2016-03-03, 20:30
Moderator
Popesizes avatar
Lotso har flera vettiga åsikter.
Jag kan hålla med om att det känns som om de hade brist på idéer till flera scener. Men sen är frågan om det är brist på idéer eller hommager till originalfilmerna?
Likaså känns det inte som om kemin finns mellan detta gäng, som originalgänget hade.

En nedtonad Melissa McCarthy tack och lov en positiv sak.

Jag vill gilla det här, men trailern ger mig inga stora förhoppningar... Men jag hoppas på överraskningar.

För egen del blir det dock att ladda hem den. Jag har svårt att se att den skulle vara värd ett biobesök.

EDIT: En del av spökena kändes som hämtade från TV-spelet.
Senast redigerad av Popesize 2016-03-03 kl. 20:41.
Citera
2016-03-03, 21:25
Medlem
BlackMetals avatar
Det har feminiserat hela filmen men ändå lyckats göra den svarta bruden till en stereotypisk token black girl.

Det här såg lika illa ut som jag hade fasat.
Citera
2016-03-03, 21:51
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Det har feminiserat hela filmen men ändå lyckats göra den svarta bruden till en stereotypisk token black girl.

Det här såg lika illa ut som jag hade fasat.

Kristian Harloff från Schmoes har många bra poänger

https://www.youtube.com/watch?v=BCYL4C7sm5A
Citera
2016-03-03, 22:53
Medlem
Rorschachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
https://www.youtube.com/watch?v=w3ugHP-yZXw

Oj, den verkar ju vara riktigt dålig film på alla plan. Det är nästa som man tror att det är på skämt/parodi, men det verkar vara seriöst....
Citera
2016-03-03, 23:33
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Kristian Harloff från Schmoes har många bra poänger

https://www.youtube.com/watch?v=BCYL4C7sm5A

Jag håller med. Känner lite samma sak för många nya filmer faktiskt (just den biten med att det inte känns som en riktig film).
Senast redigerad av Elementart 2016-03-03 kl. 23:35.
Citera
2016-03-04, 00:14
Medlem
BWV639s avatar
I en film om spöken så är det tydligen fortfarande för mycket fantasy att låta den svarta bruden vara fysiker.

Filmen verkar kass
Citera
2016-03-04, 00:19
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Jag håller med. Känner lite samma sak för många nya filmer faktiskt (just den biten med att det inte känns som en riktig film).

Har skrivit det här i nån annan tråd, men ja, många av storfilmerna som Hollywood spottar ut känns snarare som tv-produktioner än riktiga filmer... Överdigitaliserat foto, handhållet och smått oproffsigt kameraarbete samt hopplösa bildkompositioner. Det finns dock undantag, såklart, men en skrämmande mängd filmproduktioner känns nästintill amatörmässiga och genomstressade. Filmerna ses som produkter snarare än hantverk.
Citera
2016-03-04, 01:35
Medlem
Verkar helt otroligt kass. Trista ointressanta feministtjockisar som inte har ett uns av humorn, personligheten och trovärdigheten som originalets skådisar bjöd på.

Jag tror inte ens att det är speciellt många kvinnor som kommer gilla detta heller. Dom tycker om det i teorin förstås men i praktiken så är dessa påhittade tvärtomkönsroller osexiga och helt enkelt inte underhållande att se på.
Citera
2016-03-04, 04:20
Bannlyst
Fy fan vad denna rulle kommer suga. FY FAN
Citera
2016-03-04, 08:48
Medlem
santacls avatar
Sony har raderat massa kommentarer på YT videon, men som många börjar skriva nu att dom kan inte ta bort likes/dislikes... Som för närvarande är 75K mot 113 K... Intressant rabalder över denna film

https://www.youtube.com/watch?v=U9NdSGka9EM

GHOSTBUSTERS - Angry Trailer Reaction

Allt han säger är spot on.
Senast redigerad av santacl 2016-03-04 kl. 08:56.
Citera
2016-03-04, 09:41
Medlem
Rokushikis avatar
En usel trailer till en film ingen behövde. Allvarligt talat, denna ser ut att bli riktigt jäkla kass.

Tur för Sony (och dom som försvarar filmen) att man lätt kan skylla på Misogyni om man hävdar att filmen ser ut att bli skitdålig.
Citera
2016-03-04, 12:20
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Det känns också som de tar mycket scener och handlingar från originalet. Jag vill inte att detta blir en film som känns som en remake på originalet och har många identiska scener. Jag vill den tillför något nytt och gör sin egen grej samtidigt som den hedrar originalet. Men där var många scener i trailern som var rakt av identiska med originalet. Spöket i biblioteket, Leslie Jones roll spelas exakt som Ernie Hudsons roll, spöken ramar amok i slutet och de måste rädda New York.
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Lotso har flera vettiga åsikter.
Jag kan hålla med om att det känns som om de hade brist på idéer till flera scener. Men sen är frågan om det är brist på idéer eller hommager till originalfilmerna?
Jag är mer inne på Lotsos spår och tankegång.

Hommage i min bok, då gör man snygga passningar till ett original. Detta på ett sätt som inte stör, men som ändå får mig en aha-upplevelse och ett leende på läpparna. Det ska skötas snyggt och diskret, men ändå snappas upp.

Är det mer eller mindre karbonkopia av ett antal scener, då tenderar jag att snarare bli irriterad. Att scener plockas rakt av, det gör mig mer arg än nostalgisk. Då är det mer av att stjäla än hedra, så att säga. Mer stöld och lathet än värdiga passningar och hyllning. Billiga "poänger" som det kanske inte ens finns en poäng med eftersom vi redan har sett samma sak en gång.

För övrigt fick inte trailern igång mig det minsta, den var dessvärre mest plågsam att se. Teamet verkade inte klaffa fullt ut och skämten inte speciellt roliga. Överspel från några. Och sedan då allt som verkar plockar rakt av från originalet med scener, rollfigurer...

Synd, för potential finns/fanns för en nutida uppdatering av Ghostbusters. Om det hade förvaltats rätt och inte bara typ funkade samma sak då så funkar det nu...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in