2009-01-05, 17:30
  #4405
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyttkartong
Fullt medveten om att det inte går, det jag saknar är konkurrensen från den andra sidan medan man står där och grindar den förbannade PQn.


Någon fick dock Warlord del igår.
Dem fick ner han i Bright Wizard College.

Buggade för oss dock
Citera
2009-01-05, 18:02
  #4406
Medlem
♫♫♫s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
PS: Best MMO of 2008/MMO of the Year. Måste väl betyda något?

Om man spelar Destruction, ja. Väldigt många i MA kommer inte att resubba i februari eftersom att spelet är väldigt obalanserat.

Hade iofs lite kul idag när vi försvarade ett keep i TM, mot jämna nummer vinner vi nästan alltid men när zergen dyker upp blir vi steamrollade och de tar keepet på 5 min.


Fan.. snart går alla ungar tillbaka till skolan, då kanske det blir lite jämnare...
Citera
2009-01-05, 18:24
  #4407
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ♫♫♫
Om man spelar Destruction, ja. Väldigt många i MA kommer inte att resubba i februari eftersom att spelet är väldigt obalanserat.

Hade iofs lite kul idag när vi försvarade ett keep i TM, mot jämna nummer vinner vi nästan alltid men när zergen dyker upp blir vi steamrollade och de tar keepet på 5 min.


Fan.. snart går alla ungar tillbaka till skolan, då kanske det blir lite jämnare...


Problemet med att folk hotar med att "inte resubba" är lite dumt tycker jag.
De hjälper inte direkt spelet, och det blir inte bättre med tiden heller som folk tror.
Dubbelmoral (Menar inte din guild utan alla som har denna tankegång)

Visst det är klart förståeligt att man blir less av att förlora etc hela tiden, men hjälper inte att sluta på så vis.
Citera
2009-01-05, 18:33
  #4408
Medlem
Spejnars avatar
Hur har spelet utvecklas över månaderna sen jag slutade(~1mån efter release)? Vad har ändrats/lags till/tagits bort? Stora saker såklart du behöver inte nämna små buggfixar m.m

OT: Blir att testa darkfall när det kommer nu 22:e Januari. Förhoppningsvis är det den blandning av UO och SB som jag hoppas på.
Citera
2009-01-05, 19:06
  #4409
Medlem
♫♫♫s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable



Problemet med att folk hotar med att "inte resubba" är lite dumt tycker jag.
De hjälper inte direkt spelet, och det blir inte bättre med tiden heller som folk tror.
Dubbelmoral (Menar inte din guild utan alla som har denna tankegång)

Visst det är klart förståeligt att man blir less av att förlora etc hela tiden, men hjälper inte att sluta på så vis.

Varför ska man spela ett spel som inte är roligt?


Citat:
Ursprungligen postat av Spejnar
Hur har spelet utvecklas över månaderna sen jag slutade(~1mån efter release)? Vad har ändrats/lags till/tagits bort? Stora saker såklart du behöver inte nämna små buggfixar m.m


Hmm, mycket buggfixar, spelet flyter på bättre. Influence i RvR-områden. Zonlåsningsmekanismen fungerar nu som den ska.

Det är väl det jag kan komma på så här på rak arm.
Citera
2009-01-05, 21:47
  #4410
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ♫♫♫
Varför ska man spela ett spel som inte är roligt?





Hmm, mycket buggfixar, spelet flyter på bättre. Influence i RvR-områden. Zonlåsningsmekanismen fungerar nu som den ska.

Det är väl det jag kan komma på så här på rak arm.


Tänkte mer på de folk som säger "jag slutar spela ett tag och kollar om de är bättre senare"

Men nä man ska absolut inte spela ett spel om det är tråkigt.
Citera
2009-01-05, 22:26
  #4411
Medlem
Flyttkartongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Problemet med att folk hotar med att "inte resubba" är lite dumt tycker jag.
De hjälper inte direkt spelet, och det blir inte bättre med tiden heller som folk tror.
Dubbelmoral (Menar inte din guild utan alla som har denna tankegång)

Visst det är klart förståeligt att man blir less av att förlora etc hela tiden, men hjälper inte att sluta på så vis.
Varför skulle det inte kunna bli bättre med tiden? Det är löjligt just nu och folk känner väl inte för att betala för spelet i sitt nuvarande tillstånd? Det är det som är det fina med MMOs, det patchas och fixas hela tiden så om man drar ett par månader så kanske det blivit bättre.
Själv känner jag inte för att betala för det här just nu. Vi försöker försvara våra keeps men det _GÅR INTE_ att stå emot 4-5 warbands av Destro spelare hur mycket man än vill när man knappt är 1,5 warbands. Men det beror förstås bara på att vi är dåligt organiserade, enligt äggen på WHA forumen allafall...
Citera
2009-01-05, 23:40
  #4412
Medlem
♫♫♫s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyttkartong
Varför skulle det inte kunna bli bättre med tiden? Det är löjligt just nu och folk känner väl inte för att betala för spelet i sitt nuvarande tillstånd? Det är det som är det fina med MMOs, det patchas och fixas hela tiden så om man drar ett par månader så kanske det blivit bättre.
Själv känner jag inte för att betala för det här just nu. Vi försöker försvara våra keeps men det _GÅR INTE_ att stå emot 4-5 warbands av Destro spelare hur mycket man än vill när man knappt är 1,5 warbands. Men det beror förstås bara på att vi är dåligt organiserade, enligt äggen på WHA forumen allafall...

Lirar du på Azgal? Isf vad nickar du?
Citera
2009-01-06, 00:04
  #4413
Medlem
Flyttkartongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ♫♫♫
Lirar du på Azgal? Isf vad nickar du?
Tanarion R31 SM
Brekar R26 RP
Lirar i Shadowlords Society

Ligger en bit efter eftersom min dator bestämde sig för att ge upp nån månad efter release
Citera
2009-01-06, 08:51
  #4414
Medlem
Supertramp01s avatar
Urk. Vilket sorgligt och självbekräftande whine. När jag spelar på min Destro äger vi ibland Order, ibland äger Order oss. Exakt samma sak när jag spelar på min lillebrors Order. Ifall ni verkligen är så dåliga så är det just det, ni är dåliga. Det är server imbalance, inte game imbalance, med att de bättre spelarna är på den andra sidan.

Ni kan svara vad ni vill, jag tänker inte blanda mig vidare i eran gränslösa självömkan.

PS: Ifall ni spelar på Karak Azgal så är det verkligen server imbalance med bl a Eva Vix och mindre kända Vindicta på andra sidan.

Citat:
Om man spelar Destruction, ja. Väldigt många i MA kommer inte att resubba i februari eftersom att spelet är väldigt obalanserat.

Hade iofs lite kul idag när vi försvarade ett keep i TM, mot jämna nummer vinner vi nästan alltid men när zergen dyker upp blir vi steamrollade och de tar keepet på 5 min.
Jag var bara tvungen att citera detta. Jaså, så spelet är oblanserat mot Order, samtidigt säger du att ni "nästan alltid vinner" mot jämna nummer (tvärtom då?), men att ni blir steamrollade av zerger. Ja, detta måste verkligen betyda totalt värdelös balansering.
__________________
Senast redigerad av Supertramp01 2009-01-06 kl. 08:58.
Citera
2009-01-06, 09:27
  #4415
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supertramp01
Urk. Vilket sorgligt och självbekräftande whine. När jag spelar på min Destro äger vi ibland Order, ibland äger Order oss. Exakt samma sak när jag spelar på min lillebrors Order. Ifall ni verkligen är så dåliga så är det just det, ni är dåliga. Det är server imbalance, inte game imbalance, med att de bättre spelarna är på den andra sidan.

Ni kan svara vad ni vill, jag tänker inte blanda mig vidare i eran gränslösa självömkan.

PS: Ifall ni spelar på Karak Azgal så är det verkligen server imbalance med bl a Eva Vix och mindre kända Vindicta på andra sidan.


Jag var bara tvungen att citera detta. Jaså, så spelet är oblanserat mot Order, samtidigt säger du att ni "nästan alltid vinner" mot jämna nummer (tvärtom då?), men att ni blir steamrollade av zerger. Ja, detta måste verkligen betyda totalt värdelös balansering.

Jag tycker själv att det är tråkigt med destruction zerggen - spelar själv på den sidan.
Ingen utmaning och det är tråkigt som satan.
Eva Vix har dragit tillbaka hela vår allians från Fortresses för att de redan är för mycket PuGs osv där. Då drar vi till något annat ställe istället.
DET är mycket roligare för om Order då också flyttar på sig så är vi i underläge, och DÅ kan de bli riktiga slag - inga Zergs :/

Nä vi får hoppas att de stänger transfers till destruction sidan och bara flyttar över Order nästa gång. (Vilket de borde gjort från början :S)
Citera
2009-01-06, 12:23
  #4416
Medlem
♫♫♫s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supertramp01
Jag var bara tvungen att citera detta. Jaså, så spelet är oblanserat mot Order, samtidigt säger du att ni "nästan alltid vinner" mot jämna nummer (tvärtom då?), men att ni blir steamrollade av zerger. Ja, detta måste verkligen betyda totalt värdelös balansering.

Om du bara anstränger dig, så är det inte så svårt att förstå. Ja, vi vinner när det är jämna nummer. Frågor?

Tvärtom? När vi är fler? Eller när de är fler? Som jag sa så dröjer det inte speciellt länge innan de blir säkert dubbelt så många som oss. Inte så lätt att försvara ett keep när de kommer med 4-5 warbands och vi har högst 1 som försvarar. När vi är fler så är det självklart att vi vinner.


Transfer ja, undrar hur GOA tänkte där, när de för över guilder som Titans (~180 members) till en server som, dock inte såå mycket, redan är obalanserad.
Nej, jag tycker att de borde ha övervakat förflyttningarna och nekat vissa att få komma in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in