2010-05-04, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KastrullBajsarn
Har lite frågor angående rvr och zieges

SOR Hur fungerar addonen. Har ställt in den på T3, dock förstår jag inte vad barsen och allt annat indikerar?
Keeps Hur ofta kan man ta över Keeps och BO's? Dessutom vad tjänar man på att göra det innan T4? Jag har fått ganska lite RR, INF och EXP.
Hur gör man en "lockdown" eller domination av en zone? har SC och annat påverkan för det?
Gear Hur stor påverkan har gear? Alla andra jag ser har rr set och epics, själv har man grönt gear, omöjligt att gå upp i RR eftersom sc queues är så långa och keeps ger lite rr samt inf.

Tack på förhand!

SoR är svårt och förklara men den visar dig vilka keeps som är under attack och du kan hålla koll på vart actionen är, du kan även ställa in så den visar VPs när man får 65 VPs i en zon så lockar man den.
Du bidrar med VPs när du kör public quests i den zonen eller när du kör scenarios, att ta över keeps och battle objectives ger också VPs.
Gear spelar inte så stor roll medans du lvlar utan det är när du blir R40 det blir mer viktigt att ha bra gear.
Du tjänar även Inf/Exp/Renown och så kan du få gear av att ta över Keeps, rvr influence kan ge dig riktigt bra items också.
Citera
2010-05-04, 19:20
Medlem
Noobgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KastrullBajsarn
Har lite frågor angående rvr och zieges

SOR Hur fungerar addonen. Har ställt in den på T3, dock förstår jag inte vad barsen och allt annat indikerar?
Keeps Hur ofta kan man ta över Keeps och BO's? Dessutom vad tjänar man på att göra det innan T4? Jag har fått ganska lite RR, INF och EXP.
Hur gör man en "lockdown" eller domination av en zone? har SC och annat påverkan för det?
Gear Hur stor påverkan har gear? Alla andra jag ser har rr set och epics, själv har man grönt gear, omöjligt att gå upp i RR eftersom sc queues är så långa och keeps ger lite rr samt inf.

Tack på förhand!

SOR ger dig info om keep takes, BOs och VP (victory points) i alla zoner. Du kan klicka på de olika ikonerna för att sända informationen till ditt wb, till region eller andra chatter. Du även välja "declare attack" vilket sänder t ex "Heading to Reikland to take Morr's Repose from Order" i den valda chatten.

Du kan ta över ett keep direkt då det nollställs efter att motståndarsidan tagit det, dvs i princip efter 2 min. BOs låses upp 10 min efter att de tagits. Du tjänar på att ta dem därför att det ger dig rp och dessutom bidrar till att låsa zonen. Detta sker när ena sidan har 65 VPs, och de kan man få via BOs, keeps, scenarios och PQs i zonen. Klickar du på zonmätaren uppe i högra hörnet ser du hur mycket respektive aktivitet bidrar till VPs; är t ex Pve-mätaren full är det onödigt att göra PQs.

Gear har inte så stor betydelse i T3 även om det spelar en viss roll, men i T4 gör det enorm skillnad.
Citera
2010-05-04, 19:46
Medlem
KastrullBajsarns avatar
ok tack för era svar, har lite mer koll nu, fick lite in-game svar också
Citera
2010-05-05, 14:51
Medlem
Fuktkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagiskaSvampens
De flesta lirar nog på Karak Azgal, jag lirar där som Order hur som helst

Det är Karak Azgal som gäller asså?
Är galet sugen på att börja igen, Order såklart

Vad är du för level svampen? Börjar nog om från början i så fall, min Archmage börjar nog bli lite gammal och trött vid det här laget..
Citera
2010-05-05, 15:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fuktkaka
Det är Karak Azgal som gäller asså?
Är galet sugen på att börja igen, Order såklart

Vad är du för level svampen? Börjar nog om från början i så fall, min Archmage börjar nog bli lite gammal och trött vid det här laget..

Har en r40 SW och en r40 WL på azgal.
Citera
2010-05-05, 15:22
Medlem
Douloss avatar
Rätta mig om jag har fel, men har inte Order ett väldigt stort övertag på Karak Azgal?
Citera
2010-05-05, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Doulos
Rätta mig om jag har fel, men har inte Order ett väldigt stort övertag på Karak Azgal?

Nej inte längre det har jämnats ut nu men Order är väl fortfarande lite mer organiserade.
Citera
2010-05-05, 17:03
Medlem
Noobgrens avatar
Citat:
Nej inte längre det har jämnats ut nu men Order är väl fortfarande lite mer organiserade.

Host hrm, nja..

Order regerar T4. I oRvR är det väl ok för det mesta men i scenarios har order många fler organiserade spelare.
Citera
2010-05-05, 17:15
Medlem
Douloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobgren
Host hrm, nja..

Order regerar T4. I oRvR är det väl ok för det mesta men i scenarios har order många fler organiserade spelare.
Ok, då har det inte förändrats så mycket, sen jag lirade.
Citera
2010-05-05, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noobgren
Host hrm, nja..

För att Destruction är ett gäng ociviliserade vildar
Citera
2010-05-05, 17:58
Medlem
Prawnis avatar
Tjena, tänkte prova på att spela lite warhammer online, finns det buddy invites eller något i den stilen eller ska man göra ett trial account?

//Prawni
Citera
2010-05-05, 18:56
Medlem
Noobgrens avatar
Citat:
För att Destruction är ett gäng ociviliserade vildar

Så du tycker att det handlar om lore? Anarkister kan väl också vara organiserade för bövelen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in