2008-09-08, 14:12
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nojesliv/film/article3271899.ab

Citat:
Det är nästan 20 år sedan sist.

Men nu ska en tredje ”Ghostbusters”-film vara på gång.

– Vi hoppas på att originalskådespelarna vill vara med allihop, säger en källa.

Vet inte hur länge det snackats om denna nu - men det är ett bra tag. Framför allt ettan, till viss del också tvåan, tillhör mina absoluta favoritfilmer. Men en trea med en 60-årig, gråhårig Bill Murray? Jag är skeptisk. Har även vart på tal om en trea med nya spökjägare, aldrig säger jag om det.
Citera
2008-09-08, 14:21
Avslutad
Ja. blir det inte med originalskådespelarna kan de lägga ner. Det är fan helt värdelöst när inte alla originalskådespelare är med i uppföljare.
Citera
2008-09-08, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnslaveThemAll!
Ja. blir det inte med originalskådespelarna kan de lägga ner. Det är fan helt värdelöst när inte alla originalskådespelare är med i uppföljare.

Håller med. Är väl Bill Murray som strulat tidigare. Ernie Hudson, Dan Aykroyd och Harold Ramis har väl alltid uttalat sig positivt? Kanske det nya spelet har fått Murray på andra tankar?

Vidare i artikeln skriver dom att det inte är Aykroyd och Ramis som skrivit manuset. Låter skumt. För att inte säga icke troligt.

Citat:
För manuset står två av männen bakom den amerikanska versionen av ”The office”, skriver BBC.

Citera
2008-09-08, 15:12
Bannlyst
Det verkar som att Hollywood har fått slut på ideér, med alla remakes och uppföljare.
Behövs nog ingen fildelning för att sänka filmbranschen. Det kommer de göra alldeles själva.
Citera
2009-05-25, 15:32
Medlem
GolgeJacobssons avatar
Nu verkar det ju vara klart att Ghostbusters III spelas in. Manusförfattarna kommer från The Office (US). Jag hoppas dock på någon inblandning fr. Atapow-teamet. Tydligen skall de gamla (dock ej Moranis tror jag) vara med och guida in 5 nya Ghostbusters. Jag hoppas på några av följande namn till de nya: Bill Hader, Seth Rogen, Jason Segel, Steve Carell, Paul Rudd, Michael Cera, Ben Stiller, Michael Cera, Adam Sandler, Jack Black, Vince Vaughn, Owen Wilson. Tydligen vill dock Akroyd få med flera kvinliga busters vilket jag ställer mig tveksam till. Dock skulle jag kunna tänka mig: Allison Hannigan, Jenna Fischer.
Citera
2009-05-25, 17:34
Medlem
superKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GolgeJacobsson
Nu verkar det ju vara klart att Ghostbusters III spelas in. Manusförfattarna kommer från The Office (US). Jag hoppas dock på någon inblandning fr. Atapow-teamet. Tydligen skall de gamla (dock ej Moranis tror jag) vara med och guida in 5 nya Ghostbusters. Jag hoppas på några av följande namn till de nya: Bill Hader, Seth Rogen, Jason Segel, Steve Carell, Paul Rudd, Michael Cera, Ben Stiller, Michael Cera, Adam Sandler, Jack Black, Vince Vaughn, Owen Wilson. Tydligen vill dock Akroyd få med flera kvinliga busters vilket jag ställer mig tveksam till. Dock skulle jag kunna tänka mig: Allison Hannigan, Jenna Fischer.

Alyssa Milano och Elisha Dushku har redan blivit castade såvitt jag vet. Synd att Moranis inte kommer vara med, hans karaktär är så jävla skön
Citera
2009-05-25, 18:38
Medlem
GolgeJacobssons avatar
Aha.. hmm då får jag hoppas att ngn cool manlig komiker av de ovan nämnda dyker upp.
Citera
2010-02-13, 11:57
Medlem
Evilone666s avatar
Ghostbusters 3

Citat:
Rykteskvarnen har malt i åratal om en kommande, tredje, ”Ghostbusters”-film. Nu pekar allt på att Bill Murray har tackat ja till att göra rollen som spökjägaren Dr. Peter Venkman en tredje gång.

I en intervju med brittiska Daily Mail har han följande godis att dela med sig åt fansen:

– Jag kommer tillbaka i ”Ghostbusters 3” enbart om jag får spela spöke. Jag sa till dem: ”Jag gör det om ni dödar mig i första delen av filmen”. Så nu kommer de att ha med mig i filmen, fast som spöke, säger han i intervjun.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article6578521.ab

Vad tror FB om denna film? Jag vill nästan att dom gör en remake av det hela än att göra en 3
Citera
2010-02-13, 12:02
Medlem
raggarsvins avatar
Kommer se den men den kommer nog inte bli bättre än den första och kanske inte heller den andra heller. Komedier från 80-talet är roligare än många andra filmer som görs nu. Men får vänta och se.
Citera
2010-02-13, 12:37
Medlem
Zniffens avatar
Längtar redan! Kan bara bli kanon!
Bill Murray som spöke låter som en bra grund, speciellt om han är lika nonchalant och kåt på fruntimmer..
Citera
2010-02-13, 12:39
Medlem
Vuxenkos avatar
Med tanke på att jag inte tycker dom två första filmerna är några höjdare, så blir nog denna helt värdelös. Ska dock se den ändå, då det är ett måste
Citera
2010-02-13, 12:41
Medlem
[Strange Days]s avatar
Ghostbusters-filmerna är en klassiker.
Tvivlar dock starkt på att denna 3:e film kan producera samma känsla som fanns i de två första filmerna.
Hur som helst så skall den ses, även om jag inte har några stora förhoppningar på den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in