Citat:
Ursprungligen postat av
Lotso
Det känns också som de tar mycket scener och handlingar från originalet. Jag vill inte att detta blir en film som känns som en remake på originalet och har många identiska scener. Jag vill den tillför något nytt och gör sin egen grej samtidigt som den hedrar originalet. Men där var många scener i trailern som var rakt av identiska med originalet. Spöket i biblioteket, Leslie Jones roll spelas exakt som Ernie Hudsons roll, spöken ramar amok i slutet och de måste rädda New York.
Citat:
Ursprungligen postat av
Popesize
Lotso har flera vettiga åsikter.
Jag kan hålla med om att det känns som om de hade brist på idéer till flera scener. Men sen är frågan om det är brist på idéer eller hommager till originalfilmerna?
Jag är mer inne på
Lotsos spår och tankegång.
Hommage i min bok, då gör man snygga passningar till ett original. Detta på ett sätt som inte stör, men som ändå får mig en aha-upplevelse och ett leende på läpparna. Det ska skötas snyggt och diskret, men ändå snappas upp.
Är det mer eller mindre karbonkopia av ett antal scener, då tenderar jag att snarare bli irriterad. Att scener plockas rakt av, det gör mig mer arg än nostalgisk. Då är det mer av att stjäla än hedra, så att säga. Mer stöld och lathet än värdiga passningar och hyllning. Billiga "poänger" som det kanske inte ens finns en poäng med eftersom vi redan har sett samma sak en gång.
För övrigt fick inte trailern igång mig det minsta, den var dessvärre mest plågsam att se. Teamet verkade inte klaffa fullt ut och skämten inte speciellt roliga. Överspel från några. Och sedan då allt som verkar plockar rakt av från originalet med scener, rollfigurer...
Synd, för potential finns/fanns för en nutida uppdatering av Ghostbusters. Om det hade förvaltats rätt och inte bara typ funkade samma sak då så funkar det nu...