2016-07-28, 11:00
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Nja den fick bara två klappor på "PK-SVT" nu på morgonen.
Recenserade han ens filmen? Han babblade mer om "sitt kön" och annat dravel och pratade om filmen i ungefär trettio sekunder innan han igen började babbla om annat - att andra recensenter nog gett den högre betyg än vad den förtjänade för att folk hatat på internet och dylikt.

Vilken märkvärdig filmrecension.

Nä. Det är dags att mygga av C-G Karlsson nu. Antingen var han full eller så lider han av någon svårartad demens. Någon chef på SVT måste kliva in och lyfta ut honom ur rutan om han inte fattar det själv.
Citera
2016-07-28, 14:10
Bannlyst
Att betaCg helt missar skåpet och inte förklarar varför hatet är så stort är bara tragiskt.
Istället för att fokusera på några troll både han försöka sätta sig in i varför filmen är så illa omtyckt från början.
Han gör i alla fall sin plikt och ger filmen en svag 2:a.

Det som är mest patetiskt i sammanhanget är Ronny Svensson som helt och hållet är ute och seglar. En av de mest ytliga recensioner man sett. Nämner lite om några specialeffekter och att filmen är hatad för att det är kvinnliga huvudroller. Det är inte DET PRIMÄRA!

Filmen är hatad för:

Den skiter i allt som har med original Ghostbusters att göra. Att på ett hedersamt vis göra en reboot som tex Star Trek där man åtminstone visar respekt för föregångaren.
Men inte i Ghostbusters 2016. Här har ett filmbolag bestämt sig för att sno ett populärt varumärke och vända ut och in på könsrollerna samt att göra de extremt stereotypa. Tröttsamma kvinnliga karaktärer vars enda mål är att pissa på allt som har att göra med med filmen. Män är endast kufar utan värde eller dignitet. Plussa ihop det och lägg även ett undermåligt manus, värdelös antagonist och daterade och mediokra effekter.
Är det då konstigt att män blir förbannande? Nej Ghostbusters är precis som Milo säger ett enda stort konstprojekt för att manifestera feminismens rätta jag.
Citera
2016-07-28, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Fredrik Strage vågar iaf tycka något

http://www.dn.se/kultur-noje/filmrecensioner/ghostbusters-kusligt-tomma-repliker/

Tycker Strage helt missuppfattar kritiken, känns som han gör det medvetet dessutom. Bara genom att att läsa de sista raderna kan man undra om herr Strage är ironisk.
Att Helmsworth ska spela den dumma mimbon i filmen manifesterar ju faktiskt själva anledningen till att Ghostbusters är ett feministiskt projekt. Det handlar i stort sätt bara om att fördumma könsrollerna och särskilt de manliga.
Citera
2016-07-28, 14:32
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gottfrieds
Tycker Strage helt missuppfattar kritiken, känns som han gör det medvetet dessutom. Bara genom att att läsa de sista raderna kan man undra om herr Strage är ironisk.
Att Helmsworth ska spela den dumma mimbon i filmen manifesterar ju faktiskt själva anledningen till att Ghostbusters är ett feministiskt projekt. Det handlar i stort sätt bara om att fördumma könsrollerna och särskilt de manliga.
Jag tolkar det snarare som att han menar att den misslyckas som ett feministiskt statement, trots att den försöker vara det, eftersom det fortfarande är männen (mannen?) som är det roliga med den. Han passar dock fortfarande på att även ge en pik till de som inte gjorde något annat än att kritisera en trailer i ett halvår, vilket jag ser som helt i sin ordning.
Citera
2016-07-28, 14:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Jag tolkar det snarare som att han menar att den misslyckas som ett feministiskt statement, trots att den försöker vara det, eftersom det fortfarande är männen (mannen?) som är det roliga med den. Han passar dock fortfarande på att även ge en pik till de som inte gjorde något annat än att kritisera en trailer i ett halvår, vilket jag ser som helt i sin ordning.

Hade filmen varit en kassako hade nog tongångarna varit annorlunda, inte sant? Då kunde man prata om ett lyckat kulturprojekt.

Men det roliga i sammanhanget är ju att alla troll och "haters" fick rätt i slutändan. Filmen höll inte måttet.
Citera
2016-07-29, 00:18
Medlem
Bodickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Red Letter Media har nu släppt sin Half In The Bag om Ghostbusters 2016

https://www.youtube.com/watch?v=HUEKreyTkvA

Klockren, som de brukar vara
Citera
2016-07-29, 00:52
Medlem
Bodickers avatar
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=478&artikel=6482260

Wow, SR hyllar inte bara den nya filmen utan lyckas dessutom även pissa på den gamla
Citera
2016-07-29, 01:08
Medlem
LuluBrooksies avatar
En av mina favoritscener från RIKTIGA Ghostbusters, tvåan, är när Bill, Dan och Harold ska låtsas vara stenhårda arbetare från ConEdison (elverket). Så jävla roligt. Bill kör nån irländsk newjåkare, Dan kör nån inbred korkad variant och Harold klämmer till med ett kärnfullt "Yo!". (RIP)

Jag skulle vilja se kvinnor skämta med kvinnoroller på samma sätt som dessa komedigiganter skämtade med stereotypa mansroller!! Sånt kan vara skitkul.
Att höra Kristen Wig dra skämtet om att hon fått spök-goo långt upp i v- ja ni vet, är bara... "jaha ska jag skratta nu?"

Trailern är så fruktansvärt usel att jag inte kan tänka mig att gå och betala en biljett för skiten.

Med detta sagt, är det någon som sett den? Är den usel? Är den... bra..? Lite?
Senast redigerad av LuluBrooksie 2016-07-29 kl. 01:19.
Citera
2016-07-29, 01:13
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gottfrieds
Filmen är hatad för:

Den skiter i allt som har med original Ghostbusters att göra. Att på ett hedersamt vis göra en reboot som tex Star Trek där man åtminstone visar respekt för föregångaren.
Men inte i Ghostbusters 2016. Här har ett filmbolag bestämt sig för att sno ett populärt varumärke och vända ut och in på könsrollerna samt att göra de extremt stereotypa. Tröttsamma kvinnliga karaktärer vars enda mål är att pissa på allt som har att göra med med filmen. Män är endast kufar utan värde eller dignitet. Plussa ihop det och lägg även ett undermåligt manus, värdelös antagonist och daterade och mediokra effekter.
Exakt! Effekterna år 2016 ska inte se ut så där. Någon borde fått sparken för detta. Likaså den som klippte ihop trailern, som blev mest ogillad i Youtubes historia.

De borde ha gjort en film om annat, som hette något annat. Helt enkelt.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2016-07-29 kl. 01:20.
Citera
2016-07-29, 01:17
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
En av mina favoritscener från ORIGINALET är när Bill, Dan och Harold ska låtsas vara stenhårda arbetare från ConEdison (elverket). Så jävla roligt. Bill kör nån irländsk newjåkare, Dan kör nån inbred korkad variant och Harold klämmer till med ett kärnfullt "Yo!".
Det är iofs inte i originalrullen utan i 2an. När de borrar hål i gatan ned till slime-tunneln.
Citera
2016-07-29, 01:18
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Det är iofs inte i originalrullen utan i 2an. När de borrar hål i gatan ned till slime-tunneln.
Ja! Visst fan, kanske hinner ändra.
-----—---------------------
Tillägg: det sägs att GB3 trailern blev hatad pga "Ghostbros" vad fan det nu är för något, men sanningen är att det var max 4000 röster som de lyckades svänga ihop långt innan filmen ens hade haft premiär. Antagligen färre än 4000 dislikes är "rallied".

För närvarande har trailern en miljon dislikes...
Senast redigerad av LuluBrooksie 2016-07-29 kl. 01:24.
Citera
2016-07-29, 01:26
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
En av mina favoritscener från RIKTIGA Ghostbusters, tvåan, är när Bill, Dan och Harold ska låtsas vara stenhårda arbetare från ConEdison (elverket). Så jävla roligt. Bill kör nån irländsk newjåkare, Dan kör nån inbred korkad variant och Harold klämmer till med ett kärnfullt "Yo!". (RIP)

Jag skulle vilja se kvinnor skämta med kvinnoroller på samma sätt som dessa komedigiganter skämtade med stereotypa mansroller!! Sånt kan vara skitkul.
Att höra Kristen Wig dra skämtet om att hon fått spök-goo långt upp i v- ja ni vet, är bara... "jaha ska jag skratta nu?"

Trailern är så fruktansvärt usel att jag inte kan tänka mig att gå och betala en biljett för skiten.

Med detta sagt, är det någon som sett den? Är den usel? Är den... bra..? Lite?

Jag såg den på premiären, helt ok, en trea. Gillar man som jag McKinnok så är den rätt underbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in