Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Jag är knappast pedofil, bäste Golonka. Jag har överlag ett mycket litet intresse för kvinnor. Helt ärligt! Däremot är jag inte heller intresserad av att förneka verkligheten. Och i den verkliga verkligheten så vill många flickor ha sex med vuxna män. Ta Alexandramannen som exempel. Menar du att flickorna blev "lurade" till att åka och ha sex med Al Suhairy?
Källa

Det är fel av många orsaker, dels för att de är barn, dels för att vuxna människor har ekonomisk och psykologisk makt över barnen. En femtiolapp kan verka mycket för ett barn och den vuxne kan säga att det är bådas ansvar och att det måste det hållas hemligt från barnet föräldrar som naturligtvis aldrig skulle accepterat det.
Det är bland annat därför föräldrar fortfarande har beslutanderätt över barnen, för att skydda dem från vuxenvärlden som de omöjligt kan förstå eller förhandla med på lika villkor. Därför spelar det inte så stor roll om barnen vill ha sex med vuxna, för deras vilja är felaktigt grundad pga av oerfarenhet och att de är totalt maktlösa individer i samhället.
Just det faktum att det handlar om maktlösa individer är den främsta anledningen till att pedofiler ger sig på barn och det är den största anledningen till att barnen växer upp med emotionella störningar och i vuxen ålder upplever sig som kränkta och utnyttjade. Finns ingen anledning att försvara ett sådant skadligt beteende.