Flashback bygger pepparkakshus!
2008-10-02, 07:54
Medlem
jonasgrillars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kundvagn
Lite bonus xp bara, kan vara bra ibland när dom vill att man ska döda samma sorts mobs som man dödar för PQs och liknande... men oftast är dom rätt värdelösa.

Antar att det är dom som menades när dom skröt om att man inte skulle behöva döda massa mobs för att sena få en quest för att döda just dom mobsen ^^

Värdelösa och värdelösa, dom är väl mycket där för att fylla gapet i levlandet och hjälpa grindandet lite smått, eftersom det, i questerna är väldigt väldigt lite grind i war. Ta wow som exempel där du när du behöver fem boar brains måste döda femton boars för att få dina fem hjärnor. Det är en grind, som ger illusionen av att du inte grindar. I war å andra sidan behöver du bara döda dina fem boars, för där har alla boars hjärnor. Därför kan jag tänka mig kill collectors finns där, för att mjuka upp grinden lite och ge dig illusionen av att det faktiskt är en quest du pysslar med.
Citera
2008-10-02, 08:00
Medlem
Hej,
Har nått level 13 med min Engineer på Eltharion nu och stormtrivs. Jag undrar dock - finns det några "officiella" forum som de flesta använder sig av? Typ realmforums, classforums etc.

Tack tack & trevlig dag

-SaabSaab
Citera
2008-10-02, 08:10
Medlem
Luffsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saabsaab
Hej,
Har nått level 13 med min Engineer på Eltharion nu och stormtrivs. Jag undrar dock - finns det några "officiella" forum som de flesta använder sig av? Typ realmforums, classforums etc.

Tack tack & trevlig dag

-SaabSaab

Warhammer Alliance har forum till samtliga realms. Kolla där.
Citera
2008-10-02, 08:18
Medlem
Blaha2k2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luffsen
Hehe, det är väl iofs upp till punkten lvl 10 BW faktiskt är lite halvsvår att spela. Syftar naturligtvis på att man får Firecage då.

Svenskguild på Karak Eight Peak? Existerar det någon? Inget hardcore skit bara casual som man kan pvp:a o ha trevligt med

Svea Ulvar och Bulle Af Fetstryk.
Citera
2008-10-02, 08:38
Medlem
Orjisols avatar
Hur lägger man dit en subscription? När jag loggar in på mitt account så är det grått över subscription knappen
Citera
2008-10-02, 08:55
Medlem
Blaha2k2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orjisol
Hur lägger man dit en subscription? När jag loggar in på mitt account så är det grått över subscription knappen

Du skriver in din cdkey.
Citera
2008-10-02, 09:54
Medlem
Krackshots avatar
Vadan detta?
När jag ska starta spelet (gick utmärkt igår kväll) så tar det en jävla tid, verkar liksom hänga sig (fortfarande ute på skrivbordet).
Sen kommer, efter ~2 min, en ruta där det står: "The patch client was unable to retrieve the file [patcher-goa.prod.sig] from the patch server. Please try the patch operation again in a short while."

Jag har testat i över en timme nu, och får ingen vettig info ifrån hemsidan.
Vad göra?

EDIT: Hittade lite info om problemet, men det verkar som att det fortfarande var i betan.
Fick ett tips att göra en nslookup på patchservern, men får ingen kontakt alls.
Senast redigerad av Krackshot 2008-10-02 kl. 09:59.
Citera
2008-10-02, 09:58
Medlem
Blaha2k2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krackshot
Vadan detta?
När jag ska starta spelet (gick utmärkt igår kväll) så tar det en jävla tid, verkar liksom hänga sig (fortfarande ute på skrivbordet).
Sen kommer, efter ~2 min, en ruta där det står: "The patch client was unable to retrieve the file [patcher-goa.prod.sig] from the patch server. Please try the patch operation again in a short while."

Jag har testat i över en timme nu, och får ingen vettig info ifrån hemsidan.
Vad göra?

Inget förutom att vänta.

http://www.warhammeralliance.com/for...d.php?t=126997

Välkommen till GOAs värld. Dom är inte direkt snabba på att komma ut med info vad som händer.
Citera
2008-10-02, 10:01
Medlem
Krackshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaha2k2
Inget förutom att vänta.

Välkommen till GOAs värld. Dom är inte direkt snabba på att komma ut med info vad som händer.

Bah... Jag som hade hört att GOA var bra på kommunikation... Jaja, får väl lira lite WoW sålänge.
Citera
2008-10-02, 10:03
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Inget förutom att vänta.

hooo tackar fan för den! håll på att få en hjärt attack när detta hände idag men tur att det inte är fel på datorn då
Citera
2008-10-02, 10:11
Medlem
faggets avatar
Citat:
Inget förutom att vänta.

I min värld förtjänar GOA cred. Visst, de fuckade upp starten på open beta, jag var en av dem som flamade dom. Nu såhär då röken har lagt sig kan jag säga att jag överreagerade.
Jag kände inte till problemet ni nu talar om, men det är det enda negativa jag hört efter open beta, förrutom lite lagg och delay ibland. Tycker denna launch nästintill har gått på räls.

Jag har stora problem med krascher, försöker hitta en bra drivrutin till mitt grafikkort men ingen verkar passa ihop med WAR. Det är dock inte GOA:s bord, snarare Mythics? Eller är jag ute och cyklar nu?
Citera
2008-10-02, 10:16
Medlem
Blaha2k2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fagget
I min värld förtjänar GOA cred. Visst, de fuckade upp starten på open beta, jag var en av dem som flamade dom. Nu såhär då röken har lagt sig kan jag säga att jag överreagerade.
Jag kände inte till problemet ni nu talar om, men det är det enda negativa jag hört efter open beta, förrutom lite lagg och delay ibland. Tycker denna launch nästintill har gått på räls.

Jag har stora problem med krascher, försöker hitta en bra drivrutin till mitt grafikkort men ingen verkar passa ihop med WAR. Det är dock inte GOA:s bord, snarare Mythics? Eller är jag ute och cyklar nu?

Nej men jag antar att du inte spelade daoc?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in