Alltså - den svarta änkan är naturligt förekommande i nord- och sydamerika, asien OCH i
europa. Precis som med den rätt nyligen till Sverige invandrade (och giftiga) luffarspindeln (hobo spider) så var det bara en tidsfråga innan änkorna skulle etablera sig här.
Sedan vill jag att ni skall tänka efter. Inser ni hur många "livsfarliga" djur ni konfronteras med på tex en vanlig solsemester? Turister har ju i alla tider blivit itutade att det aldrig finns några farliga djur där just de är. Men ta bara en sådan sak som en tripp till Spanien. Tänker du någonsin på att inom en 50m radie från dig i hotellparken eller på rastplatsen så finns det svarta änkor, skorpioner, förmodligen en och annan giftig orm och att medelhavet
kryllar av potentiellt människoätande hajar? Stora vithajar är tex ganska vanliga utanför både Italien och Spanien. Och om du åker till Egypten - då snackar vi riktigt elaka saker. Det är faktisk ett av få ställen där vi blev uppmanade att vara försiktiga eftersom det var väldigt rikligt med kobror i området.
Alltså - slappna av. Sannolikheten att bli våldtagen och rånmördad av en crackneger i Landskrona är betydligt större än att bli biten av en svart änka.
Slutligen måste jag rikta ett tack till den här kommentaren som var det roligaste jag läst på FB på flera år. Tänkvärt också:
Citat:
Ursprungligen postat av Ecstanol
Nu är den ju inte särskilt farlig...63 dödade amerikaner på 40 år.
Fler stryprunkar väl ihjäl sig på Gotland per år.