2010-06-26, 00:14
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagiskaSvampens
Är detta för 40? I sådana fall skippa WP helt och hållet, om du kör melee så kmr du använda tactics som reducar dina healing spells med 40%~ Så ingen ide att ens använda normala heals, weaponskill är inte heller så himla viktigt, jag har typ 284 weapon skill tror jag och jag har 31% parry ändå.
Fokusera på str/wounds/tough.

Jag kan critta 1000+ med consume essence, och med taktiken empowered transfer så ger de en heal på 1500 till mig och alla omkring mig.
Grymt effektivt vid keep doors, då jag healar mer än alla andra.

Det jobbiga med melee doks är att om du möter något range class som är bra på att kita (speciellt SWs...) så är du rätt så körd eftersom du bara kan heala dig själv med melee..
Men det är värt det, melee-doks känns så jävla op att det är sjukt, soloade en rr73 SM på rr42 med skit gear

Weaponskill är inte så himla viktigt? Ehm?
När jag bygger karaktärer så är det inte bra om en klass kan döda mig Så nån jävla SW ska då fan inte ha möjlighet till det heller
Str/Wounds/Tough är valid.
Men jag tar utan tvekan hellre Str/WS/Tough då wounds är en extremt icke effektiv stat jämfört med Weaponskill som gör att du TAR mindre skada och GÖR mer skada.
Citera
2010-06-26, 00:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Weaponskill är inte så himla viktigt? Ehm?
När jag bygger karaktärer så är det inte bra om en klass kan döda mig Så nån jävla SW ska då fan inte ha möjlighet till det heller
Str/Wounds/Tough är valid.
Men jag tar utan tvekan hellre Str/WS/Tough då wounds är en extremt icke effektiv stat jämfört med Weaponskill som gör att du TAR mindre skada och GÖR mer skada.

Well om du bara tänker ta WS för parry så är det helt onödigt och bättre då att satsa på str som kommer göra att du skadar mer + healar mer = du överlever och köttar mer.
Armor penetration är bra men hur ofta slår du tanks som en DoK?
Str är alltså bättre på alla sätt för en DoK.
Wounds är ändå ganska bra att ha då man inte har speciellt mycket hp, och en BW kan nuka ner en snabbt som fan innan man hinner fram för att slå och kunna heala sig själv.

Och SWs kommer alltid vara en mardröm för melee doks om dom kan kita bra, såvida du inte switchar convenant till celerity och fistar han med khaine och celerity procar, ifall du hinner fatt han då så är SWn död på 1-2 sek.
Citera
2010-06-26, 00:25
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Well om du bara tänker ta WS för parry så är det helt onödigt och bättre då att satsa på str som kommer göra att du skadar mer + healar mer = du överlever och köttar mer.
Armor penetration är bra men hur ofta slår du tanks som en DoK?
Str är alltså bättre på alla sätt för en DoK.
Wounds är ändå ganska bra att ha då man inte har speciellt mycket hp, och en BW kan nuka ner en snabbt som fan innan man hinner fram för att slå och kunna heala sig själv.

Och SWs kommer alltid vara en mardröm för melee doks om dom kan kita bra, såvida du inte switchar convenant till celerity och fistar han med khaine och celerity procar, ifall du hinner fatt han då så är SWn död på 1-2 sek.

WS för Parry OCH Armor penetration vilket ALLA klasser utom BWs har.
Jag kommer antagligen slå på tanks ofta då de står ivägen för att jag ska ta mig till healers/BWs.
Eftersom jag antagligen kommer ha låg WP så måste jag slå på något för att bli healad, då är tanksen bra.
Med mera WS då så kommer jag heala/göra mycket mer dmg.
Armor penetration för övrigt är kukbra mot Warrior Priests.
Wounds är inte lika bra mot en BW som Toughness är, och med Chosens i party så kommer Resists skjuta i höjden om vi möter på en bombsquad osv, eller så disablar bara chosen BW och tanksen, sen röjjer man ner healersens.
Citera
2010-06-26, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
WS för Parry OCH Armor penetration vilket ALLA klasser utom BWs har.
Jag kommer antagligen slå på tanks ofta då de står ivägen för att jag ska ta mig till healers/BWs.
Eftersom jag antagligen kommer ha låg WP så måste jag slå på något för att bli healad, då är tanksen bra.
Med mera WS då så kommer jag heala/göra mycket mer dmg.
Armor penetration för övrigt är kukbra mot Warrior Priests.
Wounds är inte lika bra mot en BW som Toughness är, och med Chosens i party så kommer Resists skjuta i höjden om vi möter på en bombsquad osv, eller så disablar bara chosen BW och tanksen, sen röjjer man ner healersens.

Ett tips är att inte slå på tanks för att få hp, de parryar och blockar mer än något annat klass :S
Och då får man inge heals.
Citera
2010-06-26, 00:29
Medlem
Rosles avatar
Stoppah nämnde på sidan innan choppas och sorcs. Min egen erfarenhet är att choppas i de flesta fall (i scs) är rätt så mycket dödligare än sorcs. Jag outdamagade i 8/10 fall alla sorcs i mina premades med min choppa, med liniments och armorpots är man löjligt farlig. En möjlig anledning, eller bidragande faktor att sorcsen inte fick pumpa ut lika mycket damage var att de, även med guard på dog löjligt snabbt när vi mötte premades som faktiskt kunde spela (som i många fall var bättre än oss). Vad jag inte tagit med i beräkningen är dessa härliga bombsquads som just innan jag slutade spela började ploppa upp lite här och var även på destrosidan.

Fan, man blir lite sugen på att börja lira igen!
Senast redigerad av Rosle 2010-06-26 kl. 00:32.
Citera
2010-06-26, 00:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rosle
Stoppah nämnde på sidan innan choppas och sorcs. Min egen erfarenhet är att choppas i de flesta fall (i scs) är rätt så mycket dödligare än sorcs. Jag outdamagade i 8/10 fall alla sorcs i mina premades med min choppa, med liniments och armorpots är man löjligt farlig. En möjlig anledning, eller bidragande faktor att sorcsen inte fick pumpa ut lika mycket damage var att de, även med guard på dog löjligt snabbt när vi mötte premades som faktiskt kunde spela (som i många fall var bättre än oss). Vad jag inte tagit med i beräkningen är dessa härliga bombsquads som just innan jag slutade spela började ploppa upp lite här och var även på hordesidan.

Choppas kan pumpa ut grymt bra dmg ibland mer än sorcs också men känns som att choppas är mycket mer utsatta än sorcs.
Citera
2010-06-26, 00:36
Medlem
Rosles avatar
Citat:
Choppas kan pumpa ut grymt bra dmg ibland mer än sorcs också men känns som att choppas är mycket mer utsatta än sorcs.

Jag förstår definitivt hur du tänker, och jag håller helhjärtat med när det gäller open RvR. Men bara man får en duglig mängd heals och targetcallar i scs börjar många hoppa iväg till något ännu mer lättdödat motstånd, speciellt då jag ofta stod mitt i skiten och enkelt får fler att slå ihjäl mitt target.

Ska tilläggas att jag inte spelat en sekund sedan någon gång efter jul, så jag har ingen aning om vad som ändrats!
Citera
2010-06-26, 00:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rosle
Jag förstår definitivt hur du tänker, och jag håller helhjärtat med när det gäller open RvR. Men bara man får en duglig mängd heals och targetcallar i scs börjar många hoppa iväg till något ännu mer lättdödat motstånd, speciellt då jag ofta stod mitt i skiten och enkelt får fler att slå ihjäl mitt target.

Ska tilläggas att jag inte spelat en sekund sedan någon gång efter jul, så jag har ingen aning om vad som ändrats!

Jo, choppas kan väl skaffa sjukt mycket hp också?

btw kör du aoe?
Citera
2010-06-26, 00:43
Medlem
Rosles avatar
Citat:
Jo, choppas kan väl skaffa sjukt mycket hp också?

btw kör du aoe?

Japp, jag låg på ungefär 9000 obuffad med str/crit/dps-gear och lite över 10 000 med WS/parry-gear som var roligt att leka med ibland.

Jag körde aoe hela vägen tills jag fick lite vettigt gear. Man får inte riktigt ut choppas verkliga potential mot bra premades med aoe-specc tycker jag, man kan kasta ut en löjlig mängd damage, men inte lika stor mängd "kvalitativ" eller dödande damage. Men aoe var dock jäkligt kul! Jag kommer inte precis ihåg min specc, men det var en blanding mellan Savage och da hitta, med Tired already? som får de flesta WPs att bli riktigt förargade.
Citera
2010-06-26, 00:57
Medlem
Stoppables avatar
Citat:

Hade dock passat min setup.
Citera
2010-06-26, 01:07
Medlem
Slutade för typ 6-7 månader sen, har något intressant hänt? Är det rank 40 som gäller fortf? Hur är det med folk i spelet, är det tomt som innan eller är det mycket folk nu? Tyckte det var så tomt att man knappt fick igång ett scenario så då slutade jag...
Citera
2010-06-26, 01:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xtrata
Slutade för typ 6-7 månader sen, har något intressant hänt? Är det rank 40 som gäller fortf? Hur är det med folk i spelet, är det tomt som innan eller är det mycket folk nu? Tyckte det var så tomt att man knappt fick igång ett scenario så då slutade jag...

Action 24/7 i T4 iaf.

Mycket små förändringar har gjorts som har improvat gameplayer avsevärt, och det är mycket folk online.

GoA kommer också låta Mythic sköta det mesta inom EU nu också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in