2020-11-14, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svampspor
Det är ju lite kul att denna privatserver troligen varit aktiv längre än det officiella spelet var. Jag brukar återkomma med jämna mellanrum när suget efter lite PVP i The Old world blir för stor.
Ja eller tragiskt?

Hade stor potential att utvecklas till något verkligen episkt med expansion men konkurrensen från WoW var väl för stor på den tiden, hursom har dom gjort ett bra jobb med privatservern och spelet är verkligen trevligt i PvP(kan inte uttala mig om PVE, fast vem bryr sig om PVE i War ? )

Köttade igenom en timmes lång batalj i Nordland RvR där det pågick ett himla fram och tillbaka med flaggorna, helt underbart påminner om konflikterna i Southshore vs Tarrenmill i tidigt WoW fast ännu bättre & roligare. RvR är fan så mycket roligare än WoW PvP någonsin var imho!

Hört att det ska vara ännu bättre sen i högre tiers & fort, belägring av huvudstäderna.
Citera
2020-11-14, 16:15
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omnik
Ja eller tragiskt?

Ja verkligen, det här var ett spel som fick betydligt mer skit än vad det faktiskt förtjänade, framförallt från fansen. Tyvärr så drev ju utvecklarna själva upp en extrem hype som dom inte kunde leverera för, men spelet är eller var riktigt kul. För mig som gammal DAOC -och warhammer tabeltop spelare så var det här den perfekta kombinationen.
Och RVR va kul som satan, ibland obalanserat, men kul.
Citera
2020-11-15, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Ja verkligen, det här var ett spel som fick betydligt mer skit än vad det faktiskt förtjänade, framförallt från fansen. Tyvärr så drev ju utvecklarna själva upp en extrem hype som dom inte kunde leverera för, men spelet är eller var riktigt kul. För mig som gammal DAOC -och warhammer tabeltop spelare så var det här den perfekta kombinationen.
Och RVR va kul som satan, ibland obalanserat, men kul.
Jo håller med. Men trots att ingen ''riktig'' utveckling skett så verkar ändå devs på denna privatserver gjort ett gediget jobb, regelbundna balance patcher + nya item sets/vapen(samtliga klasser verkar ha något att erbjuda) och live events!

Tror spelet är i ett bättre skick nu än någonsin faktiskt, RvR rockar.
Senast redigerad av Omnik 2020-11-15 kl. 14:03.
Citera
2020-12-23, 11:08
Medlem
Janne-Taikons avatar
Kul att en gammal tråd har fått liv efter ca 5 år, jag loggar på stundtals fortfarande faktiskt, det går i vågor med ett par månaders köttande i taget och sedan ruttnar man lite och gör nåt annat, innan det är dags igen.

Vad kör ni för sida, Destro eller Order?

Själv kör jag Destro, Choppa i guildet "Da Freebootaz"
Citera
2023-02-10, 10:52
Medlem
Live Event: Night of Murder . For Khaine, Bloody-Handed God!
https://www.returnofreckoning.com/

För oss som än idag spelar det bästa PvP MMO någonsin en liten påminnelse: Live Event: Night of Murder 2 x War Crests per kill !!!

Perfekta tillfället alltså till att farma Sovereign gear, den här weekend kan vi vänta oss blodiga massiva bataljer mellan Order styrkorna Alver, Imperiet, dvärgar mot Destruktion styrkorna Orcherna Chaos och Dark Elfs under Night of Murder,pågår från 10/2/23- 20/2/23.

Ifall någon ny vill prova det i särklass bästa pvp MMO som piskar WoW / guild wars och allt vad dom heter (behövs alltid friskt blod ) så ta en tiitt i det här av LazyPeon (Ignorera hans PvE utforskande, spelet är 100% PvP och man levlar i RvR zonerna och tar över fiendens fort eller i scenarios (Battlegrounds) och striden börjar lvl 16+... hans video visar tier 1 som är en tutorial ).

Warhammer Online In 2022
https://www.youtube.com/watch?v=97-ubvUz-Y4

https://builder.returnofreckoning.com/
Senast redigerad av Omnik 2023-02-10 kl. 11:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in