Citat:
Ursprungligen postat av Deebaraja
Mitt problem är att jag inte kan hålla mig på en char.. har en 34 Squig herder, 33 Black Orc, 33 Chosen och tycker alla är lika förbannat coola. Sen tycker jag att det blev en riktig uppförsbacke när man kom till T4 o möta alla RR80 helt plötsligt när man själv e typ RR25 R30ish+.. så man tappar glädjen lite när man inte kan göra ett piss i pvp.
Älskar hur Black orcen ser ut, deras animationer, men tycker dom är rätt svaga dmg-mässigt i pvp jämfört med andra tanks.. folk säger att dom lämpar sig bättre som PvE tanks. Min SH är riktigt skoj, men dör på 2 slag och är inte så skräckinjagande.. alla springer efter honom i pvp. Så just nu spelas det mest på min chosen. Helt ok damage och kan stå upp en liten stund iaf när det är mkt action.
Går riiiiktigt jävla segt att lvla nu dock.. vet inte hur jag ska hitta grupp o sånt till land of the dead.. kommer inte ens ihåg hur man tog sig dit. Minns att jag var där en sväng när det var nytt.
Tanks är ju generellt sett svaga som dps. BOs damage output suger, även om du speccar den full dps. Den är annars den "renaste" tanken i spelet, dvs den som tål mest stryk.
Jag lirar SH nu och det är en förbannat kul klass måste jag säga. Men du måste vara jävligt mobil och bra på att kitea om du ska klara dig längre än 2 sekunder i pvp.. Tricket är ju att hålla sig så långt borta från MDPS och tanks som möjligt; kommer de nära och lyckas köra en root/snare/stun, är du i princip rökt. Den bästa speccen för SH är en mix av Quick Shooting och Big Shooting; du springer runt och håller dig undan samtidigt som du fyrar av mindre salvor dps och healing debuffs, silence, osv, och skjuter sen de långsamma, hårda skotten från skyddade positioner. Som sagt, kan vara svårt men det är så jävla kul när det funkar.
Ang. T4 så stämmer det att det är en hård uppförsbacke i början. Men se till att PvE-levla upp till 40 i lotd, häng sen på några större warbands och kom ikapp med din rr. När den är uppåt 38-39 börjar det bli kul igen, och sen flyter det på.