Hejsan!
NHL säsongen börjar inte än men det är inte så länge kvar! Tänkte höra om det fanns något intresse för en NHL Fantasy Hockey liga här på flashback. Jag har i alla fall skapat en liga men skulle behöva lite fler aktiva spelare.
Kan dra en snabb förklaring till hur det funkar. Varje lag draftar 16 spelare (2 femmor, 1 målvakt och 5 bänkvärmare) i en live-draft. Varje spelare kan alltså enbart tillhöra 1 lag i ligan (tillskillnad ifrån t.ex. Aftonbladet dreamteam tävling där Jörgen Jönsson kan vara med i 10 000 olika lag.)
Varje vecka möter man sedan ett annat lag ur ligan och vinnaren av matchupen är det lag som vunnit flest "deltävlingar" (t.ex. Goals (G), Plus/minus (+/-), Save Percentage (SV%)) baserat på ens spelares statistik under den gångna veckan. I slutet av säsongen så möts sedan lagen med flest vinster i ett slutspel och sen så har man ju en slutlig vinnare efter allt.
Kolla in ligans hemsida (
http://games.espn.go.com/fhl/leagueoffice?leagueId=8070) eller fråga här i tråden ifall det är något ni undrar över.
Ifall ni är intresserade av att vara med så släng iväg ett PM till mig här. Men jag skulle uppskatta om ni kunde vara rätt så säkra på att ni skulle kunna förbli hyfsat aktiva under säsongen trots att resultaten kanske inte alltid går med ert lag. Blir nämligen rätt så tråkigt med en massa inaktiva lag.
Just nu finns det 7 lediga platser, men skulle intresset vara stort så kan jag öka på antalet lag lite.