2008-09-07, 16:23
Medlem
rullkragens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrt^
Har du dåligt minne kompis?

Skrev tidigare i tråden, på sidan 2 tror jag, att ja han är engelsman men hans föräldrar är från Italien. Youtuba honom så får du kanske lite bättre koll. För övrigt killen jag har på min avatar.

Tjenis !

Jag får skylla på det är söndag, då är man lite klenare när det gäller att tänka eller så är det åldern.
Det är riktigt nu när jag tittar tillbaka i tråden!
Citera
2008-09-08, 20:46
Medlem
mats.nystroms avatar
Klötzke inspirerar en hel del nu när frysen fylls med älg, rådjur och ripa.
Men när jag lagar mat med polarna är det Gordon Ramsay som gäller:
"Move your ass, or piss off home!"
Citera
2008-09-11, 14:48
Medlem
rullkragens avatar
Tjenis !

Jag såg i på en sida att det hade varit en serie i Sverige om naken kocken.
Kanske det bara var ett skämt, men vad är det för typ som lagar mat utan kläder i tv?
Citera
2008-09-11, 15:14
Medlem
Riddarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rullkragen

Jag såg i på en sida att det hade varit en serie i Sverige om naken kocken.
Kanske det bara var ett skämt, men vad är det för typ som lagar mat utan kläder i tv?

Jamie Oliver...
Citera
2008-09-11, 23:42
Medlem
rullkragens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddaren
Jamie Oliver...

Tjenis !

Har hittat många saker om honom på nätet men ingen film eller bilder när han lagar mat naken.
Men vist så tror jag det var underhållande, speciellt för tjejer!
Citera
2008-09-12, 00:16
Medlem
Riddarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rullkragen
Tjenis !

Har hittat många saker om honom på nätet men ingen film eller bilder när han lagar mat naken.
Men vist så tror jag det var underhållande, speciellt för tjejer!

Han lagar inte mat naken, inte på TV i alla fall. Har för mig att han fick smeknamnet för att hans program var så pass personliga, de "gick in på bara skinnet" så att säga. Kan dock mycket väl tänka mig att många kvinnor gillar hans program trots att han har kläder på sig.
Citera
2008-09-12, 00:53
Medlem
pojoels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddaren

Han lagar inte mat naken, inte på TV i alla fall. Har för mig att han fick smeknamnet för att hans program var så pass personliga, de "gick in på bara skinnet" så att säga. Kan dock mycket väl tänka mig att många kvinnor gillar hans program trots att han har kläder på sig.
Neee... det var för att han kör med minimalistiska recept. Avskalat liksom.
Citera
2008-09-12, 16:02
Medlem
rullkragens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojoel
Neee... det var för att han kör med minimalistiska recept. Avskalat liksom.

Tjenis !

Jag hittade en sida på googles bilder om naken kocken men det är inte samma man.
Det är nog bara någon som tramsar på det temat.
http://manu9.manufrog.com/~cashiski/...anlagarmat.jpg

Den riktige Jamie Oliver är en ung kille, förstår jag det kan nog vara något för ”käringarna” när det gäller och laga mat att se på!
http://www.smh.com.au/ffximage/2006/..._300x403,0.jpg
Citera
2008-09-12, 16:15
Medlem
Fickludds avatar
Jamie Olivers första serie med matlagningsprogram hette The Naked Chef och titeln syftade till de enkla recepten. Jamie Oliver var inte helt nöjd med namnet som hittades på av producenten för tv-serien.
Citera
2008-09-14, 11:16
Medlem
rullkragens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Jamie Olivers första serie med matlagningsprogram hette The Naked Chef och titeln syftade till de enkla recepten. Jamie Oliver var inte helt nöjd med namnet som hittades på av producenten för tv-serien.

Tjenis !

Ja, då förstår jag varför man inte hittade några bilder på en naken kock, det var alltså hans recept det handlade om.
Citera
2008-09-21, 23:11
Medlem
obsolass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrt^
Okej. Jag håller med dig angående inställningen till mat. Han gör det rejält! Vill faktiskt även slå ett slag för han bagaren på Lättlagat. Såg att någon tidigare hade nämnt honom också. Han inspirerar mig till att baka och har mycket tips samtidigt som han har en schysst attityd.

Dom värsta kockarna/bagarna på TV enligt mig är Niklas (Niklas mat), Kråke (Fan hette hon verkligen så? Den rödhåriga i Lättlagat som lagar maträtter där ALLA ingredienser är utbytbara) och Leila (Skiter faktiskt i hennes kunskaper, det är dom förbannade kameravinklarna som förstör allt).

Sen har jag en pizzabagare på min skola som har vart verksam inom branschen i 19 år. Han ägnade 2 timmar åt att förklara skillnader i pizzadeg för mig. Maken till pizza-passion har jag aldrig skådat. Tummen upp för honom!

Finns en hel del kockar som får sin tid i tvrutan utav ren desperation (anar jag...). Mat-Niklas vet jag är riktigt avskydd på SVT (näst intill mobbad) och jag har hört att han själv t.o.m. skäms över programmet.
Lättlagat tycker jag var en riktig guldgruva för pinsamma kockar. Bland det bästa tv4 sänt sedan Kär & Galen!
Kråke, Kåre eller vad hon nu hette. Hon var rödhårig iallafall och hade gått ned i vikt samt haft en restaurang i Paris som gick i konkurs. En annan goding var ju Lisa Förare som verkade ha pms varje gång hon sände i rutan.
Sen fanns ju han med hårnätet! Han gjorde den mest kanske klassiska scenen i hela serien. Minns hur han gick in i skafferiet för att hämta tomatpuré. När han steg ur hade han väl öppnat korken och råkade inför kameran trycka till den rätt rejält så det började spruta tomatpuré. Hans kommentar var "Oj! Tomatpuré?"
Citera
2008-10-08, 03:05
Medlem
r0thens avatar
Den kock som inspirerar mig allra mest är min egen far, kan alltid ringa till han när man har ett par frågor när man själv står i köket på jobbet och svettas. Efter han kommer Anthony Bourdain och Gordon Ramsay.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in