2010-05-02, 12:23
  #5605
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yuku
Får hoppas att det fungerar bra, dvs att det finns tillräckligt med folk som kan tänka sig byta sida till den som är i underläge. (Och inte allt för många som hoppar på dom i överläge bara för att eazy mode zerga)


Det är ju inte omöjligt att det kommer bli rr bonus till defenders eller hur?
Citera
2010-05-02, 20:57
  #5606
Medlem
haiguises avatar
Jag är ytterst tveksam till den nyheten faktiskt, känns som en utveckling till det sämre.
Citera
2010-05-02, 21:12
  #5607
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise
Jag är ytterst tveksam till den nyheten faktiskt, känns som en utveckling till det sämre.


Förstår inte heller varför de gör det.
Folk kan bara gå in och scouta andra sidans planer osv.
Folket börjar ju komma tillbaka verkar det som, och nu droppar de en sån enorm nyhet :S
Citera
2010-05-02, 21:21
  #5608
Medlem
haiguises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Förstår inte heller varför de gör det.
Folk kan bara gå in och scouta andra sidans planer osv.
Folket börjar ju komma tillbaka verkar det som, och nu droppar de en sån enorm nyhet :S

Ja det känns verkligen inte genomtänkt. WAR börjar bli levande igen som du säger, har varit riktigt kul de senaste dagarna med mycket (och bra) orvr action, och sen det här..

Edit: En annan sak som suger är att det bara är USspelarna så får kommunicera med devs, dels har inte GOA något riktigt finger med i spelet och dels svarar de inte ens på nåt.. Vem fan vill skriva på GOA's forum..
Citera
2010-05-02, 22:49
  #5609
Bannlyst
Se så lungt och fint nu Bli inte för negativa nu, det kan även bli kul det är bara att vänta och se hur de gör, de lär ju testa och se hur det funkar först det är ju inte för ens om 2 patcher detta händer.
Citera
2010-05-02, 23:04
  #5610
Medlem
Noobgrens avatar
Den enda anledningen till crossrealming-planerna måste vara att de i framtiden kommer att merga de kvarvarande servrarna. Ser inget annat skäl till en sådan genomgripande förändring.

Själv är jag kluven till det hela. En balanserad och aktiv server är bättre än två obalanserade och delvis inaktiva, även om sånt här såklart sänder ut dålig PR och ger "WAR-hatarna" vatten på sin kvarn. Det är dålig stämning på de flesta forumen, folk ser det som ett dåligt tecken och glömmer att mythic faktiskt jobbar med att förbättra spelet vilket inte tyder på att de planerar att släcka det eller att låta det gå på tomgång.

Ful-crossrealming (spioneri etc) är också ett potentiellt problem med denna förändring, men det sysslar ju de engagerade redan med sedan länge genom att ha två konton. Och i t ex EVE pågår ju sånt för fullt - enligt vad jag har hört, spelar det inte själv - utan att det skadar spelet på något nämnvärt sätt. Spioneri hör ju till krig, så ska man vara optimistisk kanske det till och med berikar krigföringen.
Citera
2010-05-02, 23:10
  #5611
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noobgren
Den enda anledningen till crossrealming-planerna måste vara att de i framtiden kommer att merga de kvarvarande servrarna. Ser inget annat skäl till en sådan genomgripande förändring.

Själv är jag kluven till det hela. En balanserad och aktiv server är bättre än två obalanserade och delvis inaktiva, även om sånt här såklart sänder ut dålig PR och ger "WAR-hatarna" vatten på sin kvarn. Det är dålig stämning på de flesta forumen, folk ser det som ett dåligt tecken och glömmer att mythic faktiskt jobbar med att förbättra spelet vilket inte tyder på att de planerar att släcka det eller att låta det gå på tomgång.

Ful-crossrealming (spioneri etc) är också ett potentiellt problem med denna förändring, men det sysslar ju de engagerade redan med sedan länge genom att ha två konton. Och i t ex EVE pågår ju sånt för fullt - enligt vad jag har hört, spelar det inte själv - utan att det skadar spelet på något nämnvärt sätt. Spioneri hör ju till krig, så ska man vara optimistisk kanske det till och med berikar krigföringen.

Precis, planerar man att smyga på något ställe eller några med sitt Warband så får man se till att göra det ordentligt, gör man det så går det inte att bli spionerad på.
Citera
2010-05-02, 23:24
  #5612
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagiskaSvampens
Precis, planerar man att smyga på något ställe eller några med sitt Warband så får man se till att göra det ordentligt, gör man det så går det inte att bli spionerad på.


Vet fienden redan vart man ska smyga så...
Citera
2010-05-02, 23:30
  #5613
Medlem
haiguises avatar
Ser verkligen inte hur något gott kan komma ur detta. En av anledningarna till att WAR har så grym stämning tycker jag är att de båda sidorna är så kraftigt opponerade, när man spelar order hatar man verkligen destruction och vice versa, detta jobbar i direkt motsats till det känns det som.
Citera
2010-05-02, 23:50
  #5614
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise
Ser verkligen inte hur något gott kan komma ur detta. En av anledningarna till att WAR har så grym stämning tycker jag är att de båda sidorna är så kraftigt opponerade, när man spelar order hatar man verkligen destruction och vice versa, detta jobbar i direkt motsats till det känns det som.

Jo, men dom har ju sagt att dom ska ha cooldowns på detta och så vidare så har man bytt en gång så lär man ju vara fast där ett tag och det leder ju till att man inte bara switchar för att Order är i underläge eller för att man känner för att lira lite Destruction ett tag. Frågan är dock bara hur lång cooldownen kommer att vara.
Citera
2010-05-03, 00:18
  #5615
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagiskaSvampens
Jo, men dom har ju sagt att dom ska ha cooldowns på detta och så vidare så har man bytt en gång så lär man ju vara fast där ett tag och det leder ju till att man inte bara switchar för att Order är i underläge eller för att man känner för att lira lite Destruction ett tag. Frågan är dock bara hur lång cooldownen kommer att vara.


1h-2h eller nåt. Mer kan jag inte tänka mig tbh.
Citera
2010-05-03, 01:40
  #5616
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
1h-2h eller nåt. Mer kan jag inte tänka mig tbh.

24h cooldown vore ju något, då får man ju tänka över sitt beslut och man får både chansen att lira både och om man nu så vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in