2008-09-13, 00:47
Medlem
Äspens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M_A_R
Majoriteten av alla jag snackat med har hållit med mig... kanske umgås jag med fel personer..? men du kan säkert presentera mig för din rasblandarflickvän, som gillar att umgås med sådana som du..
Vilken av dem? Jag har en hel hord med rasblandarflickvänner som jag idkar ett regelbundet avlande av rasbastarder med.

Inter-kulturellt umgänge är mitt signum.
2008-09-13, 00:48
Bannlyst
Citat:
Majoriteten av alla jag snackat med har hållit med mig... kanske umgås jag med fel personer..? men du kan säkert presentera mig för din rasblandarflickvän, som gillar att umgås med sådana som du..

Tvärtom så tror jag att många svenskar gladligen umgås med iranier. Jag har sett svenska kvinnor tillsammans med iranier, turkar, kurder och somalier. Däremot är det kanske lite ovanligt för dig som lever uppe i Kiruna men här i den södra delen umgås (och mer än bara "umgås") svenskar mer än gärna med "blattar". Det kanske beror på att man är trött på alla blekfisar och är ute efter människor med ett exotiskt utseende?
2008-09-13, 00:50
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sartus
Är inte svenskar stela?

Har du någonsin sett en svensk gå upp för trappor? Ni tar oftast tre trappsteg i taget, det ser riktigt fult ut. Mentalt sett så skulle jag definera halva sveriges befolkning som socialt handikappade.
Intressant! Vad kallar man folk som inte kan avläsa sociala koder utan tränger sig på i tid och otid? Ja, förutom "invandrare" då?
2008-09-13, 00:50
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Äspen
Vilken av dem? Jag har en hel hord med rasblandarflickvänner som jag idkar ett regelbundet avlande av rasbastarder med.

Inter-kulturellt umgänge är mitt signum.

Så, hur många har du? Blandrasbastarder, alltså..?
2008-09-13, 00:55
Medlem
sartuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hithere
Tvärtom så tror jag att många svenskar gladligen umgås med iranier.

Personligen har jag aldrig mött en svensk som är negativt inställd till varken mig eller mitt ursrpung. Snarare hyllar de flesta svenskar iranier som studie-inriktade och välintegrerade.

FB är fascinerande i det avseendet att här möter vi den andra typen av svenskar. Den bittra typen.
2008-09-13, 00:56
Medlem
Citat:
Förresten, hur blev det med källan om att Iranier har mer testosteron än vita?
Öh? Jag frågade en iransk polare just om det. Han sa att det bara var skitsnack.
När vi snackat om det såg han en svensk tjej gå förbi och började andas häftigt.
Jag frågade hur det var.
Han svarade: Det är lugnt jag behöver lite luft!
När han skulle ta lite luft gick han fram mot tjejen och sa att han mådde dåligt: - Jag behöver luft! sa han och "luftade t-shirten".
Tjejen skrek till! - Hur gammal är du?
- Jag har samma testosteron som vilken svensk som helst, svarade han.
Tjejen började gråta och gick därifrån. På vägen därifrån hörde jag henne säga till sin polare: - Han hade så mycket hår så han måste ha varit minst 45! (Han var 24...)
2008-09-13, 00:56
Medlem
Äspens avatar
Citat:
Så, hur många har du? Blandrasbastarder, alltså..?
Är du säker på att din vita hud är din uniform och inte det som borde vara din hjärna? Herregud människa...
2008-09-13, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Äspen
Inte ljud, det är bokstäver.

Det där är mitt sätt att säga "vilket skitsnack, det där var inte ens roligt" till folk som inte har gjort sig förtjänta av ett mer värdigt svar.
OK.
2008-09-13, 00:57
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hithere
Tvärtom så tror jag att många svenskar gladligen umgås med iranier. Jag har sett svenska kvinnor tillsammans med iranier, turkar, kurder och somalier. Däremot är det kanske lite ovanligt för dig som lever uppe i Kiruna men här i den södra delen umgås (och mer än bara "umgås") svenskar mer än gärna med "blattar". Det kanske beror på att man är trött på alla blekfisar och är ute efter människor med ett exotiskt utseende?

Jag tror mycket av det här bottnar i självbedrägeri och önsketänkande. Många svartingar skryter med hur mycket svenska tjejer vill ha dom, men i realiteten rör det ju sig om en liten minoritet av tjejerna. Och jag bor i Västra Götaland, alltså i den södra delen. Ser man på alla par ute på stan, så ser man ju att en klar majoritet håller sig till sin egen sort.

"Trött på alla blekfisar"... snarare har jag upplevt att svenska kvinnor blir alltmer trött på alla svartskallar med mörkt ful-utseende... ert beteende lämnar tyvärr mycket i övrigt att önska.. ni är påträngande, pushiga, gapiga och gillar att tafsa.

Men on topic, så är det nog många invandrare från öststatsländer och dylikt som förundras och förfasas över hur svenska tjejer kan vara med färgade överhuvudtaget.
2008-09-13, 00:58
Medlem
sartuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Öh? Jag frågade en iransk polare just om det. Han sa att det bara var skitsnack.
När vi snackat om det såg han en svensk tjej gå förbi och började andas häftigt.
Jag frågade hur det var.
Han svarade: Det är lugnt jag behöver lite luft!
När han skulle ta lite luft gick han fram mot tjejen och sa att han mådde dåligt: - Jag behöver luft! sa han och "luftade t-shirten".
Tjejen skrek till! - Hur gammal är du?
- Jag har samma testosteron som vilken svensk som helst, svarade han.
Tjejen började gråta och gick därifrån. På vägen därifrån hörde jag henne säga till sin polare: - Han hade så mycket hår så han måste ha varit minst 45!

Okej, så du är lite psykopatisk. Det förklarar också din intelligens i dina inlägg.
2008-09-13, 01:00
Medlem
Citat:
Mentalt sett så skulle jag definera halva sveriges befolkning som socialt handikappade.
Svenskar är absolut inte socialt handikappade. Vad har du fått det ifrån? Vi är en aning reserverade i offentliga sammanhang, men i privata kretsar är vi otroligt sociala. Du verkar inte riktigt ha förstått den svenska mentaliteten.
2008-09-13, 01:01
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Detta är ett viktigt inslag i den iranska kulturen. Vi kallar denna gest för "tarofh". Denna gest är något man inte bara gör mot familj och vänner, utan mot alla, oavsett etnicitet eller kön.

En konstig gest jag fick uppleva i mitt senaste besök i Iran som jag tidigare inte varit medveten om var en annan form av "tarofh".

Exempel:

Du har åkt taxi i tehran och ska betala:

-Chehgaht chod? (Hur mycket måste jag betala?)
-Ghabel nadare (Det är inte nödvändigt/"du behöver inte betala")
-Na, khahesh mikonam (Nej, jag insisterar)
-Divist toman (20 kr)
- Behfarma (varsegod)

En annan situation:

-Cheh saáti ghashangi dari (vilken fin klocka du har)
-Ghabel nadare (vill du ha den?)
-Khahesh mikonam (behåll den/den är din)

Oerhört artigt. Påminner om svunna tider.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in