2016-07-19, 15:53
Medlem
swebarbs avatar
Vilken dynga, tjejer som spökjägare och den verkar inte ha en 1/10 av vad gjorde dom 2 första så jävla bra.
Citera
2016-07-19, 16:09
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Vilken dynga, tjejer som spökjägare och den verkar inte ha en 1/10 av vad gjorde dom 2 första så jävla bra.

Ghostbusters 2 är ju svindålig. En larvig barnfilm där det är övertydligt att ingen ville vara med. Saknar allt som gjorde ettan så bra.
Citera
2016-07-19, 17:01
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
Ghostbusters 2 är ju svindålig. En larvig barnfilm där det är övertydligt att ingen ville vara med. Saknar allt som gjorde ettan så bra.

Om Dan Aykroyd hade haft någon fingertoppskänsla för kvalité hade aldrig Ghostbusters 2 eller Blues Brothers 2000 hänt.
Citera
2016-07-19, 18:12
Medlem
santacls avatar
Blir att kolla in ettan & tvåan idag och imorgon på tv3, va flera år sen man såg dom. Känns som nostalgifaktorn övervärderat åtminstone tvåan.
Citera
2016-07-20, 11:34
Medlem
Flippertrollkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
..kommer jag gå mer efter rottentomatoes och vad kritikerna säger, för de är i den neutrala zonen faktiskt.
.

I vanliga fall hade jag absolut hållit med dig. Men denna filmen var en katastrof, och inte ens rotten tomatoes lyckas göra rättvisa här. Filmen ÄR usel, den förtjänar att ratas, och den förtjänar definitivt inte 70% i poäng. Den får höga betyg av PK-eliten och kvinnor överallt, men det har ingenting med filmen i sig att göra. 5an den har på IMDb är högt räknat.. Värdelöst.

Detta är en av få gånger då jag blivit riktigt besviken och tappat tilliten för rotten tomatoes.
Med en poäng på över 70% förväntar man sig en rätt bra rulle.. Men icke.
Citera
2016-07-20, 11:57
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flippertrollkarl
I vanliga fall hade jag absolut hållit med dig. Men denna filmen var en katastrof, och inte ens rotten tomatoes lyckas göra rättvisa här. Filmen ÄR usel, den förtjänar att ratas, och den förtjänar definitivt inte 70% i poäng. Den får höga betyg av PK-eliten och kvinnor överallt, men det har ingenting med filmen i sig att göra. 5an den har på IMDb är högt räknat.. Värdelöst.

Detta är en av få gånger då jag blivit riktigt besviken och tappat tilliten för rotten tomatoes.

Väljer man "Top Critics" så ligger den på 58%
Citera
2016-07-20, 12:10
Medlem
Flippertrollkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Väljer man "Top Critics" så ligger den på 58%

Vilket stämmer överens med publikbetyget och IMDb. Men det är fortfarande mycket högre än vad filmen förtjänar. Jag hoppas att filmen, när hypen lagt sig, får det betyg den förtjänar som film och inte som agenda.
Citera
2016-07-20, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flippertrollkarl

Seriöst, du är alltså förvånad?:
http://www.imagebam.com/image/b1e51a495861484
Citera
2016-07-21, 01:15
Medlem
jonesy.s avatar
Haha vilket jävla skämt.
Harold vrider sig i graven antagligen.
Nej , jag ska inte se denna "film".
Citera
2016-07-22, 11:19
Medlem
Zaedrewss avatar
Ghostbusters visst hyggliga B-rullar på sin tid men känns som de numera börjat gå över till det verkliga B-gänget när det gäller att göra remakes på gamla filmer.
Citera
2016-07-22, 13:47
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ghostbusters visst hyggliga B-rullar på sin tid men känns som de numera börjat gå över till det verkliga B-gänget när det gäller att göra remakes på gamla filmer.

Ghostbusters är verkligen ingen B-film.
Citera
2016-07-22, 20:12
Medlem
smutsigafingrars avatar
Hur kommer det sig att den inte har någon internationell premiär? Det verkar som att varje land på jorden har sitt eget premiärdatum för den här filmen. Lite konstigt kan jag tycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in