2008-09-07, 11:59
Medlem
001001s avatar
är det svårt att injicera om man inte gjort det förut?
lätt o missa iskjuta i muskeln i stället eller igenomvene så den går helt sönder eler `? hur fuakr det för dej?
2008-09-07, 12:17
Medlem
mqas avatar
Bäst är det att lära sig av någon som är IV-missbrukare, och som kan visa dig hur det ska gå till. Jag har för mig att det fanns någon guide på internet, dock.
2008-09-07, 14:42
Medlem
yehaaaaas avatar
http://www.fajaf.com/lokalt/hr/boken.html

Fast folk brukar rekomendera att man lär sig av någon som redan kan.
2008-09-07, 14:55
Det funkar svårt, jag har injicerat ca 5 ggr, o 4/5 har jag missat venen. Fast mina vener är jävligt svårhittade, för en erfaren narkosläkare tar det 2-3 stick.
2008-09-07, 15:09
Medlem
filofaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 001001
är det svårt att injicera om man inte gjort det förut?
lätt o missa iskjuta i muskeln i stället eller igenomvene så den går helt sönder eler `? hur fuakr det för dej?
Skulle tro att du i så fall skjuter subcutant, dvs i fettväven och inte i muskeln. Att få en spruta intramuskulärt gör så jävla ont
Går det subcutant får du ju fortfarande effekt men inte lika effektiv.

Är du en normalviktig kille utan konstig kropp borde det inte vara alltför svårt. Man behöver inte stasa så hårt, och så fort du är i kärlet kan du släppa på stasen så inte venen spricker.

Hoppas du tänkt igenom det här och sköter hygienen. Dvs sprita huden, använder rena nålar osv. Blodsmitta är ohett.
2022-08-21, 01:55
Medlem
Hej,
Frågan för min vän, han har injicera bakterier i blodet?!
Han tyckte de var kul? Nybörjare,!
Men vad kan hända, är nämligen orolig
2022-08-21, 10:35
Moderator
Morfar-52s avatar
Gammal tråd, fortsätt i (FB) Allmän information om intravenös administration. (IV, skjuta) .låst/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in