Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-08-30, 05:31
  #1
Avstängd
Riiis avatar
Efter ca 2 timmar framför spegeln lyckades jag peta ur något flisliknande ur ögat som irriterat i ca 2-3 dagar. Flisen kom ut ur där "Färgen" på ögat sitter och nu är jag knallröd i hela ögat och det kliar som fan. Bör jag uppsöka en läkare? Kom även lite blod när flisen kom ut.
Citera
2008-08-30, 08:50
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riii
Efter ca 2 timmar framför spegeln lyckades jag peta ur något flisliknande ur ögat som irriterat i ca 2-3 dagar. Flisen kom ut ur där "Färgen" på ögat sitter och nu är jag knallröd i hela ögat och det kliar som fan. Bör jag uppsöka en läkare? Kom även lite blod när flisen kom ut.

Ingen dum idé att göra det. Finns alltid en risk för ögoninfektion i dessa fall. Särskilt om du blivit röd i ögatoch det kliar.
Citera
2008-08-30, 10:02
  #3
Medlem
Afrokamels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riii
Efter ca 2 timmar framför spegeln lyckades jag peta ur något flisliknande ur ögat som irriterat i ca 2-3 dagar. Flisen kom ut ur där "Färgen" på ögat sitter och nu är jag knallröd i hela ögat och det kliar som fan. Bör jag uppsöka en läkare? Kom även lite blod när flisen kom ut.

Jo du borde uppsöka en läkare, hornhinnan kan vara skadad och det kan bli problem. Minns att jag fick speciella ögondroppar som jag fick ta i ett halvår när jag hade skadat min hornhinna.
Citera
2008-09-01, 20:51
  #4
Medlem
noreones avatar
du skulle nog ha stuckit till läkare redan första dagen.
var med om en liknande sak för några månader sedan, kunde knappt titta med ena ögat för att det satt något där.
sen efter att ha spenderat större delen av dagen med ett irriterat och rinnande öga stack jag till någon sån där gratisklinik eller vad det nu heter.
tack vare det slapp jag några skador på hornhinnan.
Citera
2012-03-05, 19:44
  #5
Medlem
Jag passar på att kapa tråden lite.
Har samma problem. stålflis i ögat sedan ca 36 timmar sedan. värker den ut så småningom? jag HATAR sjukhus! flisen har satt sig i iris eller vad det nu heter.


Reserverar mig för stavfel, särskrivning och att jag är en komplett idiot!
Citera
2012-03-05, 20:01
  #6
Medlem
Tre100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebirth-218
Jag passar på att kapa tråden lite.
Har samma problem. stålflis i ögat sedan ca 36 timmar sedan. värker den ut så småningom? jag HATAR sjukhus! flisen har satt sig i iris eller vad det nu heter.


Reserverar mig för stavfel, särskrivning och att jag är en komplett idiot!
In till akuten, nu!
Citera
2012-03-06, 01:04
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebirth-218
Jag passar på att kapa tråden lite.
Har samma problem. stålflis i ögat sedan ca 36 timmar sedan. värker den ut så småningom? jag HATAR sjukhus! flisen har satt sig i iris eller vad det nu heter.


Reserverar mig för stavfel, särskrivning och att jag är en komplett idiot!

Nä, har den inte lossnat av sig själv på den tiden behöver du hjälp för att få bort den. Kan bli s k "rostfläckar" eller i värsta fall infektioner i hornhinnan annars. Uppsök vårdcentral dagtid i första hand.
Citera
2012-03-06, 01:05
  #8
Medlem
baramejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebirth-218
Jag passar på att kapa tråden lite.
Har samma problem. stålflis i ögat sedan ca 36 timmar sedan. värker den ut så småningom? jag HATAR sjukhus! flisen har satt sig i iris eller vad det nu heter.


Reserverar mig för stavfel, särskrivning och att jag är en komplett idiot!

Slår vad om att du skulle HATA att vara blind ännu mer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback