2008-09-07, 13:16
Citat:
Ursprungligen postat av marre66
Och hur kan man ha lägen het i stockholm som hyrs ut i andra hand om man är dödförklarad???
Om det är en hyresrätt borde den automatiskt blivit uppsagd, om det var en bostadsrätt skulle den väl gått i arv till ev efterlevande eller almänna arvsfonden.
Det kanske finns massor med bostäder i stockholm som hyrs eller ägs av döda människor.....
Om det är en hyresrätt borde den automatiskt blivit uppsagd, om det var en bostadsrätt skulle den väl gått i arv till ev efterlevande eller almänna arvsfonden.
Det kanske finns massor med bostäder i stockholm som hyrs eller ägs av döda människor.....

Nu spekulerar jag bara:
Uppgett annan identitet? Kanske hyrt svart? Varför skulle de ens bli automatiskt uppsagd? Har jag bara ständig kontakt med hyresvärden så spelar de ju ingen roll, han vet ju jag lever. FÖrresten var han ju inte skriven där, så altså sägs den inte automatiskt upp.
"Varför betalas pengar ut till en "försvunnen" person? Hur kan hon hämta ut medicin osv utan att det plingar till i nåt system nånstans?
Iofs inte olagligt att vara försvunnen men eftersöks hon inte? Det hela kanske är helt normalt (?!) men jag är trött.... "
Man får inte samköra register i sverige. Hon har ju inte varit försvunnen eller dödsförklarad, bara att myndigheterna inte haft hennes adress. Det är olika saker, Som någon förklara i en artikel, räcker de att man har ett konto och ett beslut på bidrag så betalas de ut dit, altså behöver du inte uppge adress. Hur tror du hemlösa får bidrag ? (ja de finns de som får)
Förresten bevisar väl bara historian att myndigheterna är sega ?