2008-09-12, 00:13
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Three47
Det här med att jobba varje dag för att få in pengar måste verka extremt korkat, när man har möjlighet att sitta hemma och dra hem fett med bidrag utan att lyfta ett finger (utan att ens kunna landets nationella språk, ens).

Det kan jag tänka mig förvånar de bruna människorna rätt bra.

Fast det finns ju även bruna människor som arbetar. Även om de tillhör minoriteten.
2008-09-12, 00:37
Bannlyst
Konstigt att:

Ni firar en speciell dag varje år genom att dansa runt en stång gjord av kvistar (som tydligen ska symbolisera det manliga könsorganet) samtidigt som ALLA (barn, vuxna och pensionärer) dansar och sjunger "små grodorna"

Ni tycker att det är vidrigt att äta hundar, katter och ormar fast ni äter levrat blod (blodpudding, palt) och slakterieavfall (vanlig svensk korv)

Ni åker till andra länder (fast bara ett visst antal olika) men gör samma saker där som hemma (till och med äter svensk mat på restauranger i t.ex. Grekland)

Ni jobbar hela veckan och är stela men på fredag och lördag "släpper ni loss" och festar och sedan klagar över det på söndagen

Ni tycker att ni har det skitjobbigt när ni måste åka i er bil till ert jobb för att tjäna ihop pengar till er lägenhet och storbildstv samtidigt som ni klagar på att invandrarna tar alla era jobb

Ni umgås inte så mkt med familjen (bara på solsemestern till Grekland)

Ni dumpar av gamla farmor/mormor på något hem så att ni slipper henne

Ni firar entusiastiskt jul/påsk fast ni för det mesta är ateister

Till sist: fan vad ni klagar mycket över lite småsaker

Men vafan, man ska inte klaga så mycket på dessa konstiga svenskar
2008-09-12, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XoZ

Ni åker till andra länder (fast bara ett visst antal olika) men gör samma saker där som hemma (till och med äter svensk mat på restauranger i t.ex. Grekland)
Den här tror jag alla nationaliteter kan generaliseras under. Bara se på invandrare i Sverige som tyr sig till varandra och äter nästan enbart maträtter från sitt ursprungsland. Vissa kan ju knappt svenska men har ändå levt i sverige i många år. Precis som vissa svenskar som bosätter sig i svenskolonier i andra länder ofta inte kan språket.
2008-09-12, 01:11
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XoZ
Konstigt att:

kul text
Så ska det se ut. Mycket bra!
2008-09-12, 01:23
Medlem
Jag är ju en "halva", och har sett båda sidorna, och kan därför konstatera dessa saker:

* Barnen får göra vad de vill, och behöver inte anpassa sig efter föräldrarnas vilja.

* Ska det drickas alkohol, så ska det verkligen supas.

* Social kyla. De gamla ruttnar bort på ålderdomshemmen. Man lånar ut 20 kr till sin bästa polare, och förväntar sig därefter att få tillbaks "skulden". "Sköt dig själv och skit i andra". Tystnad.

* Obefintlig religiös övertygelse.

* Byråkrati, och kontraproduktiv strävan efter ordning.

* Att vända andra kinden till.

* Att svensken har husdjur, och sen envisas med att ha "smutset" i sin säng.

Hmm, kommer inte på mer, men visst tycker jag överlag om Sverige och svenskar!
Senast redigerad av KanelBullen86 2008-09-12 kl. 01:26.
2008-09-12, 04:45
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belzebubb
Att stå i kö.

Att tycka att även den som sätter på någon i arschlet är bÖg.

Att tycka att det är lite konstigt, snarare än hederskränkande, att någon säger att han vill knulla ens mamma.

Att inte tycka i största allmänhet att "knulla" är en vålds- makt- eller hothandling utan snarare en ömhetsbetygelse.

Att vara vänlig och undergiven istället för hotfull och dominant*. Har sett många "blattar" bli förvånade när man är vänlig mot dom, de blir mera chockade av det än om man klipper dom rakt över truten. Typ att låta någon gå/köra före i något sammanhang, sådant existerar inte i världens mera baklänges kulturer.

(för den typiska fb-aren bör jag kanske förtydliga att jag menar socialt, inte sexuellt)

Håller med om allt...
2008-09-12, 07:45
Medlem
Spoke_islands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hithere
Att svenskar super dag in och dag ut, att de spenderar sina sista pengar på alkohol, att man ser 13-åriga svenska flickor däckad på någon park.
En miljon alkoholister kan inte ha fel, brännvin är både gott och nyttigt!
2008-09-12, 16:34
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Ja det måste väl finnas? Själv anser jag att mycket av muslimers beteenden är helt uppåt väggarna, liksom jag häpnar över somalier. Men vad tycker ni invandrare är konstigt hos oss svenskar?

Kan själv inbilla mig att vi kan framstå som tystlåtna, stela och ibland även lite snåla (alla ska betala för sig på krogen o.s.v.). Men vad mer?

Och snälla, tramsa inte till denna tråd nu, jag är genuint intresserad!

Att vi svenskar är så generösa mot Blattarna samtidigt som vi låter piskan vina över våra egna sjuka, gamla och handikappade svenskar måste te sig som väldigt underligt för dem men de är ju inte dummare än att de tar för sig så länge det går.
2008-09-12, 16:42
Medlem
Golonkas avatar
*Blattarna har MYCKET svårt att förstå den svenska strävan efter lösningar i samförstånd och med förankring i en större grupp.

*Blattar blir MYCKET förvirrade när de möter myndighetsrepresentanter med "informell stil" som uppträder vänligt och behandlar dem med mjukhet istället för att hunsa med dem och slå dem.

*Blattar kan inte för sitt liv begripa hur svenska myndigheter tänker när de fattar för blatten negativa beslut och i SAMMA ANDETAG berättar ingående för blatten hur beslutet skall överklagas och att det finns möjligheter att få det ändrat.

*Vuxna blattar kan inte begripa den svenska lagstiftningen mot barnaga och blattebarnen tolkar svenskars underlåtenhet att slå dem som rädsla och svaghet.
2008-09-12, 19:14
Medlem
Äspens avatar
-Ofta stela och asociala.

-Använder alla ursäkter som möjligtvis kan finnas för att kunna dricka alkohol.

-Vågar endast vara sig själva under fyllan.

-Ingen respekt för äldre/lärare och andra "auktoritetsfigurer".

-Visar ofta en avsaknad av hyfs då de ofta "tar för sig" lite för mycket i vissa situationer.

-Snåla och ibland ogästvänliga.

-Vissa är väldigt oartiga, vilket kan ses av det faktum att man ofta ser att folk inte håller upp dörrarna för varandra o.d.

-Ganska fega, med tanke på att många inte vågar säga vad de egentligen tycker.

-Snusar.

-Tror sig veta väldigt mycket om andra länder och deras kulturer, när de i själva verket inte har en aning. (t.ex.: "Är du iranier? Brukar inte iranier vara svarta? Det ligger väl typ i Afrika?")

-Oerhört slappa och ofta oambitiösa.

-Under middagsbjudningar finns det endast så mycket mat att varenda person ska ha exakt en biff och två potatisar i var.

Sen finns det ju mycket fler saker att nämna, men jag har varken tid eller lust för tillfället. Jag måste också säga att ni besitter väldigt många positiva kvalitéer också, men syftet med denna tråd var att ta upp de "konstiga" aspekterna.
2008-09-12, 19:24
Medlem
A-Hs avatar
Att tycka om djur och hjälpa sina medmännsikor kan jag tänka mig att främst muslimska berikare tycker är något helt onaturligt och konstigt. Djur är väl till för att plåga och äta vad konstigt han klappar katten är inte de till för att spela fotboll med osv. Att hjälpa en gammal tant över gatan och inte slå ner henne för lite cash kan jag tänka mig är helt främmande för dessa. Ja jag är faktiskt seriös med mina tankar om vad som främst muslimer uppfatar som konstigt och främmande i detta land.

Fortsättningsvis att ge pengar till fattiga rent spontant och inte pga någon religös villfarelse att under en viss månad ska man vara snäll sen kan du vara högljud och elak resten av året. Ah denne allah är verkligen en riktigt lustig typ.
Senast redigerad av A-H 2008-09-12 kl. 19:29.
2008-09-12, 19:25
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Äspen
-Ofta stela och asociala.

-Använder alla ursäkter som möjligtvis kan finnas för att kunna dricka alkohol.

-Vågar endast vara sig själva under fyllan.

-Ingen respekt för äldre/lärare och andra "auktoritetsfigurer".

-Visar ofta en avsaknad av hyfs då de ofta "tar för sig" lite för mycket i vissa situationer.

-Snåla och ibland ogästvänliga.

-Vissa är väldigt oartiga, vilket kan ses av det faktum att man ofta ser att folk inte håller upp dörrarna för varandra o.d.

-Ganska fega, med tanke på att många inte vågar säga vad de egentligen tycker.

-Snusar.

-Tror sig veta väldigt mycket om andra länder och deras kulturer, när de i själva verket inte har en aning. (t.ex.: "Är du iranier? Brukar inte iranier vara svarta? Det ligger väl typ i Afrika?")

-Oerhört slappa och ofta oambitiösa.

-Under middagsbjudningar finns det endast så mycket mat att varenda person ska ha exakt en biff och två potatisar i var.

Sen finns det ju mycket fler saker att nämna, men jag har varken tid eller lust för tillfället. Jag måste också säga att ni besitter väldigt många positiva kvalitéer också, men syftet med denna tråd var att ta upp de "konstiga" aspekterna.

Då undrar man ju vad du har varit på för middagsbjudningar?
Bara två potäter?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in