Citat:
Ursprungligen postat av KastrullBajsarn
Har lite frågor angående rvr och zieges
SOR Hur fungerar addonen. Har ställt in den på T3, dock förstår jag inte vad barsen och allt annat indikerar?
Keeps Hur ofta kan man ta över Keeps och BO's? Dessutom vad tjänar man på att göra det innan T4? Jag har fått ganska lite RR, INF och EXP.
Hur gör man en "lockdown" eller domination av en zone? har SC och annat påverkan för det?
Gear Hur stor påverkan har gear? Alla andra jag ser har rr set och epics, själv har man grönt gear, omöjligt att gå upp i RR eftersom sc queues är så långa och keeps ger lite rr samt inf.
Tack på förhand!
SOR ger dig info om keep takes, BOs och VP (victory points) i alla zoner. Du kan klicka på de olika ikonerna för att sända informationen till ditt wb, till region eller andra chatter. Du även välja "declare attack" vilket sänder t ex "Heading to Reikland to take Morr's Repose from Order" i den valda chatten.
Du kan ta över ett keep direkt då det nollställs efter att motståndarsidan tagit det, dvs i princip efter 2 min. BOs låses upp 10 min efter att de tagits. Du tjänar på att ta dem därför att det ger dig rp och dessutom bidrar till att låsa zonen. Detta sker när ena sidan har 65 VPs, och de kan man få via BOs, keeps, scenarios och PQs i zonen. Klickar du på zonmätaren uppe i högra hörnet ser du hur mycket respektive aktivitet bidrar till VPs; är t ex Pve-mätaren full är det onödigt att göra PQs.
Gear har inte så stor betydelse i T3 även om det spelar en viss roll, men i T4 gör det enorm skillnad.