2008-09-11, 22:24
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osiriz88
Idag så inträffade min längsta 1vs1 fight någonsin. Jag (Shadow Warrior) VS Black Orc. Resulterade dock i att jag dog, men jag måste fråga om en sak som inträffade i striden.

Jag använde mig av "kite" (sprang hela tiden runt och höll gott avstånd till honom och använde broadhead arrows, take down och snares. då jag använde snares så fick jag också in fina eagle eye arrows på honom också.

Det enda han kunde göra var att använda sina kastyxor och ett fåtal lyckoträffar med sin tvåhandsyxa!.. Tillslut dog jag(!!) Nu undrar ni förstås hur han lyckades döda mig med sina ynkliga kastyxor och ett par slag från yxan.

Anledningen är att hans HP hela tiden tickade uppåt! Ganska lite men ändå så pass mycket att jag inte hann få död på han innan han dödat mig med kastyxor. Då var hans hp visserligen på 15%, men hade hans HP inte tickat upp sådära hela tiden, då hade jag totalkrossat honom.

Vad fan hände egentligen?

Han kanske använde en potion?
Citera
2008-09-11, 22:25
Medlem
kundvagns avatar
Jag har för mig att black orcs har nån självbuff som ökar hp-regen. Antagligen det som hände.
Citera
2008-09-11, 22:28
Medlem
Ardvahns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kundvagn
Ptja, ett viss utrymme för sånt tycker jag det verkar finnas men visst har du poäng, fokus ligger definitivt på det kollektiva och på kriget mot den andra sidan. Men det har hela tiden vart tanken så om det inte passar dig så är det här helt enkelt inte spelet för dig.

Precis. Upplägget passar inte mig. Jag tänkte att det skulle vara som i WoW, fast med möjligheter att kriga om man vill det, dock att det går att undvika. Nu är det snarare fullt fokus på just kriget.
Om jag vill köra en deathmatch får jag mer stimulans av strategispel eller FPS.

I övrigt så är spelet grymt dock. Designen är cool, musiken är bra och så vidare.
Citera
2008-09-11, 22:36
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytkis
Tackar , hade trots allt föredragit ett system som bara prioriterade hur mycket nytta man gjort.

Då skulle dock tanks ha en enorm fördel då de både tar och ger mycket skada.
De skulle få all loot varje gång. Eller en healer som står och spam-healar.

Nu kan man få tag i lite loot även om man har slackat lite, men det händer antagligen inte mer än en gång.
Citera
2008-09-11, 22:53
Medlem
Spejnars avatar
Eftersom officiell serverlista är uppe så antar jag att de gamla DAoC-guilderna bestämt sig för en server. Om någon har koll så tar jag gärna ett PM. Har lust att få lite motstånd samt ha lite bra spelare som medhjälpare.

Källa:
http://www.warhammeralliance.com/forums/showthread.php?t=83654
Citera
2008-09-11, 22:54
Medlem
kundvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spejnar
Eftersom officiell serverlista är uppe så antar jag att de gamla DAoC-guilderna bestämt sig för en server. Om någon har koll så tar jag gärna ett PM. Har lust att få lite motstånd samt ha lite bra spelare som medhjälpare.

Källa:
http://www.warhammeralliance.com/forums/showthread.php?t=83654

Notera "They will not all be included in Head Start.". Så för de flesta är listan meningslös eftersom vi fortfarande inte vet vilken server vi kan börja på...
Citera
2008-09-11, 23:04
Medlem
Pulks avatar
Börjar bli jävligt irriterad på att spelet bara stängs av mitt i fighter. Det händer inte bara för mig utan för alla mina vänner som lirar WAR också.

Hoppas (hehe) att ni också har detta problem.
Citera
2008-09-11, 23:19
Medlem
Spejnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kundvagn
Notera "They will not all be included in Head Start.". Så för de flesta är listan meningslös eftersom vi fortfarande inte vet vilken server vi kan börja på...

Suck. Får börja ta och läsa allt istället men mjo. Får se ifall Magnus får tummen ur röven och slänger upp lite namn på CE HS.

Pulk: Har inte haft någon CTD. Däremot om man tabbar och har skype igång buggar det och man får starta om spelet.
Citera
2008-09-11, 23:19
Medlem
Spejnars avatar
dubbel
Citera
2008-09-12, 00:21
Medlem
STarkmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulk
Börjar bli jävligt irriterad på att spelet bara stängs av mitt i fighter. Det händer inte bara för mig utan för alla mina vänner som lirar WAR också.

Det kanske har hänt mig 2 gånger, men det är inget jag bryr mig om.. Så länge det inte händer 1 gång varje halvtimme! För övrigt, jag är väldigt nöjd med spelet! Visst, det behöver putsas lite men det är ju open beta så man kan inte vara så kräsen Har totaldominerat rvr hela kvällen, riktigt kul!

Förresten, är det bara för mig eller syns inte associarer? Trophys syns iaf..
Citera
2008-09-12, 00:21
Medlem
fruus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulk

Jo det krashar en del för mig med, men det bör ju bli stabilt vid release (bör).

Och jag har också vart med om en hel del evighets-fighter, jag är Black Orc och det tar mycket innan jag dör, samtidigt som det är omöjligt att döda vissa (warrior priest ). Men jävlar vad nice det är när man har en healer som håller koll på en hela tiden, konstant kött

Gillar också att man inte kan gå igenom varandra, det är vackert när 3-4 Blorcs omringar och våldtar en liten dvärgslyna!
Citera
2008-09-12, 00:26
Medlem
kundvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STarkman

Förresten, är det bara för mig eller syns inte associarer? Trophys syns iaf..

Jag är ganska säker på att det inte är tänkt att dom ska synas, kan iaf inte påminna mig att dom någonsin gjort det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in