej men att skylla på att detta är ett brott som endast en invandrare kan begå är helt sanslöst. Alltså invandrare är inte perfekta snarare långt ifrån det men vi andra är inte bättre själva. Ok till alla som menar att endast invandrare begår sådana brott så måste jag tyvärr dra upp exemplet med Anders Eklund, hans brott var väl inte berättigat för att han var svensk. Nej, tvärtom så var han lika hatad för sitt brott som alla andra men om en invandrare begår ett liknande brott så måste folk påpeka att han är invandrare. Detta gör att andra invandrare, invandrare som vill göra gott för sig och arbeta och bli någonting inte får chansen till det eftersom de hela tiden döms. Snälla sluta döma personer efter deras kulturella bakgrund utan se mer på hur personen är som person och döm honom eller henne efter det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in