2009-11-18, 14:18
Medlem
Tiptons avatar
Citat:
Vadim, who'll be Fedor's next opponent?

We have two candidates, Overeem and Werdum. We had an agreement with Strikeforce that the winner of the Werdum vs Silva fight would fight Fedor. Today Overeem is the best candidate. We already got burned once on the fight with Barnett so we'll wait until Overeem goes through all the tests (obviously for steroids).

edit:

Citat:
Vadim, what are the TV ratings for Fedors fight?

VF: 5,46 million watched the fight on CBS. Compared to the previous show, the number of viewers in the 18-34 years category went up 3 times. The channel is very pleased with the results. I talked to one of the directors of the channel and he had an idea to bring back "Fighting Fedor" show, which we planned to do a couple of years ago. We are negotiating with a couple of channels. Eurosport (that's actually a pretty big sports channel, they air all over Europe) is interested in M-1 challenge tournaments. There are also negotiations with channels in Korea and Japan. We have reached an agreement with HDNET about airing M-1 Breakthrough.

Låter nice med M-1 Challenges på Eurosport om de får igenom dealen!
Senast redigerad av Tipton 2009-11-18 kl. 14:22.
Citera
2009-11-23, 10:24
Medlem
SheriffeN^^s avatar
http://www.youtube.com/watch?v=MKs-V...eature=related

"What is this human doing? What is this?"
Citera
2009-11-23, 10:27
Medlem
No_fears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SheriffeN^^

Hon ville smaka på den ryska korven
Citera
2009-11-23, 10:51
Medlem
Tiptons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SheriffeN^^

den där är 100 år gammal, ja.. vad ska man säga. Det är kan hon skryta om för sina väninnor, pussat på the last emperor!
Citera
2009-11-25, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No_fear
Brock är ingen OS-brottare,
När jag skrev "OS-brottare" menade jag att Lesnar är en mycket skicklig brottare av den typen av brottning som man brottas i, i OS!
Nu bara för att du skrev att Brock är ingen OS-brottare så kollade jag för första gången upp hur pass skicklig Lesnar verkligen är på "OS-brottning".
Och då visade det sig att han har extrema meriter ifrån denna typen av brottning, bla har ha varit rankad #1 Heavyweight in the Big Ten Conference (2000) detta är extremt och motsvarar (typ att man är solklar nummer 1 i Svenska landslaget) väl att man är så pass begåvad så att man mycket väl skulle kunna vinna medalj i OS i brottning! Så mao var han än duktigare än vad jag ens trodde, sjukt duktig på "OS-brottning"... mao !

Citat:
och mot Fedor så har han inget att sätta emot, stående skulle det vara som Fedor vs Sylvia, fast Sylvia har nedtagningar, och på backen så är Fedor den bästa och har sjukt bra höfter, bara för att Lesnar kan kontrollera Mir som ville ligga vart han låg så kommer Brock inte kunna kontrollera Fedor på backen, och Fedor ligger aldrig i halfguard som Brock använde sig av där, han hade jobbat mot full guard eller släppt till sidecontrol om han inte kan få full guard.
Nu vet jag inte ens vad du pratar om!
Vad jag pratar om är att Lesnar väger 15 kg mer än Fedor och är något skickligare på att brottas (ā la OS) detta sammanvägt gör att Fedor är nästan chanslös i själva brottningen.
Pga att om en skicklig brottare möter en annan skicklig brottare ifrån en högre viktklass (+15kg) så är brottaren ifrån den lägre viktklassen helt chanslös!
Så, mao om Fedor inte knockar Lesnar innan han blir nedbrottad, för det blir Fedor garanterat, så förlorar fedor med stor sannolikhet matchen.
Mao Fedor förlorar antagligen matchen !

Nu fick jag ännu mer vatten på min kvarn, Lesnar är en sjukt talangfull brottare som dessutom väger 120 kg!
Ingen kan brotta ner Lesnar, det enda den mest sjukt duktiga brottaren som också väger 120kg skulle kunna åstadkomma är att vara lika bra som Lesnar!
Lesnar är Gracie V2.0!
Senast redigerad av Lars365 2009-11-25 kl. 18:42.
Citera
2009-11-25, 18:48
Medlem
BePatients avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars365
När jag skrev "OS-brottare" menade jag att Lesnar är en mycket skicklig brottare av den typen av brottning som man brottas i, i OS!
Nu bara för att du skrev att Brock är ingen OS-brottare så kollade jag för första gången upp hur pass skicklig Lesnar verkligen är på "OS-brottning".
Och då visade det sig att han har extrema meriter ifrån denna typen av brottning, bla har ha varit rankad #1 Heavyweight in the Big Ten Conference (2000) detta är extremt och motsvarar (typ att man är solklar nummer 1 i Svenska landslaget) väl att man är så pass begåvad så att man mycket väl skulle kunna vinna medalj i OS i brottning! Så mao var han än duktigare än vad jag ens trodde, sjukt duktig på "OS-brottning"... mao !

Vad jag pratar om är att Lesnar väger 15 kg mer än Fedor och är något skickligare på att brottas (ā la OS) detta sammanvägt gör att Fedor är nästan chanslös i själva brottningen.
Pga att om en skicklig brottare möter en annan skicklig brottare ifrån en högre viktklass (+15kg) så är brottaren ifrån den lägre viktklassen helt chanslös!
Så, mao om Fedor inte knockar Lesnar innan han blir nedbrottad, för det blir Fedor garanterat, så förlorar fedor med stor sannolikhet matchen.

Nu fick jag ännu mer vatten på min kvarn, Lesnar är en sjukt talangfull brottare som dessutom väger 120 kg!
Ingen kan brotta ner Lesnar, det enda den mest sjukt duktiga brottaren som också väger 120kg skulle kunna åstadkomma är att vara lika bra som Lesnar!
Lesnar är Gracie V2.0!
Mannen, kolla på Lesnar vs Couture. Och av din avatar att döma är du partisk mot stora, svullna muskelpaket.
Citera
2009-11-25, 18:49
Medlem
No_fears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars365
Nu bara för att du skrev att Brock är ingen OS-brottare så kollade jag för första gången upp hur pass skicklig Lesnar är.
Och då visade det sig att han har extrema meriter ifrån den typen av brottning, bla har ha varit rankad #1 Heavyweight in the Big Ten Conference (2000) detta är extremt och motsvarar väl att man är så pass begåvad så att man mycket väl skulle kunna vinna OS i brottning!
Så mao var han mycket duktigare än vad jag ens trodde, sjukt duktig på "OS-brottning"... mao !

Så, mao om Fedor inte knockar Lesnar innan han blir nedbrottad förlorar han antagligen matchen.

Va fan här har Fedor spöat alla i 10 år och allt som behövdes var en OS-brottare (som inte har brottats i OS men hade han gjort det så hade han vunnit allt som skulle gå att vinna).

Så Fedor är chanslös på backen mot Brock enligt dig, ja vi säger väl det om du blir lyckligare av det.

Du är väl medveten att Brock enbart har avslutat 2 st på backen (Min Soo Kim eller vad han hette plus Frank Mir 2)
Sen har han också blivit submittad en gång (Frank Mir 1), Herring kunde han inte avsluta fast Herring var skadad, Couture kunde han knappt ta ner och kunde definitivt inte hålla han där, och Randy är i Fedors storlek och är jävligt over the hill.

Men han kan kontrollera och avsluta Fedor på backen alt vinna på poäng där.

Fedor kommer säkert förlora nångång men är han inte groggy först så kommer det inte hända på backen, han har aldrig ens varit hotad där, Arona lyckades inte med nåt som skulle avsluta Fedor, Hunts submission var ljusår från att sitta (han behövde få ut armen från kroppen för att det skulle hota och han hade behövt förflytta sig då och troligtvis tappa kontrollen på Fedor för att sätta den), Alla brottare har blivit submittade snabbt på backen, Rogers hade nån träff och höll sen på att sitta i en armbar.

Men Brock kan både kontrollera Fedor, och kan vinna matchen där och det bygger du säkert på att han kontrollerade Mir som inte gjorde nåt för att komma därifrån och att han var en bra brottare i skolan.

Jo tjena och god morgon på dig.
Citera
2009-11-25, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BePatient
Mannen, kolla på Lesnar vs Couture.
Om man kollar på Lesnar vs Couture så är Lesnar helt överlägsen i brottningen, menar lesnar tar ner Couture på marken ett flertal gånger medan Couture tar ner Lesnar på marken... exkt noll gånger, vad mer begär du som bevis ?
och då är ändå Couture en erkänt duktig brottare (ā la OS-brottare).
Mao, vikt spelar mycket stor roll! Därav har man just viktklasser inom (OS-)brottning!

Citat:
Ursprungligen postat av BePatient
Och av din avatar att döma är du partisk mot stora, svullna muskelpaket.
Avataren är enbart ironi, okej jag är själv lång (och stor) men jag är personligen 100% mot anabola och 100% partisk med sådana som Fedor!
Jag vill att sådana som Fedor ska vinna! Om Fedor och Lesnar möttes och Lesnar vann skulle jag på riktigt bli deprimerad!

Vikt spelar ingen roll om den ene är skickligare och vill mer!
Här vill båda lika mycket och Lesnar är extremt skicklig på att utnyttja sitt viktövertag, jag är inte säker på att Fedor´s skicklighet är tillräcklig för att kunna kompensera Lesnar´s viktövertag... tyvärr!
Senast redigerad av Lars365 2009-11-25 kl. 19:14.
Citera
2009-11-25, 19:24
Medlem
Citat:
Fedor kommer säkert förlora nångång men är han inte groggy först så kommer det inte hända på backen, han har aldrig ens varit hotad där,
Jag vet inte om du sett någon match med Lesnar men han är 1. sjukt skicklig på att "OS-brottas"* samt 2. sjukt skicklig på att i alla lägen utnyttja att han är tyngre och starkare än sin motståndare.
Jag anser Fedor vara den skickligaste MMA-fightern (i tungvikt) i världshistorien (hitintills) men han tävlar samtidigt i en lägre viktklass än Lesnar. Det skiljer 14 kg dem emellan och då har Lesnar dessutom mindre bukfett än Fedor!
Denna viktskillnad i kombination med att Lesnar antagligen är än skickligare på att "OS-brottas"* än Fedor kan mycket väl redan där avgöra matchen!

* Med detta menas det att han är skicklig på att brotta ner sin motståndare till marken samt att han väl nere på marken är skicklig på att kontrollera sin motståndare, dvs precis det som man gör i "OS-brottning".
En "OS-brottare" som möter en annan brottare i från en eller två lägre viktklasser blir oftast extremt överlägsen. BJJ-grepp är en helt annan femma då detta inte tillhör "OS-brottning".
Senast redigerad av Lars365 2009-11-25 kl. 19:30.
Citera
2009-11-25, 19:26
Medlem
Hardstekts avatar
säger man fedor eller fjådor?
Citera
2009-11-25, 19:39
Medlem
Exteruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
säger man fedor eller fjådor?