2012-01-18, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwistedMister
Spelar själv (fortfarande) order på Karak Norn, och kommer nog göra det tills GW2 kommer ut (om servrarna fortfarande är uppe) då SWTOR inte var något för mig.

Håller med om att det är fortfarande en hel del folk primetime om än off hours lite segare med SC pops.

Vad heter du ingame?

Vart trollad av en polare vid flytten från Karak Azgal, så nu är det Athenewins (sadface).
Fixade hyggligt gille nyss att lira med, <Pestilence>. Vet inte riktigt om jag orkar fortsätta, då spelet endast är kul när man haffar fet renown.
Citera
2012-02-16, 19:50
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Jag och några polare funderar på att köpa en månads tid och lira lite Warhammer igen, någon som vet en välbefolkad server som vi kan spela på så att vi inte är helt ensamma?
Citera
2012-02-27, 19:55
Medlem
Freebss avatar
Ingen som lirar nu för tiden?
Citera
2012-02-28, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stuntman Bob
Jag och några polare funderar på att köpa en månads tid och lira lite Warhammer igen, någon som vet en välbefolkad server som vi kan spela på så att vi inte är helt ensamma?

Det finns endast en EN server, men hört att det skall finnas något att göra i varje tier samt att de ökade RP cap i t3, så folk stannar där lite längre
Citera
2012-02-28, 10:47
Medlem
pengabrorsans avatar
Slutade för cirka 1 månad sedan. Spelade en WH på Karak Norn, en vacker rosa sak. Jeffray. Kom till RR90 sen tröttnade jag lite, många ur guilden var inaktiva och det kändes inte värt att fortsätta spela. MEN det är säkert fortfarande underhållande under prime time när mest folk är ute i lakesen.
Citera
2012-02-28, 14:24
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kruger89
Det finns endast en EN server, men hört att det skall finnas något att göra i varje tier samt att de ökade RP cap i t3, så folk stannar där lite längre
Märkte det, vi kör på den nu. Ganska bra med folk men samtidigt ledsamt att spelet inte fick leva längre än såhär. Man känner verkligen att slutet är nära för Warhammer. Det är ett bra spel med sjukt rolig PvP både i Scenarios och RvR.

Fick två veckor extra när jag återaktiverade kontot så vi lär väl köra 45 dagar och se hur det blir.
Citera
2012-03-12, 12:14
Medlem
AnonymLFCAREs avatar
Tjenare

Tänkte börja spela lite MMO eller vad det heter igen. Jag vill börja spela Warhammer igen
Hur ser det ut på onlinespelandet? Hur många är det som är online ens?

spelar folk det fortfarande
Citera
2012-03-14, 22:08
Medlem
Hej, hur är det med detta spel nu för tiden? är det någon idee att börja spela? Är något av en Warhammer fan, men hört mycket dåligt om detta spel tyvärr, och att det skulle vara dött, så hur ligger det till egentligen?
Citera
2012-03-15, 09:22
Medlem
REALINs avatar
Har inte spelat mkt WAR förut, testade en trial förut. Testar trial igen nu och fan vad roligt PvP det var igår. Lirade några timmar i T1 tillsammans med en massa folk. Synd att det inte är så många som spelar så dom kan patcha mkt.

Kommer det nå liknande i GW2?
Citera
2012-04-15, 23:26
Medlem
Freebss avatar
Här vad inte mycket liv
Ingen som är aktiv? Jag och en polare började spela idag på eu servern, kör Shaman & han Choppa. Så om någon är sugen på att pvpa så är det bara pma!
Citera
2012-06-14, 02:19
Medlem
Warhammer online, visionen och drömmen som kördes rätt ner i stuprännan. Det är tråkigt att se ett sådant spel gå i kras. Jag har då riktigt roliga minnen från tiderna med våran guild i T2 och saknar känslar av all open RvR i T2 och 3.

Vad gjorde dem för fel? Obviously var det EA som pushade Mythic till att lansera före WoTLK och det blev ju som det blev. Jag nämner det nästan i varenda konversation angående MMO's, om hur Warhammer kunde ha blivit den stora succé spelet förtjänar.

En flopp av EA helt enkelt, har resulterat i att Mythic snart går i konkurs( om de inte redan har,) och har förstört ett riktigt innovativt spelkoncept som hadepotentialen att slå internationellt, om dem hade fått mer tid att förbereda sig.

Tråkigt, man blir nästan förbannad, men så funkar det när spelindustrin är så stor och växande som den är idag.

Vad är lösningen? Mythic MÅSTE lansera free to play. Det går inte annars. Dem måste göra spelet free to play och då kommer spelarbasen att öka markant, men innan dess så kommer de trogna fansen av genren vara vittnen till spelets undergång.
Citera
2012-06-14, 02:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sunstorm33
Warhammer online, visionen och drömmen som kördes rätt ner i stuprännan. Det är tråkigt att se ett sådant spel gå i kras. Jag har då riktigt roliga minnen från tiderna med våran guild i T2 och saknar känslar av all open RvR i T2 och 3.

Vad gjorde dem för fel? Obviously var det EA som pushade Mythic till att lansera före WoTLK och det blev ju som det blev. Jag nämner det nästan i varenda konversation angående MMO's, om hur Warhammer kunde ha blivit den stora succé spelet förtjänar.

En flopp av EA helt enkelt, har resulterat i att Mythic snart går i konkurs( om de inte redan har,) och har förstört ett riktigt innovativt spelkoncept som hadepotentialen att slå internationellt, om dem hade fått mer tid att förbereda sig.

Tråkigt, man blir nästan förbannad, men så funkar det när spelindustrin är så stor och växande som den är idag.

Vad är lösningen? Mythic MÅSTE lansera free to play. Det går inte annars. Dem måste göra spelet free to play och då kommer spelarbasen att öka markant, men innan dess så kommer de trogna fansen av genren vara vittnen till spelets undergång.

Hur menar du nu ? Vad har Warhammer Online - eller rättare sagt - vad hade dom att erbjuda som var unikt? Inte ett piss. Folk tog det som en wow-kopia direkt - utan tvekan där. Goblins? Taget - Human wizard ? Uttjatat.. Okej nu kommer ni och säger, jamen, dom där små gubbarna jag lekte med i tvåan, dom fanns ju föreee... - !!!...... okej.. men slutpunkten lyder: Dom hade helt enkelt inget nytt och innovativt - du får gärna utveckla den där punkten för det förbryllar mig något enormt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in