2008-09-08, 23:57
Medlem
M0SHPiTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newfound
Kanske inget som saknas, men vad är det för nytt som läggs till egentligen?

Det går inte att sammanfatta i ett inlägg såhär, jag föreslår att du kollar upp http://warhammeronline.wikia.com/wiki/HammerWiki och söker upp ord som RvR, Renown, City, Guild, Crafting och Keep. Lite mer sammanfattat kan du se på http://www.warhammeronline.com och där får du även se alla raser och klasser.
Citera
2008-09-08, 23:57
Medlem
Artexs avatar
Jag citerar mig själv så det finns i denna tråd också.

Citat:
Ursprungligen postat av Artex
Jag skulle vilja säga ett par saker innan jag drar iväg till jobbet.

Okey, det här är fortfarande en beta, och de har precis öppnat servrarna kan man säga. Alla är mevetna om att GOA fuckade upp, det är ingen som säger något annat. Men nu är det så att eftersom det är en beta så betyder det att spelet och servrarna fortfarande testas. Nu får folk fan sluta upp att gnälla över hur många servrar som är uppe, hur hemska kötider det är, diverse lagg och all annan skit som ni slänger runt er. All denna skit hör till, och det är just därför spelet fortfarande är en beta. Efter den 18'de september så får ni gnälla hur mycket ni vill för då har spelet nått sin release, men för tillfället så får ni rycka upp er och sluta gnälla på minsta lilla skitsak. Jag förstår att det är frustrerande att inte kunna skapa ett account och att det är långa kötider men det är bara att gilla läget för tillfället. Ni kommer säkerligen hinna spela tillräckligt innan release ändå.
Citera
2008-09-08, 23:59
Medlem
Newfounds avatar
Tycker det låter intressant i sådana fall, som ett uppgraderat WoW.
Hade kanske tänkt börja spela WoW igen, men då känns det ju bättre att köra på det här istället.

Men är det lika underhållande som WoW, någon som kan uttala sig om det?
Syftar då både på gameplay, men även det estetiska som musiken, miljöerna och stämningen?
Citera
2008-09-09, 00:06
Medlem
Luffsens avatar
Citat:
Hade kanske tänkt börja spela WoW igen, men då känns det ju bättre att köra på det här istället.

Syftar då både på gameplay, men även det estetiska som musiken, miljöerna och stämningen?
Önskar jag kunde svara på jämförelsen wow vs war men det är svårt efter bara två dagars openbeta samt en personlig maxlevel på 7 men so far so good. Ett helt okej spel och tidsfördriv,varierande quest samt en del roliga spells. Testa boka från webhallen, ta betanyckeln du får i mailen och avboka spelet om du inte är nöjd.
Citera
2008-09-09, 00:07
Medlem
M0SHPiTs avatar
Citat:

Spelet är bara i beta än så länge, så jag tror inte att du kan få ett ordentligt svar på det här ännu. Miljöerna och musiken bör du annars kunna se på youtube eller så. Jag tycker själv att det ser jävligt fint ut
WoW har ju en lite mer "tecknad" stil enligt mig.. Det här känns mer levande på något sätt, vilket du även kan bevittna i städerna (Living Cities som går att läsa om).
Citera
2008-09-09, 00:09
Medlem
brainspaces avatar
Jag tycker marauder verkar jävligt cool. Men eftersom det är mycket PVP i spelet är jag orolig att man ska bli knullad så fort man kutar emot en fiende för att hugga han, så var det ju iaf i World of warcraft...har ni hunnit testa pvpn än? Verkar som ranged är lite superior

mvh
Citera
2008-09-09, 00:10
Bannlyst
Hur är servertyperna? Har bara sett att det finns servrar som heter "core" eller är core, kanske man ska säga. Vad mer finns det? Kan man ha både Order och Destruction karaktärer på samma server? Är så sugen på att spela så att jag dör, att hammra F5 i över ett dygn är inte normalt!
Citera
2008-09-09, 00:23
Medlem
Newfounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luffsen
Önskar jag kunde svara på jämförelsen wow vs war men det är svårt efter bara två dagars openbeta samt en personlig maxlevel på 7 men so far so good. Ett helt okej spel och tidsfördriv,varierande quest samt en del roliga spells. Testa boka från webhallen, ta betanyckeln du får i mailen och avboka spelet om du inte är nöjd.

Det jag tänker på mest är gällande självaste striderna. Jag tyckte att dom var ganska bra i WoW då dom hade ett flow.

Gällande förhandsboka nu för nyckeln är det lugnt, snackade med en polare som tydligen har spelet. Skall över till honom imorgon och testa (maffigare på hans dator också, med 24" skärm och hela köret). Om jag gillar det kanske jag beställer det ändå.
Citera
2008-09-09, 00:27
Medlem
kundvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tHAEL
Hur är servertyperna? Har bara sett att det finns servrar som heter "core" eller är core, kanske man ska säga. Vad mer finns det? Kan man ha både Order och Destruction karaktärer på samma server? Är så sugen på att spela så att jag dör, att hammra F5 i över ett dygn är inte normalt!

Det finns dels core som har de vanliga reglerna, dels open där du är pvp-taggad överallt. Du behöver mao inte gå till rvr-"zonerna" för att slåss. Sen lär det väl komma rp-varianter av båda servrarna. Du kan inte ha order och destruction på samma server.
Citera
2008-09-09, 00:31
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brainspace
Jag tycker marauder verkar jävligt cool. Men eftersom det är mycket PVP i spelet är jag orolig att man ska bli knullad så fort man kutar emot en fiende för att hugga han, så var det ju iaf i World of warcraft...har ni hunnit testa pvpn än? Verkar som ranged är lite superior

mvh

Vet inte om jag håller med här. Marauder är jävligt bra, men det är alla klasser beroende på vad man ställs mot. Jag spelar zealot och det värsta jag vet att möta är nån galen jävla nisse med en stor pistol i ena näven och ett svärd i andra. Då vet jag att jag behöver ha tur för att klara mig. Däremot så är jag en av de bättre healerserna på destruction sidan och om bara tanks gjorde sitt jobb så skulle man vinna så mycket mer. Spelade t.ex nyss när det kommer fem pers mot oss nere vid Baracks i ett Scenario och tankjäveln flyr hals över huvud. Hade han gjort sitt jobb och tauntat och slagit runt så hade jag hållit honom vid liv utan tvekan tills det kom backup.

Jag vet inte om det var vad du ville höra, men så är det.
Däremot har jag bara testat två tradeskills, den man ska få blommor att växa och motsvarigheten till Alchemy vilket jag glömt vad det heter.
Den som blir proffs på dessa har säkert pengar att tjäna, men dra mig baklänges att sitta och titta på en blomma som växer i nio minuter online. Det låter jag andra sköta och köper mina potions.
Citera
2008-09-09, 00:48
Medlem
mina intryck so far: gillar verkligen Public Quests, väldigt kul iallafall för mig. Tome Of Knowledge är ett riktigt genidrag av mythic! Hur kul som helst med all info om vad man har uppnått samt titlar och achievements att låsa upp. Combat var lite segt i början men går mycket snabbare nu när jag är lite högre level, dock känns det lite konstigt att man kan backstabba fiender bara man springer runt tillträckligt snabbt, kanske berodde det på lagg även om jag inte märkte något. Verkar inte finnas någon större variation bland grafiken på vapen och utrustningar vad jag har sett, alla mina 3 vapen jag har förbrukat har sett likadana ut.

Har bara hunnit prova White Lion klassen hittills och petpathingen är mycket skum, lejonet halkar efter hela tiden och försvinner konstant. Om alla petklasser är så här klumpiga vid release tänker jag absolut inte spela dom förrens dom patchats ordentligt.

Körde en RvR match och det gick inget vidare för mig, dog konstant och verkade nästintill omöjligt att döda någon utan focus fire av 5 personer. Kanske behöver jag bara mer erfarenhet, hade kul ändå med att stå i bakgrunden och kasta yxor

Det absolut VÄRSTA med warhammer är animationerna, dom är fruktansvärt dåliga och bara måste fixas till innan release. Warhammer är riktigt bra och känns väldigt färdigt jämfört mot vad andra mmos varit vid release.
Citera
2008-09-09, 00:50
Medlem
Mil3nk0s avatar
Jag får CTD ( crash to desktop ) efter ca ~1 minuts spelande i alla starting areas. Hade inte detta felet tidigare, utan har uppkommit med min nya dator + OB-betan. ( har testat US beta samma där ).

Kör ati hd4850
razer ac-1 ljudkort
4 gig ddr2 800
vista 32 ( väntar på 64 - får bara ut 3,2gb minne atm )
phenom 9850

Någon här som upplever samma sak, eller vet hur man kan lösa problemet?

Har uppdaterat alla drivrutiner, även testat med gamla, samt dragit ur ljudkortet/plockat o pillat

MVH
Max
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in