2018-07-28, 00:18
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodicker
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=478&artikel=6482260

Wow, SR hyllar inte bara den nya filmen utan lyckas dessutom även pissa på den gamla

Är man politruk på statens propagandakanal SR, så vet man vilken recension som är rätt. Man behöver inte ens gå och se filmen. Det är t.o.m. friare på SVT.
Citera
2018-07-28, 02:04
Avslutad
Filmen är fullkomligt usel. Fullkomligt!
Var inte fientligt inställd när jag skulle se den, tänkte ändå att folk hade troligen överreagerat. Men icke.. Den är skit. Den som gillar den här filmen är antingen barn eller saknar ädla motiv. Jag kan faktiskt inte se hur det annars kan anses vara en bra film.
Citera
2018-08-09, 21:15
Medlem
volvo 240s avatar
Fick just reda på att det var tanter i huvudrollerna. Det gör det hela ännu mer tragiskt.
Citera
2018-08-09, 21:29
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Fick just reda på att det var tanter i huvudrollerna. Det gör det hela ännu mer tragiskt.
Den hade inte varit bättre om det var ett gäng snygga brudar i filmen. Tittar man på de två första Ghostbustersfilmerna, så är en sak genast tydlig: framförallt Bill Murray och Dan Aykroyd, men även de andra manliga skådespelarna, är verkligen inte attraktiva. De fick dessa roller för att de var roliga (och duktiga manusförfattare). Det är liksom det som gör de två första Ghostbustersfilmerna till kultklassiker: bra, manlig nördhumor.

Ghostbusters 2016 är ju 100% PK-feminism. Det är väl trevligt för de tjejer som är Ghostbustersfans att de får se deras kön leka Ghostbusters, men någon särskild bra film var det inte i alla fall. Fast jag är skeptisk till ifall det hade varit en bra film även om det vore en remake med manliga skådisar. Robocop remaken var ju skit, och det görs sällan bra film nuförtiden. Om originalskådisarna hade fått göra en Ghostbusters III, är jag däremot övertygad hade kunnat bli bra. Det var ju trots allt Ghostbusters 3 vi ville se.
Senast redigerad av EliasAlucard 2018-08-09 kl. 21:32.
Citera
2026-05-17, 20:30
Medlem
Sluutenbergens avatar
Varför har filmen 6.8 på imdb? Med andra ord, vad är det för typ av människor som gett filmen ett högt betyg? Min gissning är att det delvis handlar om föräldrar som såg att deras barn gillade filmen och därför ger de filmen ett högt betyg. Filmen är inte bra och borde ligga runt 5.3. Ghostbusters 2 har 6.6 på imdb, så den är då ansedd sämre än detta skräp. Har inte sett de senaste två, men en av dem har 7.0 på imdb så den måste vara klart sevärd. Jag borde sluta bry mig om imdb-betyg, för dem känns mer som en politisk prägel än vad folk faktiskt tycker innerst inne.
Citera
2026-05-18, 19:11
Medlem
Sluutenbergens avatar
Tog fram spaden ur mammas källare och hittade följande. En artikel från Washington Post
https://www.washingtonpost.com/news/morning-mix/wp/2016/07/18/online-reviews-of-the-new-ghostbusters-are-totally-out-of-whack-thanks-to-men/

A closer look revealed men rated the film, on average, a 3.6 out of 10. Women, on the other hand, rated it 7.7 out of 10.

3.6 är på tok för lågt men 7.7 är ännu mer absurt. Varför tillåts kvinnor rösta är min tolkning av datan.

En användare på reddit undrade precis samma sak: https://www.reddit.com/r/ghostbusters/comments/uwcn36/ghostbusters_imdb_ratings/

How is it Ghostbusters 2016 is sitting at 6.9 out of 10 and is (almost) universally disliked while Ghostbusters 2 is sitting at a 6.6 and Ghostbusters Afterlife is at 7.1 on its way down.

I mean just the trolls should have knocked GB’16 down lower than 6.9.

Am I wrong? Do people actually like that movie? I don’t hate it, but it’s easily the worst of the 4.

Enligt en post längre ner så ligger filmen på 5.2 om man tar bort "weighted rating" vilket ligger helt i linje med min åsikt och känns mer verklighetstroget. Efter att ha sett kvinnors reaktioner till filmen Barbie så antar jag att dem är väldigt emotionellt instabila och därför blir imdb-betygen därefter.
Citera
2026-05-18, 21:47
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
3 tanter och en gorilla...

Tjejer som röstar har antagligen inte sett filmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in