2008-09-29, 00:32
Medlem
Banshee19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonasgrillar
Ja, WAR är långsammare än wow, du kan inte räkna med att springa runt och one-shotta folk, är det det du är ute efter så är det nog fel spel för dig.

Nu luras du allt! Min R5 Sorc oneshottar alla mobs på samma level med full Dark Magic mojs. Enda problemet är att man tar lite stryk av backlashen hela tiden.
Citera
2008-09-29, 00:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skippyy
tänkte ge min syn på skiten.

jag har tamejfan aldrig varit med om buggigare jävla skitlir. jag har väntat så hårt på det här spelet men jag blir bara förbannad.

det började redan vid installationen som tog mig 2 dygn. 1h 30 min utan ironi. när jag sedan lyckats registrera mig och allt nödvändigt för att spela så loggar jag in.
väl inne så tar det 2h innan själva karaktärscreenen dyker upp för alla logotyper som ska svischa förbi. väl inne där så loggar jag in. att ladda själva kartan/området där jag befinner mig tar ca 5 minuter. nu är jag inne och yippiekaiyay nu laggar det ollon. npcerna kommer fram efter ca 50 sek. går på en mob, och mobens animationer ser ut som en inklippt pappersgubbe. lootar mobben och drar. råkar dra på mig en råtta som aggrar ifrån 2kms håll så jag måste döda han...men nu kommer det en grisjävel som jag inte orkar slåss mot men han jagar mig ändå till andra sidan världen innan han vänder om.
dag 2: loggar in, blir utloggad. loggar in, blir utloggad, och så fortskrider det hela dagen. klarade tillochmed att vara inloggad i en halvtimme innan hela applikationen stängdes. blir också mördad av 2 osynliga mobs som jag varken kan se eller markera, inte ens med tab knappen.

jag kommer göra såhär, jag ska lägga ifrån mig spelet i ett år. sen ska jag sätta på det och det kommer bli fetare än wow. men innan de har fixat alla jävla buggar kommer jag inte spela en enda minut till.

Köp ny dator
Citera
2008-09-29, 01:17
Medlem
Färgienhinks avatar
jag är en marauder på lvl 17 och springer runt i Trollcountry och Ostland. Det verkar som jag har gjort alla uppdrag, hittar inga nya. Någon som har tips på vart jag kan sticka?
Citera
2008-09-29, 02:59
Medlem
Fantomernas avatar
Har beställt spelet och hört att det finns ett flashback guild. Tänkte spela Destruction, och jag har för mig guildet är det. Är man välkommen då?
Citera
2008-09-29, 03:51
Medlem
E-wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlGustav
Vad betyder imba?

Jag skulle nog säga att imba andvänds i dagens samhälle som epic eller "Sjukt bra"

Jag spelar som Diciple of khain och det värkar som att dom kan inte visa sin hjälm. jag markerar "show" men inget händer, samma problem med alla hjälmar.
Citera
2008-09-29, 03:52
Medlem
E-wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Färgienhink
jag är en marauder på lvl 17 och springer runt i Trollcountry och Ostland. Det verkar som jag har gjort alla uppdrag, hittar inga nya. Någon som har tips på vart jag kan sticka?

Ellyrian, Dark elf chapiter 8 och 9. ganska roliga quest där tycker jag
Citera
2008-09-29, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skippyy
tänkte ge min syn på skiten.

jag har tamejfan aldrig varit med om buggigare jävla skitlir. jag har väntat så hårt på det här spelet men jag blir bara förbannad.

det började redan vid installationen som tog mig 2 dygn. 1h 30 min utan ironi. när jag sedan lyckats registrera mig och allt nödvändigt för att spela så loggar jag in.
väl inne så tar det 2h innan själva karaktärscreenen dyker upp för alla logotyper som ska svischa förbi. väl inne där så loggar jag in. att ladda själva kartan/området där jag befinner mig tar ca 5 minuter. nu är jag inne och yippiekaiyay nu laggar det ollon. npcerna kommer fram efter ca 50 sek. går på en mob, och mobens animationer ser ut som en inklippt pappersgubbe. lootar mobben och drar. råkar dra på mig en råtta som aggrar ifrån 2kms håll så jag måste döda han...men nu kommer det en grisjävel som jag inte orkar slåss mot men han jagar mig ändå till andra sidan världen innan han vänder om.
dag 2: loggar in, blir utloggad. loggar in, blir utloggad, och så fortskrider det hela dagen. klarade tillochmed att vara inloggad i en halvtimme innan hela applikationen stängdes. blir också mördad av 2 osynliga mobs som jag varken kan se eller markera, inte ens med tab knappen.

jag kommer göra såhär, jag ska lägga ifrån mig spelet i ett år. sen ska jag sätta på det och det kommer bli fetare än wow. men innan de har fixat alla jävla buggar kommer jag inte spela en enda minut till.

Det låter som du behöver en ny dator, eller så mår den inte riktigt bra. För så som du beskriver det är det iaf inte för mig. Enda som laggar extremt mycket är RvR scenarios, men det problemet jobbar de tydligen på vad jag förstått.

Sen tycker jag nog att du överdriver en hel del på "aggro range". Det är betydligt mindre än i wow (Om man man nu ska jämföra fast man inte borde det). Dessutom är ju mobsen inte sociala, vilket jag tycker är både för och nackdel.

Citat:

Det är bara sticka till någon annans chapters om du inte har några quest kvar, själv brukar jag spela grymt mycket RvR scenarios så det brukar jämna ut sig ganska bra.
Citera
2008-09-29, 08:19
Medlem
FolkeYs avatar
Citat:

wow. jag är rank 11 och har snart slut på quest där ^^, Om jag inte hittar en till bas såklart med fler quest.
Citera
2008-09-29, 08:25
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomerna
Har beställt spelet och hört att det finns ett flashback guild. Tänkte spela Destruction, och jag har för mig guildet är det. Är man välkommen då?

Karak-azgal, vi heter maggots, du är välkommen.

Skippy: Inget fel på spelet, visst installationen kanske inte är så smidig men vem bryr sig.
Det är din dator som måste liknas vid en P2 eller nåt.
Citera
2008-09-29, 08:26
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FolkeY
wow. jag är rank 11 och har snart slut på quest där ^^, Om jag inte hittar en till bas såklart med fler quest.

När jag lämnade T1 dark elf zonen så var jag Rank 12/RR12.
Gör ni bara quests?
Antar det för jag hade fortfarande quests kvar i T1 som rank12.

Gör mer scenarios kanske?
Eller mer Open RvR?

Mycket roligare dessutom.
Citera
2008-09-29, 08:29
Medlem
haiguises avatar
Äntligen nån som är online.. Koll på när servrarna öppnar?
Citera
2008-09-29, 08:31
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise
Äntligen nån som är online.. Koll på när servrarna öppnar?

Inte direkt, men borde väl komma upp igen vid 10-11 snåret.
Kolla på war-europe.com, de brukar uppdatera ganska friskt numera.
På tal om det.

Någon annan än jag som är glatt överraskad över hur GOA har skött sig hittills?
(förutom launchen :P)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in