2012-06-14, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adutrumque
Hur menar du nu ? Vad har Warhammer Online - eller rättare sagt - vad hade dom att erbjuda som var unikt? Inte ett piss. Folk tog det som en wow-kopia direkt - utan tvekan där. Goblins? Taget - Human wizard ? Uttjatat.. Okej nu kommer ni och säger, jamen, dom där små gubbarna jag lekte med i tvåan, dom fanns ju föreee... - !!!...... okej.. men slutpunkten lyder: Dom hade helt enkelt inget nytt och innovativt - du får gärna utveckla den där punkten för det förbryllar mig något enormt.

Warhammer online var ett spel bara ägnat åt PvP. Där har vi första twisten, ett spel där man får XP från PvP var ett nytt koncept som skulle få folk att bli mer engagerade i just RvR. Innovativt och spänningsskapande. Public quests, unikt för warhammer online. Rollerna som shaman, mer dps = mer healing.

RvR zonerna, city raids, tiers renown och slag=raids i städerna etc etc. Jag tycker att det var en stor kontrast mellan WoW och WaR DÅ. Nu, 4 år senare, så har många utvecklare tagit det av just WaR och har fört in tex olika fort som spelarna skall skydda / attackera.

Warhammer var verkligen ett nytänkande MMO- human wizard svårt att vara innovativa i raser etc men jag tycker nog att några klasser lyckades dem bra med. (Shaman)
Citera
2012-06-26, 15:29
Medlem
Är det någon som fortfarande lirar WAR själv har jag inte spelat det på evigheter men dom har 14dagar free test om man kommer tillbaka så jag tänkte kolla in hur det har blivit. Tydligen har det inte super mycket spelare längre men kasst wow har blivit sedan tbc så kanske man ska gå tillbaka till något gammalt spel
Citera
2013-01-23, 18:41
Medlem
Ostamackans avatar
är det gratis nu eller vad? gw2 suger ju pung endgame i warhammer var iaf pvp kul

hur är det nuförtiden?
Citera
2013-03-29, 12:27
Medlem
viko95s avatar
Jag spelade spelet 2008 när det kom ut och tyckte det var riktigt kul. Har tänkt att prova det igen, hur är spelet idag? är det helt dött? finns det spelare lite varstans samt att de uppgraderar osv spelet dvs inte dött? osv osv. Tacksam för svar
Citera
2013-05-21, 21:02
Medlem
Hej alla warhammer-spelande Flashbackare!

Tänkte att ja skulle damma av denna gamla klassiker och lira lite ikväll men när jag försöker logga in på
mitt gamla acc så kommer det aldrig igång och patchar, utan den kastar ut mig varje gång jag försöker.

Vet någon vad detta fel kan bero på? Installerade ju genom länken på deras hemsida för jag tänkte att det skulle vara smidigast.
Citera
2013-05-24, 15:35
Medlem
Janne-Taikons avatar
Hur länge sedan var det du lirade?

Har för mig nämligen att de plockar bort konton (inte 100% säker) sen så sen en tid tillbaka så måste eurpeiska spelare ha _eur efter sitt login namn, bra spel för övrigt men suger smurfkuk i längden, så jävla tråkigt att springa på samma jävla banor hela tiden.
Citera
2013-09-11, 19:43
Medlem
Yiddishs avatar
värt att börja lira igen eller är det dött på servrarna? Vill börja spela igen, antingen detta eller något annat. Wow?
Citera
2013-09-19, 03:46
Medlem
pengabrorsans avatar
Den 18 december så stänger de servrarna! Pratat lite i guilden om att ta och spela lite de sista månaderna for old times sake liksom.
Citera
2013-09-19, 15:20
Medlem
majtys avatar
Som föregående skribent skrev så stänger servrarna 18 december då Mytic's licens upphör.

Mer info här : http://www.warhammeronline.com/article/Warhammer-Update
Citera
2013-09-27, 06:17
Medlem
andreas83s avatar
Så jävla synd att de stängs ner, mitt första mmo jag börja spelat, och spelat det på och av sen starten
Citera
2013-11-17, 01:05
Medlem
Första MMO som jag spelade, och som jag spelade rejält

RIP ggwp
Citera
2013-11-17, 10:40
Medlem
ShizzleNizzles avatar
Tycker lite synd om dom som hade detta som första mmo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in