2008-09-13, 00:37
Medlem
Äspens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M_A_R
Var så god och försök. Herregud, varför skulle jag bry mig lika mycket om smutsiga, omöjliga "människor" som bara ställer till det för samhället, jämfört med "mina egna"?
Kanske för att majoriteten av de du kallar dina "egna" hade skrattat åt dig om du hade yttrat samma skitsnack IRL.
2008-09-13, 00:37
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Det här med att bjuda, vs att ta emot är ganska känsligt för svenskar.

Man vill gärna bjuda, men många är ovilliga att ta emot. Jag vet inte riktigt varför, vi har inget exakt 3ggr system för portionerna här. Men de flesta vill inte ta emot något utan att kunna ge något tillbaka.

Någon nämnde hur det kunde vara om man bjöd på snus. Jag vill minnas att på gymnasiet bjöd man alltid på snus, enda undantaget var om man hade så lite att man inte hade något kvar själv om man bjöd bort det sista man hade.
Det var code of conduct att man inte begärde det lilla man hade kvar.

Sen har jag också sett att det skulle vara nån slags skuld inblandat i utbytet.(?)
Det var helt enkelt gott uppförande att bjuda såna som bjöd dig, och vice versa.

Enda gångerna man inte bjöd någon var om denna var känd tiggare, och aldrig hade snus själv. Men även en sån fick ju snus då och då.
2008-09-13, 00:38
Medlem
Äspens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Programmet handlar om blattar som rånar svenskar för att de är avundsjuka. Vad jag vet tillhör iranier gruppen blattar? Eller har du ny information? För nåt halvår sen fick jag pm från en halviranie som hävdade sitt "ariska ursprung"! Jag frågade hur lång han var. Han sa att han var medellängd. Jag frågade: Svensk eller iransk medellängd? Han sa 1.67. Sen har jag inte hört mer...
Som sagt, don't quit your day job.
2008-09-13, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Äspen
Som sagt, don't quit your day job.
Vill du något på riktigt, eller stöter du bara ur dig ljud du har lärt dig?
2008-09-13, 00:40
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av battan--
Du har inte träffat en enda invandrare verkar det som, vilket är synd. Jag bor i ett ghetto, upplever dessa saker varje dag. Och vad är problemet? Jo SVENSKA politiker som inte lägger ner pengar på dessa invandrare, betyder det att alla svenskar är dumma i huvudet?

Men herregud, har du skallen så djupt inkörd i blatteröv att du inte är medveten om att svenska politiker betalar ut flera MILJARDER varje år till blattarna i form av bidrag och dylikt? Hur jävla mycket mer ska dom ha??? Åk du till deras skitländer så får du se om dom lägger ner lika mycket tid, pengar och energi på dig..

Personligen tycker jag att det är tragiskt att samhället slösar pengar på en massa värdelösa socialfall, såväl färgade som vita.. dom borde satsa pengarna mer på forskning och teknik i stället. Där gör dom mer nytta..
2008-09-13, 00:41
Medlem
sartuss avatar
Citat:
Programmet handlar om blattar som rånar svenskar för att de är avundsjuka.

Tvärtom har många svenskar varit avundsjuka över mitt ursprung och mitt utseende.

Förresten, hur blev det med källan om att Iranier har mer testosteron än vita?
Varför kallar du mig för blatte? För att du insåg att det inte fanns någon källa?
2008-09-13, 00:43
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Kanske för att majoriteten av de du kallar dina "egna" hade skrattat åt dig om du hade yttrat samma skitsnack IRL.

Majoriteten av alla jag snackat med har hållit med mig... kanske umgås jag med fel personer..? men du kan säkert presentera mig för din rasblandarflickvän, som gillar att umgås med sådana som du..
2008-09-13, 00:44
Medlem
mightywarriors avatar
Citat:
-Ofta stela och asociala.

Asociala, ja men inte stela. Har du aldrig pratat med en arab som gapskriker och gör 400 ansiktsuttryck/armviftningar per ord?

Fula brukar de vara också.
2008-09-13, 00:45
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av battan--
Haha, du är riktigt rolig du. Varför? För att du beter dig som en 15 åring som lever kvar i 1800-talet. Kan säga att samhället ska vara glada att de hållt igång mig, du kommer sig mig på teve nästa år mannen, du behöver inte vara avundsjuk, jag kan nämna ditt namn någon gång.

Nej, jag använder mina skolböcker tillskillnad från andra grabben.
Kan jag få din autograf?
2008-09-13, 00:45
Medlem
Äspens avatar
Citat:
Vill du något på riktigt, eller stöter du bara ur dig ljud du har lärt dig?
Inte ljud, det är bokstäver.

Det där är mitt sätt att säga "vilket skitsnack, det där var inte ens roligt" till folk som inte har gjort sig förtjänta av ett mer värdigt svar.
2008-09-13, 00:47
Medlem
Bingy Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Det är klart. Att bara ta en jätteliten portion och sen inte äta mer, kan se lite illa ut. Men jag tror att det är fult att äta massor av mat på någon annans bekostnad i de flesta kulturer.
----
Jag förstår hur du menar, som exempel,när jag reste i sydamerika så var det ofta de som hade det sämst ställt som var de gästvänligaste och bjöd mest,fast dom egentligen inte hade råd,så jag förstår dilemmat.
2008-09-13, 00:47
Medlem
sartuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mightywarrior
Asociala, ja men inte stela. Har du aldrig pratat med en arab som gapskriker och gör 400 ansiktsuttryck/armviftningar per ord?

Fula brukar de vara också.

Är inte svenskar stela?

Har du någonsin sett en svensk gå upp för trappor? Ni tar oftast tre trappsteg i taget, det ser riktigt fult ut. Mentalt sett så skulle jag definera halva sveriges befolkning som socialt handikappade.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in