Citat:
Ursprungligen postat av Adutrumque
Hur menar du nu ? Vad har Warhammer Online - eller rättare sagt - vad hade dom att erbjuda som var unikt? Inte ett piss. Folk tog det som en wow-kopia direkt - utan tvekan där. Goblins? Taget - Human wizard ? Uttjatat.. Okej nu kommer ni och säger, jamen, dom där små gubbarna jag lekte med i tvåan, dom fanns ju föreee... - !!!...... okej.. men slutpunkten lyder: Dom hade helt enkelt inget nytt och innovativt - du får gärna utveckla den där punkten för det förbryllar mig något enormt.
Warhammer online var ett spel bara ägnat åt PvP. Där har vi första twisten, ett spel där man får XP från PvP var ett nytt koncept som skulle få folk att bli mer engagerade i just RvR. Innovativt och spänningsskapande. Public quests, unikt för warhammer online. Rollerna som shaman, mer dps = mer healing.
RvR zonerna, city raids, tiers renown och slag=raids i städerna etc etc. Jag tycker att det var en stor kontrast mellan WoW och WaR DÅ. Nu, 4 år senare, så har många utvecklare tagit det av just WaR och har fört in tex olika fort som spelarna skall skydda / attackera.
Warhammer var verkligen ett nytänkande MMO- human wizard svårt att vara innovativa i raser etc men jag tycker nog att några klasser lyckades dem bra med. (Shaman)