Flashback bygger pepparkakshus!
2008-09-07, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marre66
Och hur kan man ha lägen het i stockholm som hyrs ut i andra hand om man är dödförklarad???
Om det är en hyresrätt borde den automatiskt blivit uppsagd, om det var en bostadsrätt skulle den väl gått i arv till ev efterlevande eller almänna arvsfonden.
Det kanske finns massor med bostäder i stockholm som hyrs eller ägs av döda människor.....

Nu spekulerar jag bara:

Uppgett annan identitet? Kanske hyrt svart? Varför skulle de ens bli automatiskt uppsagd? Har jag bara ständig kontakt med hyresvärden så spelar de ju ingen roll, han vet ju jag lever. FÖrresten var han ju inte skriven där, så altså sägs den inte automatiskt upp.

"Varför betalas pengar ut till en "försvunnen" person? Hur kan hon hämta ut medicin osv utan att det plingar till i nåt system nånstans?
Iofs inte olagligt att vara försvunnen men eftersöks hon inte? Det hela kanske är helt normalt (?!) men jag är trött.... "

Man får inte samköra register i sverige. Hon har ju inte varit försvunnen eller dödsförklarad, bara att myndigheterna inte haft hennes adress. Det är olika saker, Som någon förklara i en artikel, räcker de att man har ett konto och ett beslut på bidrag så betalas de ut dit, altså behöver du inte uppge adress. Hur tror du hemlösa får bidrag ? (ja de finns de som får)

Förresten bevisar väl bara historian att myndigheterna är sega ?
Citera
2008-09-07, 14:34
Medlem
Tuesdays avatar
Campingägaren framstod i nyhetsintervjuer igår som rätt udda tycker jag.
Inlåst har hon ju inte varit, iaf inte oavbrutet år efter år. Kvinnan har setts en del ute, varje dygn lagat mat och tvättat sig i andra byggnader på campingen, dock alltid i sällskap av mannen. Vilket handikapp är det han lider av efter en trafikolycka, och som gör att han måste använda kryckor? Vad jag förstår fick kvinnan inte mediciner som hon behövde, kanske inga över huvud taget?
Citera
2008-09-07, 14:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Campingägaren framstod i nyhetsintervjuer igår som rätt udda tycker jag.
Inlåst har hon ju inte varit, iaf inte oavbrutet år efter år. Kvinnan har setts en del ute, varje dygn lagat mat och tvättat sig i andra byggnader på campingen, dock alltid i sällskap av mannen. Vilket handikapp är det han lider av efter en trafikolycka, och som gör att han måste använda kryckor? Vad jag förstår fick kvinnan inte mediciner som hon behövde, kanske inga över huvud taget?
Han är enbent. Enligt uppgift rör han sig dock smidigare än Henke Larsson igår.
Citera
2008-09-07, 14:40
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Han är enbent. Enligt uppgift rör han sig dock smidigare än Henke Larsson igår.

Ok. Tvingades han amputera ena benet efter olyckan? Skedde det innan han träffade kvinnan på psyket?

Citat:
Uppgifter om att mannen har varit dödförklarad har florerat, men Göran Larsson säger att polisen inte vet om det faktiskt är så. I och med det har polisen inte kunnat utesluta att mannen tidigare har begått något brott.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=825270
Citera
2008-09-07, 19:05
Medlem
Celerons avatar
En sak som förbryllar mig lite är att campingägaren låtit paret bo där i år efter år trots att de inte betalade hyran. Även den mest barmhärtiga campingägare borde väl efter denna långa tid utan betalning antingen vräkt dem/kontaktat myndigheterna.

EDIT: "Men som sann kristen ville jag inte slänga ut människor som hade det svårt" ursäktar sig campingägaren med för att han inte agerat under hela tiden. Dessutom tycks han ha märkt att hon var i princip fången i stugan. Ändå lät han detta pågå år efter år. Höjden av flathet .

Då vet man en camping där man kan bo gratis. Bara att säga att man inte har pengar och "har det svårt" när han kommer och kräver hyran.
Senast redigerad av Celeron 2008-09-07 kl. 19:23.
Citera
2008-09-07, 19:51
Bannlyst
Jävla jippo ställe... Fikat där med min flickvän några gånger i sommar... Aldrig mer
Citera
2008-09-07, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
En sak som förbryllar mig lite är att campingägaren låtit paret bo där i år efter år trots att de inte betalade hyran. Även den mest barmhärtiga campingägare borde väl efter denna långa tid utan betalning antingen vräkt dem/kontaktat myndigheterna.

EDIT: "Men som sann kristen ville jag inte slänga ut människor som hade det svårt" ursäktar sig campingägaren med för att han inte agerat under hela tiden. Dessutom tycks han ha märkt att hon var i princip fången i stugan. Ändå lät han detta pågå år efter år. Höjden av flathet .

Då vet man en camping där man kan bo gratis. Bara att säga att man inte har pengar och "har det svårt" när han kommer och kräver hyran.

Flertalet tidingar har ju rapporterat om att dom har tagit hand om socialt missanpassade tidigare? Och de har dom antaligen heller inte fått betalt för...

bla förklarar han för en tidining som kanske inte vinklar de på samma sätt som andra tidningar... http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=157349
Citera
2008-09-08, 04:59
Medlem
hassanmebyssans avatar
Ser att många tagit upp campingägarn. Han är en jävligt udda typ ska jag säga er. Campat där några gånger, senast 2006. Killen har aldrig haft ett leende på läpparna när man träffat honom. Hela stället har en "Knutbykänsla" över sig. Mitt i allt ser man ett stort jävla kors.
Citera
2008-09-08, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hassanmebyssan
Ser att många tagit upp campingägarn. Han är en jävligt udda typ ska jag säga er. Campat där några gånger, senast 2006. Killen har aldrig haft ett leende på läpparna när man träffat honom. Hela stället har en "Knutbykänsla" över sig. Mitt i allt ser man ett stort jävla kors.

Vart ser du korset? Jag har varit där ett par gånger, men aldrig sett det.
Citera
2008-09-08, 05:46
Medlem
hassanmebyssans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
Vart ser du korset? Jag har varit där ett par gånger, men aldrig sett det.
Missuppfattning från min sida. Ursäkta mig. Trodde att det hade utspelat sig på Eksjö Camping
Citera
2008-09-08, 13:02
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Det är ju bara en perfekt sjukvård som skulle passa Alliansens syn på sjuka.

http://jagvetnihoppas.blogspot.com/2008/09/den-inlsta-kvinnan.html
Citera
2008-09-09, 15:08
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Läser just nu på SVT-text att den häktade mannen enligt folkbokföringen är död sen nästan 8 år tillbaka.

Edit

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=1238890&lid=puff_1238879&l pos=rubrik

Den detaljen måste man ändå ge honom cred för. Vilken jävla rebell!

Det är tydligen många som har fixat detta de snaste decennierna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in