Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-08-26, 09:22
  #1
Medlem
Stoppables avatar
Okej nu är det så att jag är påväg att köpa nytt nätaggregat (har en tråd om det) och undrar lite nu bara hur jag ska felsöka på vad i datorn som ger ifrån sig mest ljud.

Använder man en penna och stoppar in i fläkten i nätaggregatet när datorn är IGÅNG eller ska man ha pennan i fläkten när man sätter igång datorn?
Citera
2008-08-26, 09:35
  #2
Medlem
Nippes avatar
Är detta ett skämt ?

Om inte så ska du självklart hindra fläkten från att snurra genom att ha pennan i fläkten när datorn sätts igång.

Vad tror du själv händer om du slänger in pennan i fläkten när du har datorn igång ?

/N
Citera
2008-08-26, 09:40
  #3
Medlem
thejs avatar
Är ju en ganska stor risk att man bränner fläkten om man gör på ovanstående sätt, lättast är väl att dra ur strömkabeln till en fläkt i taget, och se vilken som gör oljud ifrån sig (Inte att rekommendera med processorfläkten dock)...
Citera
2008-08-26, 09:42
  #4
Medlem
Nippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thej
Är ju en ganska stor risk att man bränner fläkten om man gör på ovanstående sätt, lättast är väl att dra ur strömkabeln till en fläkt i taget, och se vilken som gör oljud ifrån sig (Inte att rekommendera med processorfläkten dock)...

Ja det är helt korrekt, men beror lite på vilken typ av fläkt det är också.
Lite småjobbigt att öppna nätagget för att dra ur strömmen till fläkten.
/N
Citera
2008-08-26, 09:43
  #5
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nippe
Är detta ett skämt ?

Om inte så ska du självklart hindra fläkten från att snurra genom att ha pennan i fläkten när datorn sätts igång.

Vad tror du själv händer om du slänger in pennan i fläkten när du har datorn igång ?

/N


No need to be an ass mate

Nä då va de som jag trodde alltså.
Citera
2008-08-26, 09:47
  #6
Medlem
Nippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
No need to be an ass mate

Nä då va de som jag trodde alltså.

Me no ass but I thought you got a brain dude
Citera
2008-08-26, 10:00
  #7
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nippe
Me no ass but I thought you got a brain dude


Haha ok jag erkänner, det VAR en dum fråga :P

Jag provade iallafall och nätaggregatet låter som ett kärnkraftverk
Resten av datorn är knäpptyst
Beställde precis ett Corsair 450watt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback