Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-08, 18:31
  #145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heliophila
När blev jag störd? aja.. Men som du sa, VAD har Viktors morbror med det hela att göra? Eller nej förresten, svara inte på det.

Tycker du gör rätt i att lägga ner.

Bara så du ska förstå varför jag ens engagerar mig. Jag läste saras blogg som berörde mig djupt och jag blev väldigt ledsen för hennes skull. sen googlade jag mig fram och hittade hit och läste vad som stod här och upptäckte en värld jag inte trodde fanns och blev helt utom mig.


Jag har en dotter som är i år 25år hon har samma problem med en kille som anser sig äga henne och har förföljt henne under flera år trots att han själv tagit sig rätten att leva ett dubbelliv med två flickvänner som han spelat ut mot varann. Nu i september 2011 försökte han strypa min dotter men hon kom loss och fick bara sin näsa avslagen så den landade under hennes högra öga istället, efter det har han hotat att han ska döda henne om hon går vidare med anmälan och det är jobbiga månader psykiskt fram till rättegången som ska vara i slutet på mars.

Som mamma och en vuxen person så är det hjärtekrossande och helt fruktansvärt att sitta och läsa det du bla skriver.

Likaså som jag förtvivlat vill hjälpa min dotter så är det min instinkt att vilja skydda alla människor som hamnar i klorna på psykopater. För här verkar de få härja fritt utan att någon säger något. Så jag kände att jag var tvungen.

Du borde skämmas.

Jag vet inte vem du är, eller vem hans morbror är, men du och ingen annan ger oss alla som läser all anledning att tro det. Bara så du själv är medveten om det.
Citera
2012-02-08, 20:40
  #146
Medlem
Är ni säkra på att det är Viktor som är ex-pojkvännen som var psyko? Han är ju inte den enda kille som Sara dejtat...
Citera
2012-02-13, 09:24
  #147
Medlem
Jag kan iaf säga att jag inte är expojkvännen

För dom som tror det... men jag tycker vissa i den här tråden är otroligt komiska. Det är lixom lite FÖR mycket dyrkan och "reklam" i vissa forumsvar från vissa personer.

Sen tror inte jag heller att det är expojkvännen, utan som sagt kan finnas fler pojkvänner. Men Jag tror också mycket på offermentaliteten hos Varga.

Hon kommer väl bli en ny Kicki Danielsson som gråter ut i pressen för att få hålla sig kvar.

Jag har mer skvaller som jag kommer lägga fram snart. Försöker bara få vissa saker bekräftat och sen har jag hört vissa saker som är nästan för bra för att vara sant om denna Sara som jag måste få bekräftat själv ifrån fler källor.
Citera
2012-02-13, 19:31
  #148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindjive
Jag kan iaf säga att jag inte är expojkvännen

För dom som tror det... men jag tycker vissa i den här tråden är otroligt komiska. Det är lixom lite FÖR mycket dyrkan och "reklam" i vissa forumsvar från vissa personer.

Sen tror inte jag heller att det är expojkvännen, utan som sagt kan finnas fler pojkvänner. Men Jag tror också mycket på offermentaliteten hos Varga.

Hon kommer väl bli en ny Kicki Danielsson som gråter ut i pressen för att få hålla sig kvar.

Jag har mer skvaller som jag kommer lägga fram snart. Försöker bara få vissa saker bekräftat och sen har jag hört vissa saker som är nästan för bra för att vara sant om denna Sara som jag måste få bekräftat själv ifrån fler källor.

Förlåt, men ju sjukare saker du hittar på om Sara, ju mer sympatier får man för henne. Att hon har haft att göra med ett riktigt psyko blir bara mer självklart. Du är ju uppenbarligen en väldigt ond människa och stalker.

Det blir lite att skjuta sig själv i foten när du säger att DU INTE ÄR EX POJKVÄNNEN. Ja vi fattar att du inte vill att någon ska tro det.

Men om du nu inte är det, vore det inte toppen om alla trodde det, så kunde du fortsätta härja vidare och sprida lögner.

Nästan så att man skrattar när du skriver, att du helt säkert vet att ex pojkvännen INTE är Viktor Åkerblom. Om jag inte har helt fel så är det du som gjorde hans namn offentligt från första början.
Jag vet inte vilka andra killar sara dejtat i flera år, men Viktor är den enda som det talas om här.


Sara Varga är enligt min och de flesta människors mening (kanske inte just här) en stark och modig förebild som höjer sin för de svaga. Hon kommer säkert att få oförtjänt hat
och kritik för att hon vågade höja sin röst då hon själv är drabbad, sorgligt nog. Hon har en enorm integritet då hon aldrig hängt ut sitt ex, då hon talat om frågan just för att hjälpa andra,
inte sig själv. Detta är något hon påpekat flertalet gånger.

Sara´s låt har betytt otroligt mycket för både mig och min dotter för att vi blivit drabbade av en sådan som du.

Sitt du här och hitta på saker. Så kommer vi tycka mer synd som Sara och mer illa om hennes ex.
Citera
2012-02-14, 00:30
  #149
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindjive
Jag kan iaf säga att jag inte är expojkvännen

För dom som tror det... men jag tycker vissa i den här tråden är otroligt komiska. Det är lixom lite FÖR mycket dyrkan och "reklam" i vissa forumsvar från vissa personer.

Sen tror inte jag heller att det är expojkvännen, utan som sagt kan finnas fler pojkvänner. Men Jag tror också mycket på offermentaliteten hos Varga.

Hon kommer väl bli en ny Kicki Danielsson som gråter ut i pressen för att få hålla sig kvar.

Jag har mer skvaller som jag kommer lägga fram snart. Försöker bara få vissa saker bekräftat och sen har jag hört vissa saker som är nästan för bra för att vara sant om denna Sara som jag måste få bekräftat själv ifrån fler källor.

Du får gärna berätta lite mer, det finns säkerligen en hel del som inte kommit fram.

Jag får dåliga vibbar när hon hela tiden ska "gråta ut" i skvallertidningar och i kvällspressen.
Det känns mest som om hon vill ge igen och ha sista ordet, hon vet att när en kvinna beklagar sig så sväljer de naiva all gråt och beklagan om elaka onda ex.

Och vad tycker Vargas nuvarande "kille" egentligen om att hon gnatar om gamla ex ?
Citera
2012-02-14, 15:21
  #150
Medlem
thefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heliophila
Förlåt, men ju sjukare saker du hittar på om Sara, ju mer sympatier får man för henne. Att hon har haft att göra med ett riktigt psyko blir bara mer självklart. Du är ju uppenbarligen en väldigt ond människa och stalker.

Det blir lite att skjuta sig själv i foten när du säger att DU INTE ÄR EX POJKVÄNNEN. Ja vi fattar att du inte vill att någon ska tro det.

Men om du nu inte är det, vore det inte toppen om alla trodde det, så kunde du fortsätta härja vidare och sprida lögner.

Nästan så att man skrattar när du skriver, att du helt säkert vet att ex pojkvännen INTE är Viktor Åkerblom. Om jag inte har helt fel så är det du som gjorde hans namn offentligt från första början.
Jag vet inte vilka andra killar sara dejtat i flera år, men Viktor är den enda som det talas om här.


Sara Varga är enligt min och de flesta människors mening (kanske inte just här) en stark och modig förebild som höjer sin för de svaga. Hon kommer säkert att få oförtjänt hat
och kritik för att hon vågade höja sin röst då hon själv är drabbad, sorgligt nog. Hon har en enorm integritet då hon aldrig hängt ut sitt ex, då hon talat om frågan just för att hjälpa andra,
inte sig själv. Detta är något hon påpekat flertalet gånger.

Sara´s låt har betytt otroligt mycket för både mig och min dotter för att vi blivit drabbade av en sådan som du.

Sitt du här och hitta på saker. Så kommer vi tycka mer synd som Sara och mer illa om hennes ex.

Sådan mor, sådan dotter.
Var det inte kul efter ett tag med den/dom där "spännande" killarna?
Tycker inte det minsta synd om tjejer/kvinnor som gång på gång väljer rövhål till killar och sen gråter ut efteråt.
Citera
2012-02-16, 01:22
  #151
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heliophila
Förlåt, men ju sjukare saker du hittar på om Sara, ju mer sympatier får man för henne. Att hon har haft att göra med ett riktigt psyko blir bara mer självklart. Du är ju uppenbarligen en väldigt ond människa och stalker.

Det blir lite att skjuta sig själv i foten när du säger att DU INTE ÄR EX POJKVÄNNEN. Ja vi fattar att du inte vill att någon ska tro det.

Men om du nu inte är det, vore det inte toppen om alla trodde det, så kunde du fortsätta härja vidare och sprida lögner.

Nästan så att man skrattar när du skriver, att du helt säkert vet att ex pojkvännen INTE är Viktor Åkerblom. Om jag inte har helt fel så är det du som gjorde hans namn offentligt från första början.
Jag vet inte vilka andra killar sara dejtat i flera år, men Viktor är den enda som det talas om här.


Sara Varga är enligt min och de flesta människors mening (kanske inte just här) en stark och modig förebild som höjer sin för de svaga. Hon kommer säkert att få oförtjänt hat
och kritik för att hon vågade höja sin röst då hon själv är drabbad, sorgligt nog. Hon har en enorm integritet då hon aldrig hängt ut sitt ex, då hon talat om frågan just för att hjälpa andra,
inte sig själv. Detta är något hon påpekat flertalet gånger.

Sara´s låt har betytt otroligt mycket för både mig och min dotter för att vi blivit drabbade av en sådan som du.

Sitt du här och hitta på saker. Så kommer vi tycka mer synd som Sara och mer illa om hennes ex.

Värre reklaminlägg för Sara Varga har jag nog aldrig läst i hela mitt liv... undrar varför dina inlägg låter så vurmande om henne egentligen

Nej jag är inte expojkvännen.... hur mycket du än vill tro det. Du har ingen aning om vem jag är. Jag vet att DU vill att jag ska avslöja vem jag är, men allt jag tänker säga är att jag är inte expojkvännen. Känns som att det brinner inom dig att du inte vet vem jag är

Sen jo jag kommer ge lite mer fakta om detta för jag har kontakter på båda led i hennes förra förhållande. Känner folk nära båda parterna, det finns en hel del att berätta om båda parter. Men de flesta kan nog räkna ut varför en grinar i pressen och varför en del inte alls grinar i pressen.

Men en sak kan jag säga är att i Saras "exförhållande" så fanns det nog inga faktamässiga sanningar. Det fanns fakta, sen fanns det tolkningar av sanningen. Föreställ er själva, ni har ett förhållande med någon. Att man bryter ett förhållande med någon tär på båda parter. Men båda upplever saker på SITT sätt.

Sen om man vill peka finger på varandra, eller slåss i vem som har "misshandlat" den andra och som Sara vara själv säger i sina intervjuer, men ni måste hålla med, hon ändrar sina historier rätt ofta om vad låten handlade om:

Först var det icke självupplevd misshandel?

Sen blev det några månader senare icke självupplevd fysisk och psykisk misshandel?

Sen några månader senare bara icke självupplevd psykisk misshandel?

Sen blev det plötsligt självupplevd psykisk misshandel?


Men jag håller på att gräva vidare och jag har hört rätt mycket saker från flera olika personer inom deras närhet. Jag har hört en hel del skvaller...
Citera
2012-02-16, 01:43
  #152
Medlem
Men visst... då kör vi...

Citat:
Ursprungligen postat av heliophila
Förlåt, men ju sjukare saker du hittar på om Sara, ju mer sympatier får man för henne. Att hon har haft att göra med ett riktigt psyko blir bara mer självklart. Du är ju uppenbarligen en väldigt ond människa och stalker.

Hittar på? jag har träffat henne flera gånger, än du som påstår att du träffat henne en enda gång. Jag har mer faktamässiga belägg än du. Stalker? Sara Varga är en offentlig person, så är det. Hon kan då räkna med att bli granskad. Du är ingen läkare, du har en egen godtycklig uppfattning utan några som helst fakta om vad jag är. jag vet, vi låter dig styra världen på hur du TYCKER utan några fakta så blir världen en bra plats... idiot...

Citat:
Ursprungligen postat av heliophila
Det blir lite att skjuta sig själv i foten när du säger att DU INTE ÄR EX POJKVÄNNEN. Ja vi fattar att du inte vill att någon ska tro det.

Men om du nu inte är det, vore det inte toppen om alla trodde det, så kunde du fortsätta härja vidare och sprida lögner.

Vill att någon ska tro det? jag säger att jag inte är det, kanske för att jag kanske inte är det? Jag har ingen anledning att avslöja vem jag är. Du vill veta. Det VET jag. Du har en anledning till varför du vill veta vem JAG är. Det är därför jag betonar att jag ÄR inte expojkvännen.

Sen huruvida detta är lögner eller inte, spelar ingen roll. Tråden handlar om SKVALLER... om det är sant eller ej, ja det får du leva med.

Citat:
Ursprungligen postat av heliophila
Nästan så att man skrattar när du skriver, att du helt säkert vet att ex pojkvännen INTE är Viktor Åkerblom. Om jag inte har helt fel så är det du som gjorde hans namn offentligt från första början.
Jag vet inte vilka andra killar sara dejtat i flera år, men Viktor är den enda som det talas om här.

Om du läser det inlägget jag skrev om Viktor Åkerblom så skrevs det för över ett år sedan. Denna uppfattning har ändrats, och jag tror mer på att det är en viss person som vill peka ut en annan person för att på nått sätt rättfärdiga sitt egna ego med tanken att "jag gjorde inget fel, det var den andres fel". Det är den bilden jag fått efter att ha läst och pratat med folk som känner båda parter.

Citat:
Ursprungligen postat av heliophila
Sara Varga är enligt min och de flesta människors mening (kanske inte just här) en stark och modig förebild som höjer sin för de svaga. Hon kommer säkert att få oförtjänt hat
och kritik för att hon vågade höja sin röst då hon själv är drabbad, sorgligt nog. Hon har en enorm integritet då hon aldrig hängt ut sitt ex, då hon talat om frågan just för att hjälpa andra,
inte sig själv. Detta är något hon påpekat flertalet gånger.

Detta är fortfarande subjektivt, "de flestas mening" njaaa... än en gång "psykisk misshandel" är fortfarande så otroligt subjektivt. vart går gränsen? vad räknas och vad räknas inte? vilken misshandel? vart är bevisen?

Citat:
Ursprungligen postat av heliophila
Sara´s låt har betytt otroligt mycket för både mig och min dotter för att vi blivit drabbade av en sådan som du.

Sitt du här och hitta på saker. Så kommer vi tycka mer synd som Sara och mer illa om hennes ex.

Någon som jag? du vet inget om mig. Du har INGEN aning om vem jag är. Det här är nästan komiskt... jag vet att Sara Varga har läst denna tråd. Hon nämner den indirekt i sitt blogginlägg på finest. Det är därför jag poängterar ut att jag inte är expojkvännen. För känner man en tjej som henne eller har träffat en tjej som henne så antar jag att det första hon har gjort är att tro att det är Viktor som är bakom dessa inlägg.

Hon har säkert tagit kontakt med Viktor och frågat, det skulle iaf inte förvåna mig, efter att ha läst detta.

Men om Sara läser detta så kan jag bara säga att du vet inte vem jag är... och det kommer förbli så. Däremot så kommer jag snart skriva om de ROLIGA grejerna jag har hört om dig
Citera
2012-02-16, 02:35
  #153
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Lite skvaller med SUBSTANS ser vi gärna i denna tråd, ge oss allt du har

Såg förresten att Sara gråter ut i aftonbladets nöjesavdelning också, hela Sverige ska tydligen få veta hur otroligt dumt hennes EX faktiskt var
Citera
2012-02-16, 09:23
  #154
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Lite skvaller med SUBSTANS ser vi gärna i denna tråd, ge oss allt du har

Såg förresten att Sara gråter ut i aftonbladets nöjesavdelning också, hela Sverige ska tydligen få veta hur otroligt dumt hennes EX faktiskt var

Fel, läs artikeln igen. Aftonbladet har baserat texten på det som står i Saras privata blogg. Alltså är det inte hon som valt att "gråta ut" i Aftonbladet.
Citera
2012-02-16, 12:27
  #155
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edeis
Fel, läs artikeln igen. Aftonbladet har baserat texten på det som står i Saras privata blogg. Alltså är det inte hon som valt att "gråta ut" i Aftonbladet.

Lugn och fin nu, nöjesbladet har säkerligen fått ett litet tips om att hon gråter ut på sin "privata blogg" och syftet med hennes gnällande är ju att svartmåla exet och visst har hon lyckats med det.
Citera
2012-09-30, 19:45
  #156
Medlem
Har ett svagt minne av att hennes ex stalkade Elin Lanto...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback