Jo jag har märkt att DoK faktiskt var kul att spela.
Spelmekaniken var ju faktiskt en av de mer avancerade i WAR, vilket för mig är intressant.
Kör man då lite oortodox som jag brukar göra med mina gubbar så kan de bli riktigt bra!
DoKs anses ju oftast BARA vara healer av motståndaren så om jag då springer på en healer/tank osv så avfärdar de antagligen min DPS ganska enkelt (tankemässigt), det är väl här man har sin chans.
DPS DoKs healar utav bara fan och gör DPS utav bara helvete antagligen.
Man kanske skulle tvinga alla Maggots att rolla enbart DoK/Chosen/Sorc?
DoK: Massiv healing/Damage + crippling effects.
Chosen: EXTREEEEM Disable på Discord Pathen, Auras som stackas ovanpå varandra och härlig DPS med gear.
Sorc: Obvious reasons

Grym AoE DPS, härliga buffs.
Fast jag tror nog ändå en Choppa med full Weaponskill hade varit mer dödlig än Sorc då DoKs AOE Heal inte har så stor range (än) och om man kör tillsammans så hade de bara varit en "Unit" som förflyttar sig från mål till mål till mål.
Jag funderar starkt på att köra min stats såhär: Toughness/Strength/Weaponskill/Willpower.
Varför?
Toughness för överlevnad.
Strength för mer dmg=heal.
Weaponskill för mer dmg + överlevnad! (DoKs är i melee range dvs möter mest Melee klasser, då är Parry bara sååååå bra!)
Willpower för heal obviously.
Eller detta: Strength/Weaponskill/willpower/Toughness
Ännu mer strength för mer heal.
WS: Same
WP: Same
Toughness: Vet inte om det är värt att gå toughness? Fast de ÄR ju mindre skada man tar.....