2013-11-17, 12:45
Medlem
Farbror Fazers avatar
Fruktansvärt tråkigt att de lägger ner. Detta är det enda mmorpg:t som jag spelat och njutit av än så länge. Det kunde blivit skitbra men det kändes övergett från releasedagen
Citera
2013-11-17, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShizzleNizzle
Tycker lite synd om dom som hade detta som första mmo.

Det var skitbra imo. Mycket bättre än alla andra MMOs, ändra fram till GW2.
Citera
2014-09-15, 15:31
Medlem
Janne-Taikons avatar
För kännedom, för Er som (liksom jag) anser att WAR ett av de bättre liren man lagt ner, se: http://www.returnofreckoning.com/index.php
Citera
2014-12-15, 00:01
Medlem
tjenaremannen123s avatar
Spelade detta när det släpptes och tyckte det var underbart!

Synd att man var p12 utan pengar!

Men nu tänkte jag lira lite igen och såg att det är stängt, dock hittade jag en privat server som jag tänkte testa på. Dessa grabbar sitter alltså och försöker skriva om koden från WAR!

Så tänkte testa denna och undrar om någon skulle vilja testa med mig? Alltid roligt med sällskap, skicka PM isåfall :D
Citera
2015-02-11, 00:28
Medlem
Makthavarns avatar
Bästa MMO på länge, ska fan börja köra på private servern som är länkad här
Citera
2015-06-08, 21:19
Medlem
Har nu provar privat servern lite grann. Den funkar faktiskt bättre än jag trodde. Inte riktigt allt som är som det ska vara men tillräckligt för att man ska få sig en fin upplevelser. Bara T1 just nu men tydligen så öppnar de upp T2 snart. Kul som fan alla raser och Klasser finns med. endast ett start område Empire/chaos området. Men det är lugnt gör så att det faktiskt finns folk där. Spelet är defenitivt inte tomt. Är väl kanske ett hundratal som spelar samtidigt. Hoppas och håller tummarna att detta kan göra så att hela spelet kommer tillbaka på riktigt.
Citera
2015-09-07, 15:19
Medlem
Janne-Taikons avatar
T2 öppnat sen en månad tillbaka nu, max level är numera 26/rr30

Senast öppnade Dwarfs / Greenskins T2, de har fått i gång 5 olika SC.

Vid highpeak är det +500 online numera och det är fler och fler som hittar tillbaka till spelet (som för övrigt är helt gratis - de vill inte ha några donationer och det går ej heller att köpa utrustning och skit i spelet)

Kom igen nu och joina: http://www.returnofreckoning.com/index.php
Citera
2015-09-08, 10:55
Medlem
Farbror Fazers avatar
Fan också gör mig inte sugen nu igen
Citera
2015-09-25, 11:39
Medlem
Janne-Taikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Fan också gör mig inte sugen nu igen

Vadårå?

Är ju gratis , logga på när det behagar och mersa lite, T3 är på intågande, de har nyligen lassat upp T3 video's (mest på miljön) hela T1 / T2 är nu öppnat.

Upp till RR 30 ability's, implementerat.

När jag börja lira förra året så funkade bara T1 Empire, då lät det som om T4 var 5-6 år i framtiden, ett år senare och som sagt snart kommer fan T3, är många eldsjälar i projektet som sliter 24/7 för att fixa till det med kodningen och skit.
Citera
2015-12-02, 16:49
Medlem
Janne-Taikons avatar
21/11-15 öppnade T3

Drygt 1k spelare online på highpeak nu, lite laggigt stundtals men det får man räkna med, är faktiskt en hel del svenskar på servern nu med, på båda sidorna. (själv kör jag Destro)

Lvl ökat till 31/rr40, inriktningen innan T4 är att fixa till olika dungeons och quests, är jävligt många som fungerar, möjligt att LotD kommer också.

https://www.youtube.com/watch?v=kkVTBgOrbPU
Citera
2020-11-11, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janne-Taikon
För kännedom, för Er som (liksom jag) anser att WAR ett av de bättre liren man lagt ner, se: http://www.returnofreckoning.com/index.php
Trott att det här spelet varit dött länge! Till min stora förtjusning upptäckte jag nyligen att Return of reckoning är aktivt & mår väl, går snabbt att joina PvP battlegrounds, inget krångel med installation, bara registrera & ladda ner klienten och köra!

PvP MMO-et som av någon anledning känns bättre än självaste WoW classic battlegrounds(gratis med + 1), kul!

Nu skall det experimenteras med klasser, alver ,dvärgar eller Empire(Kör Order), fan känner mig riktigt noobig, någon som spelar och kan komma med lite advice?
Citera
2020-11-11, 14:51
Medlem
Svampspors avatar
Det är ju lite kul att denna privatserver troligen varit aktiv längre än det officiella spelet var. Jag brukar återkomma med jämna mellanrum när suget efter lite PVP i The Old world blir för stor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in