2008-09-10, 16:48
Medlem
Pulks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luffsen
När avslutas betan?

Lördag tror jag.
Citera
2008-09-10, 17:00
Medlem
hultass avatar
Jag har lite reflektioner över de gångna dagarna..

Att dom aldrig lär sig.. Varje gång jag ska vara med i en beta har det varit såhär, visserligen förståeligt eftersom det är just en beta och det är meningen att det ska bli testat ordentligt. Det jag inte förstår är varför man inte lär sig av sina misstag och inte gör samma misstag igen nästa gång. Det känns som att de som utvecklar spelprodukter idag bara slänger ihop något krams och skickar ut till beta utan att jobba och försöka lösa alla kända fel t ex de fel de gjort innan. Visserligen ska jag inte klaga på warhammer betan eftersom den verkar flyta på hyfsat bra. Men jag är som många andra trött på att man inte kan registrera sig. Gång på gång flyter lögner in från deras sida och jag har inte fått min del av kakan trots att jag registrerade mig redan i Söndags så har jag inte kunnat logga in, andra som t ex registrerar sig idag får access direkt. Det finns kommunikation mellan spelutvecklare/tekniker <---> spelare, men hur bra är den? Ett info-brev per 5e timme räcker inte i dessa sammanhang, jag blir hellre matad med uppdateringar var 20onde minut än att sitta och vänta alla dessa timmar. Det känns som att vi som inte har kommit in är bortglömda, det smutsiga folket. Idag sitter jag med en order på CE och en OB key i handen, jag tvivlar starkt på om jag ens tänker spela spelet, kommunikationen mellan GoA och oss har varit alldeles för dålig för det. Hur kommer kommunikationen vara i senare skede när kanske servern kraschar för över belastning och är nere i ett par dar? Kommer man få någonting i gengäld? Jag får känslan i magen av att det kommer vara precis samma sak där. Givetvis är det svårt någorlunda svårt och säkert tidskrävande att lösa alla problem dom fått nu vid betan. Men på något vis tycker man ändå att det borde ha gått så mycket snabbare. Men det är väl så dom tänker GoA, vi är trots allt inte kunder än, och dom som inte är kunder kan dom skita i. Skumt tycker jag eftersom det inte alls lockar köpare.
Citera
2008-09-10, 17:02
Medlem
någon som vet varför jag inte hör min kompis i ventrilo när vi lirar war, funkar när vi tabbar och är ute i windows..?
Citera
2008-09-10, 17:04
Medlem
Pulks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dagurra
någon som vet varför jag inte hör min kompis i ventrilo när vi lirar war, funkar när vi tabbar och är ute i windows..?

Vafan.. jag hörde inte en polare igår men han hörde mig. Hans mic hade funkat finfint bara 10 minuter innan när han lirat WoW. Han har vista jag har XP..
Citera
2008-09-10, 17:26
Medlem
Kranvattens avatar
Har inte kunnat installera EU open beta på datorn men US funkade fint så jag tänkte ge bort min EU key eftersom den inte kom till användning. Så blev du utan key så släng iväg ett PM ifall du är intresserad.
Citera
2008-09-10, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaochs
Det poppar upp en guldkista någonstans i PQ-området. Det är nog bara att följa alla andra så hittar du den nog. Sen är det bara att klicka på den. Går det inte att klicka på den så har du inte vunnit något.

Det ploppade upp en kista där det stog att jag vunnit ett pris samt att jag skulle trycka på den, Men hände inget när jag gjorde det förutom att det lät som en backpack öppnades men någon vinst såg jag inte..
Citera
2008-09-10, 17:39
Bannlyst
Sjukt tomt i detta spel! Kutar mest runt för mig själv och gör de quests jag kan göra solo, samtidigt som jag köar till tier2 scenarios, utan att det någonsin blir nog mycke folk för en round.

Jag är iofs lvl15 och de flesta andra är väl fortf fast i smålevlarna. Hoppas det beror på just det.. Vill inte att de ska kännas så här tomt och dött när spelet släppts.
Citera
2008-09-10, 17:43
Medlem
MothmanBudss avatar
knas va detta inte ufnklar för mig. Får upp massa felmeddelanden hela tiden. Att mtit konto är blockat
Citera
2008-09-10, 17:45
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dosigo
Sjukt tomt i detta spel! Kutar mest runt för mig själv och gör de quests jag kan göra solo, samtidigt som jag köar till tier2 scenarios, utan att det någonsin blir nog mycke folk för en round.

Jag är iofs lvl15 och de flesta andra är väl fortf fast i smålevlarna. Hoppas det beror på just det.. Vill inte att de ska kännas så här tomt och dött när spelet släppts.

Är väl ingen som orkar levla i en beta. Jag har testat typ 5 karaktärer och är rank 7 på den högsta. Man vill ju testa så mkt som möjligt innan spelet går live. Kanske därför det är tomt?
Citera
2008-09-10, 17:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Är väl ingen som orkar levla i en beta. Jag har testat typ 5 karaktärer och är rank 7 på den högsta. Man vill ju testa så mkt som möjligt innan spelet går live. Kanske därför det är tomt?
Ja så är det nog.

Btw, någon som vet ifall servrarna kommer att behålla nanmen de har under betan?
Citera
2008-09-10, 18:00
Medlem
Stoppables avatar
Citat:

Det absolut sista man ska göra i WAR är att stressa igenom levlarna.
Jag fick ju för helvete ångest när jag lämnade lvl 11 för level 12. Usch det var jobbigt!

Severn som alla flashbackare sitter och gejmar på heter KARAG DRON.
När jag väl kommer till huvudstaden kan jag göra en guild, men tror inte att det är lönt.

Jag funderar på att dra ihop ett guild när de blir launch day, men vi får se. Antagligen inte. Sånt är jobbig

Någon skrev att Destruction alltid vinner - så är de iallafall på min vår server - vi vinner hela tiden
Tror jag vunnit 95% av gångerna
Och för det tackar jag Cronoth och Artex! haha.
Citera
2008-09-10, 18:01
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ja så är det nog.

Btw, någon som vet ifall servrarna kommer att behålla nanmen de har under betan?

Med största sannolikhet - Ja.
Annars hade de nog döpt dem till "Beta Test Server 1, osv"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in