Citat:
Ursprungligen postat av Skrt^
Okej. Jag håller med dig angående inställningen till mat. Han gör det rejält! Vill faktiskt även slå ett slag för han bagaren på Lättlagat. Såg att någon tidigare hade nämnt honom också. Han inspirerar mig till att baka och har mycket tips samtidigt som han har en schysst attityd.
Dom värsta kockarna/bagarna på TV enligt mig är Niklas (Niklas mat), Kråke (Fan hette hon verkligen så? Den rödhåriga i Lättlagat som lagar maträtter där ALLA ingredienser är utbytbara) och Leila (Skiter faktiskt i hennes kunskaper, det är dom förbannade kameravinklarna som förstör allt).
Sen har jag en pizzabagare på min skola som har vart verksam inom branschen i 19 år. Han ägnade 2 timmar åt att förklara skillnader i pizzadeg för mig. Maken till pizza-passion har jag aldrig skådat. Tummen upp för honom!

Finns en hel del kockar som får sin tid i tvrutan utav ren desperation (anar jag...). Mat-Niklas vet jag är riktigt avskydd på SVT (näst intill mobbad) och jag har hört att han själv t.o.m. skäms över programmet.
Lättlagat tycker jag var en riktig guldgruva för pinsamma kockar. Bland det bästa tv4 sänt sedan Kär & Galen!
Kråke, Kåre eller vad hon nu hette. Hon var rödhårig iallafall och hade gått ned i vikt samt haft en restaurang i Paris som gick i konkurs. En annan goding var ju Lisa Förare som verkade ha pms varje gång hon sände i rutan.
Sen fanns ju han med hårnätet! Han gjorde den mest kanske klassiska scenen i hela serien. Minns hur han gick in i skafferiet för att hämta tomatpuré. När han steg ur hade han väl öppnat korken och råkade inför kameran trycka till den rätt rejält så det började spruta tomatpuré. Hans kommentar var "Oj! Tomatpuré?"