2010-06-01, 17:22
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkot
En fråga till, loggar in nu och nu står det att jag är i en guild "forces of destruction" ?
Även så har jag tydligen 4 friends som jag inte hade igår, är det folk som addat mig för jag har inte lagt till någon i min lista

Som ny kommer man alltid i den guilden. Bara att ignorera eller skaffa en riktigt. De flesta vet inte ens om att de finns i den. De på din lista som ploppar upp är recommended friends (Är det facebook vi spelar eller?). Ta bara bort dom i filterknappen så slipper du det
Citera
2010-06-01, 17:30
Medlem
Henkots avatar
tackar för hjälpen, känner mig halvt som ett frågetecken så fler frågor kommer troligtvis!
Citera
2010-06-01, 17:41
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
tackar för hjälpen, känner mig halvt som ett frågetecken så fler frågor kommer troligtvis!

Jag finns på Relron i spelet (dock inte förrän om ca 2 timmar) om du känner för att fråga något ingame.

Jag är själv en återvändare, skapat en ny char men börjar få grepp om sakerna igen nu
Citera
2010-06-01, 18:38
Medlem
Twangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Japps

I Altdorf när man raidar det så blir jag ofta locked out från rollen, varför då?

Varje Stage har en timer, tryck på P för din profil och gå till Lockouts/Instances.
Edit: Stage 3 har 4 dagar, stage 2 3 dagar och stage 1 18 timmar (om jag inte missminner mig, sitter på jobbet så kan inte kolla). Dock får du fortfarande royalcrests och bra Renown där.

Airships, vad är det?

När t.ex Destro tar LOTD, så kan destro anfalla Orderbasen, förstöra deras Airship och döda heron i basen, det är en PQ som sker så fort en ny faction tar kontrollen. Det droppar Conq armor och silver ankhs

Är det mest effektiva sättet att få tag på gear genom Altdorf eller SCs?

Altdorf får du Invader, Warlord och Sovereign. (Edit: Självklart behöver du SC's också, iom att du får crests osv där också, men lootet från SC's är ju som förrut begränsat till BoE gloves/Boots.)

Sen har du även Tyrant i Vulture Lord

Har Wards nån mening längre? Läste nånstans att dom var meningslösa nu.

De är viktiga nu också, men fungerar annorlunda, ta upp till Tome of Knowledge, klicka på Armory och så kan du kolla på hur du får vissa wards.

Tack för svaren, nu faller lite bitar på plats!
Citera
2010-06-01, 20:01
Medlem
Aldains avatar
Fortfarande lika roligt att tramsa runt i tier 1 bg som det var vid release
Citera
2010-06-02, 09:59
Medlem
Twangs avatar
Stoppis: Hade inte du problem med keybindings?

Dom patchar iallafall det idag:

"• Corrected an issue where certain keybindings would not properly save."
Citera
2010-06-02, 10:29
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twang

Hm, det låter trevligt, jag har haft problem med att swappa guard-target med F-tangenterna.

I SC's vill man ju byta lite vem man guardar beroende på vem som gör vad/får stryk.

Edit: vet även att en WE i guilden helt plötsligt inte kunde sneaka med sina F-tangenter.

Edit2:
Ser även att de fixat:
• Fixed an issue where, under certain circumstances, players could not retrieve attached items from mail.

Hänt mig en massa gånger att jag köpt något på AH:n, tryckt "Take items" och sedan inte fått några items. Nu har detta varit billiga skitsaker (Boots/Talismaner etc) så har inte orkat engagera mig i det.
Citera
2010-06-02, 10:49
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twang

Ah äntligen!
Fick starta om spelet/alt sätta om keybindings nästan varje gång jag loggade in.
Förhoppningsvis blir de fixat nu
Citera
2010-06-02, 10:54
Medlem
Panzerbat.s avatar
till helgen så återvänder panzer till war!
Fortfarande destro som gäller? Har ju min 27 BG och 28ish sorc fortfarande.
Citera
2010-06-02, 11:05
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerbat.
till helgen så återvänder panzer till war!
Fortfarande destro som gäller? Har ju min 27 BG och 28ish sorc fortfarande.

Om du tror att du kan hantera/kommer ihåg dem så kör på dem.
Mitt tips till dig är att börja om från början (nynnar vidare)
Citera
2010-06-02, 11:06
Medlem
Henkots avatar
Är det maintenance eller varför kommer jag inte in ?
Citera
2010-06-02, 11:13
Medlem
Nadinis avatar
Citat:
Är det maintenance eller varför kommer jag inte in ?

Japp, "We will be bringing all European offline tomorrow morning, Wednesday 2nd of June at 08:30 BST for weekly maintenance. At this time we anticipate that all servers will be back online no later than 13:00 BST". Om jag inte räknat helt fel så är det 14.00 för oss svenskar, segt :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in